שיניים ופה ובריאותם

אחת התלונות הנפוצות יותר הינה ריח הפה של חית המחמד שלנו. זה נובע על פי רוב מן העובדה שאנו איננו שומרים על הגינת פה כשמדובר בכלבנו או בחתולנו הנאמנים. ולמעשה, איך אפשר להאשים אותם, כשהם אינם מצחצחים שינים כלל?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
שיניים ופה ובריאותם בשל הבדלי החומציות בחלל הפה בין האדם לחיית המחמד, מחלת העששת נדירה בכלבים וחתולים. לעומתה נפוץ ביותר מצב של הצטברות חידקים ושאריות מזון (PLAQUE) על השיניים, ומכאן הדרך להצטברות אבן שן (TARTAR) הינה קצרה. אבן שן זו עלולה לגרום למספר בעיות: א. ריח רע מהפה… ב. יצירת דלקת חניכיים (GINGIVITIS ) שמדממת בקלות וגורמת כאב לחיה. ג. ספיגת חיידקים מהשיניים דרך החניכיים המודלקים ויצירת דלקות בלב, בכליות ובאיברים פנימיים אחרים. ד. חשיפת שורשי השיניים שעלולה להסתיים בנשירת שיניים. ה. קשיים באכילה. ו. ריקבון ואובדן שיניים. ובכן, למצב מייאש זה קיים פתרון!! ראשית, אם קיימת בעיה של ריח רע מפי חיית המחמד שלכם, מומלץ שנבדוק שאכן מדובר בבעיית שיניים ולא בבעיה אחרת. והיה ואובחן כי לחית המחמד שלכם יש אכן אבן שן- מומלץ להסירה, בפעולה הדומה ביותר לזו של שיננית. תדירות ניקוי השיניים תלוי בקצב הצטברות האבן בכל חיה. אבל, סוד העניין, כמו תמיד, הינו במניעת הצטברות אבן השן. דבר זה אפשרי במספר אופנים: א. ציחצוח שיניים באמצעות משחה ומברשת מיוחדים לחיות – כפעמיים עד שלוש בשבוע. המשחה טעימה לחיות ואינה מחייבת את שטיפתה. ב. קיימים מזונות רפואיים מיוחדים המונעים הצטברות אבן שן. ג. תוספות ויטמינים שונות. ד. ניקוי תקופתי של אבן השן שמצטברת. נשמח לענות על כל שאלה שתעלה בנושא – ובכל מקרה – בכל בדיקה תקופתית ייבדק מצב שיני חיות המחמד שלכם- ויינתנו ההמלצות המתאימות לה.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן