כלב חדש מגיע – איך תכין את הבית לבואו?

עוד לפני הגעת הכלב לביתכם צריך להכין פינת אוכל ומקום לעשיית צרכים. צריך להיות מרחק סביר בין פינת האוכל למקום בו תמקמו את השירותים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב חדש מגיע למשפחה

 

במידה והחלטתם שהכלב יעשה את צרכיו בחוץ ,הרי שאין צורך בשירותים אלא בפתח בו הוא יצא ויכנס בנוחות (ישנו פתח מיוחד הניתן להרכבה על הדלתות ונמכר בחנויות מובחרות). חשוב לנקות ולרענן מידי יום את מקום הצרכים ולנקות (חשוב לא להשתמש באקנומיקה שרק מעודדת להמשך עשית הצרכים במקום.

השלב הבא הוא להכין קערה למים ולמזון, כשכלים העשויים מנירוסטה ,זכוכית או קרמיקה הם המומלצים ביותר.
אפשר להכין לכלב מקום מרבץ, אך יש לשער שהוא ימצא כבר מקום נוח אחר בבית!.

הגעת הכלב

העבירו את הכלב לביתכם בכלוב נשיאה לכלבים מאוורר ומרופד. סיגרו את כל החלונות לפני שאתם משחררים אותו בבית, כי הוא עלול להיות מבוהל ולברוח החוצה.

שחררו אותו ותנו לו להכיר את סביבתו החדשה בשקט .בשעה זו אסור לנדנד לו וכדאי להרחיק ממנו את הילדים.
לאחר שהסתגל הראו לו את המקום בו הוא יכול לעשות את צרכיו ואת פינת האוכל. דאגו שתחכה לו שם ארוחה דשנה.

חינוך והתנהגות

רובם ניתנים לאילוף כמומי יותר מהר ומי לאט יותר. הכלב ילמד את שמו(עדיף שם קצר וקליט) ,לרוב כשקוראים לו וילמד גם מה אסור לו לעשות. הכלב לומד מניסיון, לא מאלימות. כאשר הוא עושה משהו שאסור לו לעשות, יש לנזוף בו בתקיפות תוך כדי עשייה. אין טעם בענישה או בהכאה לאחר מעשה. הכאת הכלב תפגע ביחסו אליכם ולא ילמד אותו דבר על המעשה שעשה.

אם הוא בריא ובעל אינטליגנציה מינימלית חינוכו הוא עניין של התמדה וסבלנות שמשתלמת בסוף. כל ההתנהגויות הלא רצויות כמו למשל כרסום הרהיטים או גניבת אוכל רביצה על או בתוך המיטה שלנו והשתנה או עשית צרכים מחוץ לשירותים נפתרים אחרי טיפול. אם הבעיה מתמשכת ניתן לטפל בשיטת ה"חינוך מרחוק".
כאשר אתם רואים שהוא מבצע עבירה הענישו אותו באותו הרגע תוך כדי מעשה מבלי שהוא ידע שהעונש מגיע מכם.

איך מתבצעת ההתנייה?

זירקו לידו משהו מרעיש כדי שייבהל או התיזו עליו מים עם אקדח מים(קטן) כולנו יודעים באיזו מידה הכלבים שונאים להירטב. אחרי שהוא ייבהל כהוגן מספר פעמים הוא יתחיל לקשר בין החוויה הלא נעימה עם העבירה שביצע וימנע ממנה. כל זאת מבלי להשפיע על מערכת היחסים שלו אתכם. מבחינתו לא מכם בא העונש אלא מהעבירה שהוא ביצע.

בקשר לעשיית הצרכים מחוץ לשירותים הרי שבדרך כלל אנחנו אשמים בתופעה עלינו לזכור שלא שמנו לו טיטולים ומכיוון שהוא מאוד צעיר הוא יפספס אם לא נוציא אותו לעשות את צרכיו 8-10 פעמים ביום בחודשים הראשונים של חייו. אם מילאתם אחרי כל ההוראות הנ"ל ועדין הוא לא "נקי" הרי שכדאי לכם לבקר עם ידידכם השעיר אצל הוטרינר שלכם.

לעיתים בעיות בדרכי השתן והעיכול גורמות לחוסר התאפקות בעשיית הצרכים. רק לאחר בדיקה יסודית ניתן יהיה לקבוע אם הבעיה היא התנהגותית או בריאותית. כלבים משתמשים בשתן לסמן את מרחב המחיה שלהם. התנהגות זו היא אופיינית במיוחד לזכרים לא מסורסים, אך קימת גם בזכרים מסורסים ובנקבות.

הכלב הזכר נעמד מול המטרה, מרים את רגלו ומתיז כמות קטנה של שתן מאוד מרוכז ומסריח. ההתזה מתבצעת על שטחים אנכיים. ההמלצה היא לעקר או לסרס את הכלב ברגע שתופעה זו מתגלית, מהסיבה שהתנהגות זו היא ממקור מיני ולאחר הניתוח תעלם.

לעיתים תופעה זו תצא לאור רק אחרי שהכנסנו בעל חיים חדש הביתה ,או כשאנחנו עוברים דירה או שינוי בהרכב המשפחתי ועוד כהנה וכהנה סיבות שמשפיעות על שינוי התנהגות.

לסיכום

בכל הנוגע להתנהגות כלבכם אל תהססו להתייעץ עם הוטרינר שלכם. הדבר הכי חשוב הוא שתחיו ביחד בכיף ושאף אחד מכם לא יסבול מהחיים המשותפים.

אם בעיות התנהגות מונעות מכם וממנו ליהנות מהשותפות, אז עשו את כל שביכולתכם לפתור את הבעיות.  

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אחת הצורות הנפוצות ביותר של תוקפנות חתולים מתרחשת בין חתולים שחיים יחד אך מופרדים לזמן קצר. כיצד נוכל למנוע זאת?
דלקת חניכיים, היא מחלה שכיחה אצל חתולים. הסימנים הראשונים לדלקת חניכיים בחתולים יהיו ריח רע מהפה, נפיחות ואדמומיות.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן