גידול צ'ינצ'ילה: המדריך המלא

הן מגיעות אלינו מדרום אמריקה, שונאות חום ואוהבות אמבטיות, אבל בחול במקום במים. רוצים לגדל צ'ינצ'ילה? לפניכם המדריך המלא. לגזור ולשמור!
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

מקורה של צ'ינצ'ילה, יונק ממשפחת המכרסמים, בהרי האנדים שבדרום אמריקה. בשנים האחרונות חל גידול עצום במספר הצ'ינצ'ילות הנשמרות כחיית מחמד, לאחר שנים רבות של ציד לא מבוקר לטובת תעשיית הפרוות, שכמעט גרם להכחדת הגזע. צ'ינצ'ילה

דיור

חשוב לדייר את הצ'ינצ'ילות בכלוב מרשת מתכת, אחרת תסתכנו בכך שהן יכרסמו את דרכן החוצה. צ'ינצ'ילות אוהבות מדפים מוגבהים או ענפי עץ לטיפוס ומשחק וגם מקומות מחבוא: קופסת קפה ישנה או גזע עץ חלול, למשל, יעשו את העבודה.

מצע: נייר עיתון או נסורת ויש לנקות הכלוב ולהחליף את המצע מדי יומיים שלושה לכל היותר.

מים: מבקבוק, עדיף מזכוכית (אינו בר כרסום), הכולל פיטמת מתכת. צ'ינצ'ילות צעירות עלולות לטבוע בקערה מים.

הכלוב צריך להיות מספיק מרווח כדי לאפשר לצ'ינצ'ילות מרחב פעילות, לשחק, לרוץ ולטפס.

יש להצטייד בגלגל ריצה מספיק גדול לשימוש צ'ינצ'ילות. אך יש להסירו מהכלוב כאשר יש המלטה של קטנים.

מומלץ מדי פעם לשחררם בחדר סגור, ללא חוטי חשמל גלויים, על מנת שירוצו ויוציאו אנרגיה.

הכלוב צריך להיות במקום בו הצ'ינצ'ילות אינן חשופות לרוח קרה בחורף או לא לשמש ישירה בקיץ. שכן, צ'ינצ'ילות רגישות מאד למכת חום.

חום החדר צריך להיות נמוך מ-25 מעלות צלזיוס. מאווררים אינם עוזרים משום שחיה זו אינה מזיעה

תזונה של צ'ינצ'ילה

בטבע צ'ינצ'ילות הן צמחוניות וניזונות משורשים ופירות. אך בשבי הן צורכות תערובת כופתיות מיוחדת צ'ינצ'ילות (לא זהה למזון לארנבים), בתוספת חציר או נבטי אלפלפה טריים חופשי מדי יום.

יש לאפשר לצ'ינצ'ילות לאכול כפי יכולתן, למעט אם ניכרים סימני השמנה ברורים.

פינוקים (ולא יותר מפעם ביום): צימוק, בוטן, שקד, פירות יבשים כתפוח עץ, וכל אלה – רק אם היא "סיימה בצלחת" את מזונה הרגיל.  לעולם  אין לתת ירקות ירוקים,  הגורמים לשילשול.

טיפול והתנהגות

צ'ינצ'ילות לא רוחצים! הן עושות אמבטיית חול, בחול מיוחד הנועד למטרה זו וניתן לרכישה בחנויות לבעלי חיים. אמבטיית חול נעשית פעמיים עד שלוש בשבוע ועוזרת לשמר את הצ'ינצ'ילות נקיות ואת פרוותן רכה ונעימה.

צ'ינצ'ילות אוהבות לכרסם כל דבר הנקרא בדרכן, ויש בכך גם משום פעילות מהנה.  אך יש להיזהר מכרסום יותר מדי קרטון, שבא על חשבון האוכל ומשאיר את החיה במצב של תת תזונה.

שיני הצ'ינצ'ילות גדלות ומתארכות כל הזמן. על מנת למנוע גדילה לא מבוקרת של השיניים יש לוודא הימצאות של חומר גלם קשיח לכרסום. כמו :גזע עץ, מזון בכופתיות קשיחות ועוד. שן צינצילה גדלה בכ- 12 אינץ' בשנה!

איך תתחברו עם הצ'ינצ'ילה שלכם? בעדינות ובהרבה סבלנות: הכניסו יד לכלוב והשאירו אותה שם לזמן מה. במהרה תתחיל החיה בסיורי סקרנות על זרועכם הרגועה. זיכרו כי הצ'ינצ'ילה אינה חתול ולא אוהבת ליטופים כבדים, אלא גירוד קל באזור האוזניים, הפנים וסנטר.

התרבות של צ'ינצ'ילה

צ'ינצ'ילות מגיעות לבגרות מינית כבר בגיל 3-4 חודשים, אך עדיף לזווגן בגיל חצי שנה ומעלה.

הריון  בממוצע  אורך 111 יום וגורי צ'ינצ'ילות מטופלים באהבה רבה על ידי אמם. היא מניקה אותם למשך כשמונה שבועות.  אורך חייהן, אגב, נע בין 15 ל-20 שנה.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן