רוצים כלב? 5 סיבות לכך שאתם צריכים לאמץ ולא לקנות

כלבים מעורבים בריאים יותר מבחינה גנטית, הם חוסכים לכם זמן וכסף ועוד לא התחלנו לדבר על כך שאתם פשוט מצילים את חייהם. 5 סיבות לכך שאתם צריכים לאמץ כלב – ולא לקנות
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

בין אם הילד מבקש כבר זמן רב, אם עברתם לבית גדול יותר או שסתם התאהבתם בגור שחלף על פניכם בטלוויזיה – אנחנו שמחים שהחלטתם להגדיל את המשפחה ולהכניס אל ביתכם ואל ליבכם כלב. עבור רבים עולה השאלה האם לקנות או לאמץ. רגע לפני שאתם מקבלים החלטה – חמש סיבות שישכנעו אתכם לפנות דווקא לאימוץ.

קראו עוד: מדריך אילוף: כך תלמדו את הכלב לשחק יפה

הצלת חיים

מדי שנה נגזרת המתה על כ-100 אלף כלבים "יתומים" במכלאות ובאגודות השונות בישראל. ברחבי הארץ פזורות עשרות עמותות. כגון SOS חיות, צער בעלי חיים, תנו לחיות לחיות וכו'. אשר כולן שמו להן למטרה למצוא בית חם לאינספור הכלבים הנטושים השוהים במקלטים השונים. למרבה הצער, העמותות קורסות תחת העומס וכלבים רבים מוצאים את עצמם זמן רב במקלט קר ובודד, ולבסוף אף נשלחים להמתה. הדרך להימנע מכך היא פשוט לאמץ! מעבר לתרומה המשמעותית לחברה ולסביבה – העדפת אימוץ על פני קנייה היא הצלת כלב ממוות וודאי.

כלבים מעורבים בריאים יותר מבחינה גנטית 

כלבים גזעיים חשופים לבעיות גנטיות רבות. בייחוד כלבים "גזעיים" ללא תעודה אשר נמכרים על ידי אנשים פרטיים. במקרים אלו, הזיווגים אינם מפוקחים ועלולים להתרחש בין בני משפחה. ובכך, להביא למחלות ולהמלטת כלבים שמראם ואופיים הסופי שונה משהובטח לכם. לעומת זאת, כלבים מעורבים הם בעלי מערכת חיסונית חזקה יותר. משום שהם לא נושאים את המחלות הגנטיות ה"גזעיות". וגם מכיוון שלרוב, הם אינם תוצר של זיווג בין קרובי משפחה.

חיסכון בזמן וכסף

האם השקעת מיטב כספכם על בולדוג אנגלי בעלות של כ-6,000 שקלים באמת תעשה אתכם יותר מאושרים? לא בטוח. אבל מה שכן, ברור זה שהדבר יגדיל לכם את המינוס בבנק. כלבים גזעיים, אשר מגיעים עם תעודה מסודרת המונפקת על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, נמכרים בטווח של בין אלף ועד 10,000 שקלים. לעומת זאת, סל האימוץ שמציעות העמותות השונות יעלה לכם בערך 600 שקלים ויכלול את הטיפול הרפואי, החיסונים והעיקור/סירוס. הכלב יגיע אליכם כשהוא בריא, מחוסן ומסורס/מעוקר – ואתם תחסכו זמן יקר וכסף רב.

קראו עוד: מדריך אילוף: כך תמנעו מהכלב להרוס את הבית

שיעור לחיים עבור הילדים שלכם

הכנסת כלב לחיק המשפחה טומנת בחובה יתרונות רבים כשזה נוגע לחינוך הילדים. בין היתר, הילד לומד לפתח תחושת אחראיות, נתינה ודאגה ליצור חי ונושם, רוכש יכולות תקשורתיות וחברתיות. וכמובן, נהנה משמחת חיים חדשה, שממלאה את הבית, ומאהבת חינם ללא קץ. אך פעולת האימוץ מהווה ערך מוסף. שכן, הילד לומד תרומה ועזרה לזולת מהי. כהורים תשמשו מודל לחיקוי עבור ילדיכם ותלמדו אותם שיעור חשוב על הומניות ועזרה למי שחלש ולבד בעולם.

כשמעניקים אהבה לכלב מקבלים אותה בחזרה כפליים

לא סתם אומרים שכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. במקרה זה תזכו בחבר טוב במיוחד. כלבים ידועים בנאמנות לבעליהם, וכפי שאתם בטח כבר למדתם, יחס גורר יחס ועבור כלב נטוש – בית חם ואוהב אינו מובן מאליו. לכן, כאשר אתם מאמצים כלב שצמא לחום ואהבה, אתם זוכים בנאמנות וההערכה שלו – ללא תנאים.

אם אתם עדיין מתלבטים, דעו שלכלבים גזעיים יש ביקוש, כך שרוב הסיכויים שהם ימצאו משפחה. כלבים מעורבים ללא משפחה, לעומת זאת, יש הרבה יותר מדי והם רק מתחננים שמישהו טוב יגיע ויאמץ אותם. הם יזכו בכם – ואתם תזכו לחזור הביתה עם כלב בריא, מאושר ובעל אופי מיוחד. וכן, תדעו שגם הצלתם חיים.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כלבת, וירוס קטלני הפוגע במערכת העצבים המרכזית של בעלי חיים בעלי דם חם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן