האכלת החתול הבוגר

מכיוון שיחסי החתול עם האדם - כידיד וכחיית מחמד, לא היו תמיד הדוקים במהלך ההיסטוריה, תמיד היה החתול מסוגל להוסיף על השיירים שקיבל מהאדם ע''י צייד וחיטוט באשפה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

החתול, כאוכל בשר מטבעו, לא היה צריך לכן להסתגל לשינויים בדיאטה. התוצאה היא, שאפילו כיום חייב החתול לאכול בשר כחלק מתזונתו על מנת להשאר בריא.
כמו בעליהם, גם חתולים זקוקים למזון מאוזן היטב בכדי להיות במצב בריאותי טוב. בכדי שהתזונה תהיה מאוזנת, צריך מזונו של החתול להכיל חלבון, שומן, ויטמינים ומינרלים .

בטבע, אוכל החתול את כל גופו של הטרף הניצוד ולא רק את בשר השריר. העצמות, האיברים הפנימיים, תכולת מערכת העיכול, עור ושיער הם מקור לויטמינים, מינרלים ומזון גולמי שאינם נמצאים במזון המבוסס על בשר שריר בלבד. כאשר מאכילים דיאטה אשר אינה מאוזנת מבחינה תזונתית, יכולים להיווצר עודפים או חוסרים במרכיבים תזונתיים מסויימים העלולים להוביל להתפתחות מחלות.

כמו חיות אחרות, אוכל החתול בכדי לספק לעצמו את כמות האנרגיה הדרושה לו. לכן, מזון המכיל את כמות האנרגיה המתאימה לחיה מסויימת, חייב לספק את כל המרכיבים החיוניים בכמויות הנכונות ובאיזון הנכון. איזון אנרגטי חשוב בכדי לשמור על חתולכם בבריאות טובה בכל שלבי חייו. מעט מדי אנרגיה המסופקת במזון עלולה לגרום לירידה במשקל, אדישות ומצב כללי ירוד. יותר מדי אנרגיה תוביל להשמנה ולסיבוכים הקשורים אליה. בדרך כלל יתאים החתול את צריכת המזון היומית שלו לצרכיו האנרגטים ואם אין מאכילים אותו במזון טעים באופן יוצא דופן או אם החתול מאד לא פעלתן, נדיר שיאכל יותר מדי. למרות שפחמימות ושומנים הם מקורות האנרגיה השכיחים והשימושיים ביותר במזון, מסוגל החתול לנצל אנרגיה גם מהחלבונים במזונו ולכן פחמימות אינן מרכיב הכרחי בדיאטה של החתול.

מצד שני, חתולים זקוקים לרמות גבוהות יחסית של חלבון במזונם ואינם מסוגלים לאמץ דיאטה בעלת רמות נמוכות מאד של חלבון. ואכן, מרבית החתולים לא יאכלו דיאטה כזו, משום שהיא תהיה עבורם מאד לא טעימה.

שומנים מהחי גם הם הכרחיים במזונו של החתול, לא רק בשל האנרגיה שהם מספקים, אלא גם משום שהם מקור לויטמין A ולחומצה שומנית. חומצה ארכידונית. בנוסף, מוסיף השומן מהחי לטעם המזון בעיני החתול.
כמות המזון שחתולים זקוקים לה משתנה מחתול לחתול ומושפעת מגודל החתול, גילו, רמת הפעילות שלו ומצבו הכללי.

רוב החתולים מסוגלים לווסת את צריכת המזון שלהם בעצמם, ואם המזון המוגש להם מאוזן מבחינה תזונתית הם יאכלו בדרך כלל את הכמות הנכונה. אם החתול אינו שמן – אין סיבה להגביל את הכמות הניתנת לו בכל ארוחה. כאשר ניתנת לחתול גישה חופשית למזון, הוא יאכל בדרך כלל ארוחות תכופות וקטנות במשך כל היממה.

מקובל לתת לחתול מעט שאריות מזון ביתי או חטיפים לחתולים מפעם לפעם. אולם שאריות וחטיפים בלבד לא יספקו תזונה מאוזנת שלמה . לכן הגבילו את השימוש בהם.

אל תיתנו לחתולים "להתמכר" למזון אחד בלבד, כגון כבד או דג.
יש לבשל דגים לפני הגשה לחתול.

בשר בלבד אינו מספיק כמו גם מזון כלבים. שניהם אינם עונים על דרישותיו התזונתיות של החתול.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

כיצד בוחרים שם לחיית המחמד? על מה חשוב להקפיד? ממה כדאי להימנע? מדוע שם כמו 'לילו' הוא אינו מומלץ, אך 'שיצו' דווקא כן? ה
הטיפול בהתנהגות תוקפנית מתחיל עם אבחון הגורם לתוקפנות, ולאחר מכן נדרש תהליך התנהגותי לפתרון הבעיה הספציפית של הכלב.
טפילי מעיים הם מצב שכיח אצל כלבים, אך ניתן לטפל בהם. גלה כיצד לדעת אם לכלב שלך יש תולעים, וכיצד לטפל ולמנוע תולעים.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן