גזעי כלבים

התערוכה הראשונה של הכלב הגזעי התקיימה בשנת 1851 ומאז המסורת האנגלית ממשיכה להתקיים. גם מועדון הכלבים הגזעיים נוסד באנגליה בשנת 1873 והיה המועדון הראשון מסוגו בעולם.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
גזעי כלבים

במועדון זה רשומים כשני מליון (!) כלבים גזעיים והם מחולקים ל164- סוגים. בכתבה זו לא נסקור את כולם, אך ניתן סימנים לשש הקבוצות העיקריות:

  1. HOUND כלבי צייד
  2. GUNDOG כלבי צייד (צייד המלווה בנשק)
  3. TERRIER טרייר
  4. UTILITY כלבים שימושיים
  5. WORKING כלבי עבודה
  6. TOY כלבי שעשוע

כלבי צייד 

גרייהאונד, (סמלה המסחרי של חברת האוטובוסים המפורסמת מארה"ב), כלב גבוה, פרווה קצרה ודקה, זנב ארוך, אזניים קטנות וראש קטן. המומחים חלוקים על מקורו של כלב זה אך יש הטוענים כי מדובר במזרח התיכון. זהו כלב שטבוע בו אינסטינקט המרדף וההרג, דבר שיש לזכור כשבסביבה מתרוצצים חתולים או כלבים קטנים. לבני אדם הוא מפגין חיבה, נאמנות ועדינות. מי שרוצה להחזיק גרייהאונד חייב לדעת כי עליו לשמור על כושר, זה לא הכלב המומלץ ביותר להחזיק בדירונת.

סלוקי, כלב מלא חן שיש בו ממידת ההגינות. הוא חביב על שייכים במזרח התיכון שמקפידים מזה מאות בשנים על התרבותו ומתעדים את יכולות הצייד שלו. כלב זה משתעמם בקלות אם משאירים אותו לבד בבית, דבר שעלול להביא לתוצאות הרות אסון… הוא כלב עירני, רגיש ואינטיליגנטי, לאלו שהוא אוהב הוא מפגין חיבה באופן מיוחד. צוואר ארוך, פרווה ארוכה ורכה, גב רחב יחסית, בא בכל הצבעים, זנב מתעקל כלפי מטה. בנוסף ניתן למצוא בקבוצה זו כלבים כמו אפגני, ביגל, רודזיאן-רידג'בק (צייד האריות) ועוד.

GUNDOG 

רטריוור מקורזל, אחד מהסימנים הבולטים ביותר של כלב זה הוא (כמובן) פרוותו המקורזלת והצפופה. גופו מאזניו עד קצה זנבו מכוסים פרווה סמיכה, צפופה ומתולתלת למשעי, בעוד פניו ואפו מכוסים פרווה חלקה לחלוטין. לפרווה שלו יש ייחוד נוסף והוא שהיא חסינת מים, כלומר אפילו אחרי שחייה באגם, אחרי התנערות קצרה, הכלב יהיה יבש לגמרי. צבע הפרווה שחור או חום-אדמוני בלבד. מי שרוצה להחזיק כלב כזה חייב להתייחס לפרווה זו במלוא הרצינות, היא דורשת טיפול וסירוק מיוחדים. לכלב זיכרון מצויין והוא יכול לעקוב אחרי ברווז שקט שמתחבא בינות לקנים.

סאסקס ספנייל, כלב קטן, כבד יחסית, פרווה עבה וסמיכה, בדרך כלל בצבע חום, סימן מיוחד לו בלבד הוא חריצת לשון "בזמן העבודה". ראשו רחב יותר מסוגי הספנייל האחרים. הכבדות שנראית על פני השטח מטעה, שכן הוא שרירי ביותר. גבותיו הכבדות מקנות לו מבט זועף למדי. הבעה זו עושה לו עוול שכן אין דבר רחוק יותר מאופיו מן הזעפנות, להיפך- הוא ניחן ברוח טובה, והוא רחוק מאגרסיביות. אופיו הנוח מתאים להיות חבר במשפחה האנושית. עניים בגוון אגוז, אזניים מכוסות פרווה סמיכה, צוואר ארוך וחזק, זנב נמוך מהגב תמיד.
בנוסף ניתן למצוא בקבוצה זו כלבים כמו פוינטר, ויסלה, גולדן רטריוור ועוד

טרייר 

הטרייר הסקוטי, כלב נמוך קומה, עם רגליים קצרות, אזניים מחודדות וזנב אנכי, יש לו "זקנקן" צמוד לסנטר ופרווה שלעיתים מגיעה עד לרצפה. נפוץ בפרווה בצבע שחור לכל גווניו. הפרווה מורכבת משתי שכבות: האחת קרובה לגוף, רכה וקצרה, העליונה קשה וארוכה יותר. כלב שגם אם מתכרבל בחיקך, יזקוף את אזניו למשמע צליל חלוש ביותר. הוא עירני ועניו יבלשו וימצאו כל זר הפולש לתחום מחיית בעליו. עניים שקדיות בצורתן, שיניים גדולות, צוואר שרירי ואף ארוך.

בול טרייר, צורתו של כלב זה אינה מותירה מקום לטעות. הוא נמוך קומה, בעל רגליים קצרות, עם נטייה קלה קדימה, פרוותו קצרה וזיפית, אזניו מחודדות וזקופות. הוא שרירי ומוצק מאד. כלב זה זקוק למשמעת ברזל כדי לחיות בשלום עם שכניו. הוא ידוע בהתייחסותו החיובית בדרך כלל לבני אדם, אלא שללא אילוף מתאים, יכול להיות קטלני לחיות המחמד בשכונה ויש צורך באילוף מיוחד כדי להתאימו לחברה המודרנית. פרוותו בדרך כלל לבנה עם כתמים רנדומליים, אך ניתן למצוא אותו בצבעים אחרים גם כן. אם ברצונכם לגדל טרייר, אנא התייעצו עם הוטרינר לפני הבאתו הביתה.
בנוסף ניתן למצוא בקבוצה זו כלבים כמו ארדל-טרייר, טרייר אירי וטריירים רבים אחרים.

כלבים שימושיים 

צ'או צ'או, לא, עדיין לא הגיע הזמן לומר להתראות, זהו שמו של כלב שמקורו מסין, שם שימש ככלב שמירה ולעיתים גם לצייד. הוא עשה דרכו לאנגליה בסוף המאה ה18-. ייחודו בצבע לשונו הכחלחלה-שחורה ותנועתו הנוקשה. נאמנותו הבלתי מסוייגת נתונה לרוב לבעלים אחד בלבד, מה שמוציא אותו מיד מהתכנית ל"כלב משפחה" אידאלי. באילוף מתאים הוא יכול להיות כלב שמירה של אדם ושל בית. עיניו קטנות וכהות, אזניים קטנות, עבות וקצותיהן מעוגלות קמעה, זנב דמוי מברשת פרוש על הגב.

פודל, כלב שפרוותו אינה משירה, הוא ליצן באופיו, מתמסר, סבלני ומשעשע, אוהב להשוויץ. הקרקס הצרפתי הבחין בתכונות ייחודיות אלו והפודלים היו חלק מהמופע הקרקסי. הוא צייתן ושימש גם ככלב צייד, למעשה אין סוף למעלותיו וכישוריו. הוא אידאלי לחברה, הוא בעל מזג נוח, אלגנטי, חברותי ואוהב פעילות ספורטיבית. לצורך תערוכות ותצוגות ניתן לעצב את פרוותו בכל צורה שחשקה נפשכם.
בנוסף ניתן למצוא בקבוצה זו כלבים כמו בולדוג, אקיטה, דלמטי שנאוצר ועוד

כלבי עבודה 

דני ענק, למרות גודלו הוא כלב נהדר לסביבה הביתית. הוא נחמד לילדים, למרות שהוא יתפוש להם את המקום ליד ההסקה, או יתיישב בכורסא החביבה עליכם. נאמנותו למשפחה, סבלנותו לבעלי חיים קטנים ממנו ופרוותו הקצרה, אך קלה להברשה, הופכים את כל חסרונותיו למעלות. הוא אצילי וישמח להצטרף לכל טיול, הוא חתיך, אלגנטי ובא בכל הצבעים. בעבר שימש ככלב צייד ולמרות שמו מקורו כנראה דווקא בגרמניה. כלב בעל רגליים ארוכות מאד, גוף גדול, עניים שקועות קצת, אזניים גדולות מקופלות קדימה.

סמוייד, הכלב החייכן היחיד שאני מכיר. פרווה לבנה כשלג, אך יש שהיא נוטה לחום/בז'. את עברו ככלב ארקטי מוכיחות רגליו שטוחות והפרווה בין אצבעות הרגליים כדי שהשלג לא ייערם בין האצבעות. הפרווה ארוכה ומשיית למגע, אזניים קטנות זקופות, זנב מגולגל על הגב. יחסית לגודלו אינו אוכל הרבה, אוהב את החיים הטובים ובדרך כלל נבחן.
בנוסף ניתן למצוא בקבוצה זו כלבים כמו פינצ'ר, מאסטיף, בוקסר וכלבי רועים כרועה הגרמני הידוע.

כלבי שעשוע 

פאג, לא ידוע בודאות מה מקורו של גזע זה, אך הנטייה היא להאמין כי מקורו במזרח הרחוק. הוא התאקלם היטב בבריטניה והפך חביבם של האריסטוקרטיה והאצולה. זהו כלב נמוך קומה, עם פרצוף שיש בו הרבה עודף של עור, מה שיוצר קמטים, קפלים ושכבות של פרווה. אפו פחוס פנימה, ונראה כאילו הוא חושב מחשבות רציניות בגלל כיווץ הגבות. הוא אינטיליגנטי מאד, בעל מזג נוח וחברותי, מתאים היטב למשפחה. זנבו קצר יחסית ומגולגל על גבו, עיניים כהות וגדולות מאד, ראש עגול וגדול על גוף קטן יחסית.

מאלטיז, אחד הכלבים המתוקים ביותר שיש. פרוותו זקוקה לפינוק רב, שכן היא ארוכה מאד, משיית ולא קלה לסירוק. הניגוד המושלם בין עיניו השחורות ואפו השחור לפרוותו הבהירה הופך אותו ליפיפה. בעל מזג שמח וקופצני. הוא חברותי, אוהב לשחק, וקל לטיפול שכן הוא קטנטן. אזניים ארוכות יחסית, גוף ורגליים קטנות, זנב נמוך מהגוף.
בנוסף ניתן למצוא בקבוצה זו כלבים כמו פקינז, צ'יוו'וו'ה, יורקשייר טרייר ועוד

כל מי שיש לו כלב, יודע איזה כיף זה לחזור מיום עבודה ולקבל ליקוק, נביחת שמחה וגעגוע, או לתת ליטוף לפרווה רכה. הטיפול בכלב אינו מצריך הרבה, מזון תעשייתי יספק לו את הדרוש לו, חיסון חד שנתי נגד כלבת וכמו תמיד- אהבה וליטוף עוד לא הרגו אף אחד… נסו והיווכחו.

 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

בעולם מעריכים שכשליש ממיני הדו-חיים נמצאים בסכנת הכחדה. בישראל הסלמנדרה היא מין בסכנת הכחדה בחבל הים תיכוני
חשבתם לאמץ גרביל? אתם צריכים לדעת כמה דברים חשובים לפני הכול, כדי שתבחרו את הגרביל שלכם כראוי ותוכלו לגדל אותו בשלווה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן