מערכת הרבייה בכלבים – מבנה המערכת ומחזור הייחום

מבנה המערכת ומחזור הייחום.מאמר ראשונה בסדרת מאמרים בנושא מערכת הרבייה בכלבים מערכת הרבייה המינית בכלבים מתפתחת עם הגיל. כלבים מגיעים לבגרות מינית החל מ 5 חדשים (בגזעים הקטנים ) ועד 20 חודש בגזעי הענק.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מערכת הרבייה בכלבים - מבנה המערכת ומחזור הייחום

 


איור 2 : אירועים הורמונליים במחזור *פרואיסטרוס@ – טרום ייחום 5 – 9 ימים. בשלב זה המערכת המינית נכנסת לפעילות הורמונלית לאחר תקופה ארוכה של תרדמה והגוף מתכונן לפעילות המינית הקרובה :הביציות מבשילות בשחלות , הפות מתנפחת ומדממת , הרחם מתעבה ומתכונן לקליטת העוברים והכלבה מדיפה ריחות המושכים זכרים. חיצונית הכלבה מדממת מהבושת והכלבים נמשכים אליה ,אך היא לא תיתן לזכר לטפס עליה בשלב זה אלא תדחה אותו על ידי ישיבה , נביחות או נשיכות . שלב זה מושפע בעיקר על ידי הורמון האסטרוגן. *איסטרוס@ – ייחום 5 – 9 ימים. הדימום מהבושת מפסיק או נחלש , אך הסימן הברור ביותר הוא שהכלבה תיעתר לזכר המחזר ותיעמד מוכנה למגע מיני (הטיית זנב הצידה).השלב הזה מתחיל בשיא הפרשת הורמון ה LH הגורם לביוץ והתחלת הפרשת הורמון שמירת ההריון פרוגסטרון.הזכר עולה על גב הנקבה והפין הזכרי חודר את איבר המין הנקבי. כעת יתהדקו שרירי הפות של הכלבה מסביב לגלאנס בפין הזכרי ו "הנעילה" המפורסמת מתרחשת.ה"נעילה" אינה הכרחית לפוריות המפגש אך אין להתערב בה. היא עורכת בין 5 – 15 דקות שבתוכן הזכר פולט את זרעו בתוך הרחם הנקבי. הזרעים נודדים לחצוצרות שם נפגשים עם הביציות שמופרות וחוזרות להתמקם ברחם להמשך ההיריון.דייאיסטרוסהשלב הנוכחי מתחיל מהיום בו הכלבה שוב תסרב לעמוד לזכר ועד גמר ההריון או ההריון המדומה.( 65 יום ). גם אם אין הריון האירועים בשלב זה הם זהים באורכן.אנאיסטרוס השלב הארוך ביותר במחזור . השלב של חוסר פעילות מינית חיצונית ואו פנימית. המסתיים בפרואיסטרוס הבא. *דייאיסטרוס@ השלב הנוכחי מתחיל מהיום בו הכלבה שוב תסרב לעמוד לזכר ועד גמר ההריון או ההריון המדומה. (56 יום). גם אם אין הריון האירועים בשלב זה הם זהים באורכן. *אנאיסטרוס @ השלב הארוך ביותר במחזור. השלב של חוסר פעילות מינית חיצונית ואו פנימית המסתיים בפרואיסטרוס הבא. מאמר ראשון בסדרה של מאמרים בנושא מערכת הרבייה בכלבים. – כל הזכויות שמורות לכותב המאמר.

 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

נחשים מסוכנים נושכים כ-5.4 מיליון אנשים מדי שנה, אילו סוגים קיימים ואיך נמנעים מסכנה?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן