כלבים מול חתולים: את מי יותר קל לגדל?

בשאלת "איזה חיית מחמד נאמץ" מכריעה לא פעם מידת המאמץ הכרוכה בכך. לכן יצאנו לבדוק - את מי יותר פשוט ונוח לגדל?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

אחת החששות העיקריות שמלווה את ההחלטה לאמץ חיית מחמד היא מידת המאמץ הכרוכה בכך. השאלה כמה פעמים נצטרך לצאת מהבית לטיול אינה מעידה על עצלנותנו, אלא דווקא מידת הרצינות שלנו כלפי הייצור החי שעתיד להצטרף לחיינו.

כלב או חתול הם תוספת מרעננת לחיק המשפחה, אבל לא רק – ממש כמו תינוק, הם דורשים לא מעט אנרגיה, זמן וכסף. יתכן וקיימת תשובה מוחלטת לשאלה את מי יותר קל לגדל. אך לבסוף, ההחלטה האמיתית מלווה במרכיבים שונים של אופי הגידול, מידת העצמאות הנדרשת והשתייכותכם לקהילת חובבי הכלבים או החתולים.

חתולים – אציליים, עצמאיים ועשויים להעדיף כדור צמר על פניכם

חתול הם חיה טורפת ממשפחת היונקים. ביסודו החתול יכול להיות חיית מחמד מושלמת. הוא מקפיד להיראות מטופח, פועל בדייקנות, עירני מאוד לסביבתו ובעיקר אצילי. (לא סתם הם קיבלו כבוד של אלים במצרים העתיקה לפני כ-3,600 שנים). יש שיישכו לו תכונות אנטי חברתיות. אך מרביתם באמת ידידותיים לסביבה, ואף מתוייגים כ"חתול שמתנהג כמו כלב".

החתול הוא "טיפוס בייתי" – הוא אוהב את הסביבה שלו. ועל כן, מבצע לא מעט טקסים להפגנת השייכות. מה שבסופו של דבר יכול להוביל לסימני של תוקפנות כאשר חתול אחר יחרוג ל"שטח" שלו. עבור בני האדם וילדים החתולים יהיו לרוב נחמדים מאוד. במיוחד אם הם הורגלו למגע מגיל צעיר. החתול הוא חיה עצמאית. הוא יסתפקו בארגז חול ביתי על מנת לעשות את צרכיו ומכאן ניתן להבין כי הגידול שלו לא ידרוש מכם מאמצים רבים. מבחינת הטיפול היומיומי, על הבעלים לדאוג לאוכל ומים טריים כל יום וניקוי של השירותים והחלפת החול מספר פעמים בשבוע.

חתולים שמגיעים לבתים פרטיים ייהנו לצאת החוצה ולעשות את הצרכים שלהם בחוץ. מה שהופך את הגידול שלהם לפשוט עוד יותר. אך, יכול להיות שהם יראו כי בחוץ טוב להם, ויפחיתו את שעות הבית שלהם.

מבחינת פינוק, החתולים הם מפונקים מאד. הם נחשבים לבררניים מאד באוכל, בררניים במגע (לא יסכימו להתמסר לכל אחד) ובאופן יחסי קשה להם לעבור ממקום למקום. כיוון שהם מתרגלים למקום בו הם חיים.

כלבים – נאמנים, שובבים ודורשים טיולים מספר פעמים

בדומה לחתולים, גם הכלבים מגיעים ממשפחת היונקים ונחשבים לחיה אוכלת בשר. במשך אלפי שנים הכלבים משרתים את בני האדם נאמנה. ועל כך, מקבלים את תואר "חברו הטוב של האדם". כלבים מבוייתים רואים בבעלים שלהם כמנהיגי הלהקה ולכן קל להם להתמסר.

כאמור, גידול כלב הוא לא תהליך קצר. נהוג להכניס את הכלבים לבית עוד בתחילת חייהם הגוריים. הגיל הצעיר מאפשר לחנך ולעצב את אופי הכלב אך איתו דרושה סבלנות רבה. יש ללמד אותם לעשות את צרכיהם בחוץ, לסייע להם להוציא אנרגיה בדרכים מקובלות ולאפשר להם להכיר את המשפחה והלך הרוח בבית. (תינוק חדש, כבר אמרנו?) אפשר לגדל גם כלבים בוגרים שמצד אחד יהיו מחונכים. אך יתכן ויביאו איתם "מטען" של בעיות התנהגות.

שלא כמו החתולים, הכלבים לא יכולים להיות משוחררים בחוץ סתם כך. אלא אם יש לכם שטח מגודר. יש לדאוג להם לטיולים קבועים על מנת שיוכלו לעשות את הצרכים שלהם ולהתאוורר.

אז את מי יותר פשוט לגדל?

השאלה את מי קל יותר לגדל, חתולים או כלבים היא כמעט חד משמעית. יותר קל לגדל חתולים ובמיוחד אם אתם נמצאים צמודים לגינה. החתולים זקוקים למזון שהם אוהבים, החלפה וניקיון של ארגז הצרכים שלהם ומים נקיים. הכלבים זקוקים לכל אלו (למרות שרובם לא כל כך בררניים באוכל). אך, יש צורך להוציא אותם לטיולים מספר פעמים ביום.

מבחינת הכנסת חיית מחמד לבית חדש, החתולים נוטים מהר יותר להבין את מקומם ולעשות את הצרכים שלהם במקום המיועד. וזאת, מבלי שתצטרכו לאלף אותם לעשות זאת. לעומתם את הכלבים יש לאלף ולהוציא פעמים רבות, במיוחד בשלבים הראשונים בבית.

מעבר לכך שקל יותר לגדל את החתולים על פני הכלבים, חשוב לשקול מה כל חיה תעניק לכם. אם אתם מחפשים חום ואהבה שיתפרצו בכל פעם שאתם נכנסים בדלת, כלבים יהיו לרוב חברותיים יותר מחתולים. אם אתם מחפשים אהבה במידה ויחס שוויוני – החתולים הם החיה בשבילכם. בכל מקרה, אם אתם מחפשים אהבה שאינה תלויה בדבר – חתול או כלב יוכלו להעניק לכם אותה.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

פקח רשות הטבע והגנים ושוטר מדור הגנת הסביבה הצילו סנוניות בהן גוזלים שנתפסו בטבע והועמדו למכירה באינטרנט

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן