לכבוד יום האישה: מדוע נשים קשורות כל כך לכלבים שלהן?

כי הן מפתחות כלפיהם רגש אימהי? כי הם מהווים תחליף לבן זוג? או סתם כי הן נהנות להתפנק איתם? וגם: מחקר חדש בדק את הקשר בין אימהות, תינוקות וכלבים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

לנשים ולכלבים יש קשר הדוק מאוד. אלו לא חדשות מרעישות עבור גברים שכבר גורשו אל הספה בעוד שהכלב משתרע על הצד שלהם במיטה. ובכן, זה לא תמיד היה כך. לפני כמה מאות שנים, כשטוניקות לא היו רק טרנד אופנתי חולף, כלבים התעוררו לפני עלות השחר ויצאו עם הגברים לצוד. כשחזרו הביתה טרוטים ועייפים הלכו לישון באסם, ואם היו ממש ברי מזל – תפסו תנומה ליד האש. 

 

לעומת זאת, חיות המחמד של היום מפונקות ומבלות את רוב זמנם דווקא עם המין היפה. יותר מכך, כלבים ממלאים צרכים שונים של נשים: הם מעלים מוטיבציה לפעילות גופנית, משככים מתח, משמשים אוזן קשבת ומספקים תמיכה ואהבה ללא תנאים. אלמלא לגברים היה את אלמנט ההגנה, הם היו צריכים להתחיל לחשוש פן יוחלפו על ידי רועה גרמני.

 

קשר בין נשים וכלבים

 

בין אם הן רווקות, נשואות או מתאוששות מפרידה כואבת – נשים יוצרות קשר הדוק עם כלבים יותר מתמיד.  התינוק של סיגלית נולד כשכלבה פורטר היה בן חמש. יותר מכל, חששה שהוא יתקשה להסתגל לשינויים הכרוכים בכניסתו של "אח חדש" למשפחה. כדי להרגיל אותו לסיטואציה המורכבת, הקפידה שילווה אותה לאורך כל תהליך ההריון. היא מספרת שכ-3 ימים לפני שילדה פורטר לא מש מצידה ועקב אחריה כל היום במבט מודאג. ואכן, פורטר פורח מאז שנולד התינוק, ואף משמש כ"ממלא מקום" כאשר בעלה נעדר לטובת עבודה, חש כאשר היא מצוברחת ומספק תמיכה. 
  

פשר היחסים של אימהות וכלבים – מחקר חדש 

הקשר בין אימהות לכלבים אפילו הוכח מחקרית: מחקר איטלקי מהמכון לפסיכולוגיה באוניברסיטת מילאנו הצביע על כך שהאופן בו נשים מתנהגות כלפיי תינוקות באה לידי ביטוי גם באינטראקציה שלהן עם שותפים חברתיים אחרים, כמו למשל עם הכלב שלהן. הכלבים צופים בהתנהגות של האם כלפיי התינוק ומחקים אותם. מסיבה זו כשהכלב פועל בחביבות כלפי הילד ומקבל שבחים בגין המאמץ הזה, זה מעלה את המוטיבציה שלו להישאר קרוב הילד ולפתח כלפיו יחס של "הורה". 
במקרים מסויימים אימהות מדווחות כי כלביהם הפכו למעין "מוניטור" והם ערים לכל תזוזה או תנודה שהתינוק עושה. ככל שהתנהגותם מוערכת יותר וזוכה לחיזוקים בדמות של חטיף מפנק במיוחד – כך התנהגות חיובית זו תתחזק. אם שיטה זו עובדת לנשים כשהן מחנכות את הילדים שלהן וכשהן מחנכות את בני זוגן – אין סיבה שזה לא יעבוד גם במקרה הזה. 

 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

משפחת האמזונות מונה כ 30 סוגים ומוצאם בדרום אמריקה והאיים שמסביבה. קרא עוד על תוכי אמזונה!
לא נמצאים הרבה בבית ואין לכם חדר חשוך ושקט בבית? יכול להיות שתוכי היא אינה חיית המחמד המומלצת לאורח החיים שלכם.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן