חלק מהמשפחה: כך תצרפו את חיית המחמד לשולחן החג

ראש השנה בפתח, ואיתו ארוחות החג המסורתיות. רוצות לשלב גם את חיית המחמד שלכם בארוחת החג? זה אפשרי, ואפילו מבורך – אך חשוב שתעשו זאת נכון
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

שנה חדשה בפתח וההכנות בשיאן. בכל רחבי הארץ מתכוננים לתקופת החגים, כשהשאלה "אז איפה אתם עושים את החג?” נשמעת מכל פינה.

 

צפו: כך תלמדו את הכלב לנסוע ברכב

 

גם חיות המחמד שלנו חשות בהתרגשות. המנגנון הפנימי שלהן מכוון לשינויים, והניקיונות היסודיים, הקניות המרובות והריחות החדשים של הבישולים במטבח – כל אלו אינם נעלמים מעיניהם הסקרניות של אלו ההולכים על ארבע.

 

אז האם ניתן לצרף גם אותם לחוויה? האם ניתן לחלוק עימם את שמחת החג ולאפשר להם להשתתף בארוחה המסורתית? אם לאורחים שלכם ולבני הבית אין בעיה עם כלבלב מתוק המסתובב באושר בין רגליהם, התשובה היא כן – אבל עם כמה הסתייגויות.

 


מזון: האם מותר להם לאכול את האוכל שלנו?

באופן עקרוני, כלבים וחתולים יכולים לאכול מזון של בני אדם – אך רצוי שלא באופן קבוע, וכמובן שגם לא את כל המאכלים. חשוב להדגיש כי במזון המיועד לבעלי חיים ישנם וויטמינים ומינרליים ייחודיים המותאמים בדיוק לאותו בעל חיים, והוא מכיל את כל החומרים הדרושים כדי לשמור על חיית המחמד שלנו בריאה, שבעה ומסופקת. במינון הנכון (לא מעט מדי כדי שהחיה לא תרעב, אך גם לא להשאיר לה צלחת מלאה באופן קבוע – אנחנו לא רוצים לפטם אותה) מזון בעלי חיים הוא בהחלט מספק כמרכיב העיקרי, ואף הבלעדי, בתפריטה של חיית המחמד שלנו.

 

בדקו: האם אתם יודעים מה מותר ואסור לכלב שלכם לאכול?

 

יחד עם זאת, כמעט בכל בית חיית המחמד נהנית מדי פעם ממאכלים המיועדים לבני אדם. בין אם בני המשפחה מחליטים "להגניב" לה אוכל מתחת לשולחן, מפנקים אותה בקערות טונה ובשר, או שדווקא היא זו שדואגת לעצמה, מחטטת בפח וגונבת לעצמה שאריות – בסופו של יום, רבים מהכלבים והחתולים הביתיים נהנים ממזון בני אדם איכותי. וכפי שכבר אמרנו, מפעם לפעם אין בזה שום בעיה – וארוחת החג היא בהחלט הזדמנות מצוינת לאפשר לחיות המחמד לטעום מהתפריט המשפחתי – כל זמן שאתם דואגים, כמובן, שתזונתם העיקרית תהיה מושתתת על מזון בעלי חיים.

 


זכרו: לא כל המאכלים מותרים לחיות המחמד שלכם

אם חשבתם שאפשר פשוט לשלוף קערה ולמלא אותה מכל טוב – התשובה שלילית. ישנם מאכלים רבים שאינם מותרים לכלבים וחתולים, אף על פי שהם טעימים מאוד לנו, בני האדם. תפוח עץ, למשל, שהוא חלק כה חשוב ומשמעותי מסדר ראש השנה, עלול להיות רעיל וקטלני לכלבים. ליבת התפוח, בדיוק החלק אותו אנו משליכים לפח האשפה, מכיל כמות קטנה, אך מסוכנת, של ציאניד. לצערנו הכלבים אינם יודעים זאת, והם בהחלט ישמחו לכרסם את הליבה, אם רק תאפשרו להם. אנא, הקפידו להרחיק אותם.

 

ומה לגבי עצמות הדג? כולנו מברכים "שנהיה לראש ולא לזנב", אך שימו לב שגם בראש, גם בזנב וגם בשאר החלקים – גופו של הדג מלא עצמות. העצמות הללו דקות מאוד, חדות מאוד – וגם מסוכנות מאוד. עצם אחת קטנה וחמקמקה עלולה לקרוע את הושט של הכלב או החתול שלנו, ואף להביא למותו. גם עצמות עוף אסורות למאכל, אגב, בדיוק מאותה הסיבה. 

 

ושימו לב: אם המאכל מכיל בצל או שום, על כל סוגיהם (גם באבקה!) – כדאי לשמור מרחק, כדי למנוע אנמיה חמורה.

 

ומה באשר לקינוח? הארוחה מסתיימת ולשולחן מוגשת עוגת שוקולד מושחתת ומפתה. מתחשק לכם להגניב חתיכה לחיית המחמד? חישבו שנית. שוקולד, בכל מינון, הוא רעיל עבורן.

 

אז מה כן?

הכלבים והחתולים ייהנו מחתיכות עוף ובשר (ללא עצמות!). גם מגוון תוספות טעימות ישמחו אותם מאוד, כגון אורז, תפוח אדמה וכו'. מגישים דג למנה ראשונה? שמרו חתיכה קטנה ונטולת עצמות גם עבור חיית המחמד, ואפשרו לה לפתוח את השנה בפינוק עם בטן מלאה כל טוב.

חג שמח ושנה טובה!

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

חתולים הם חיות טריטוריאליות, ומעבר דירה עלול להיות להם טראומטי... כיצד ניתן לסייע לחתול להסתגל לבית החדש?
לא נמצאים הרבה בבית ואין לכם חדר חשוך ושקט בבית? יכול להיות שתוכי היא אינה חיית המחמד המומלצת לאורח החיים שלכם.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן