חתול אוהב חלב? מיתוסים ועובדות על חתולים

אוהבים חתולים וחושבים שאתם יודעים עליהם הכל? ריכזנו לכם את כל התשובות המפתיעות לסטיגמות הגדולות על חתולים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מיתוסים על חתולים

הם נתפסים כעצלנים ואגואיסטיים, אך ידועים בניקיונם ובמזגם הייחודי. חלקם מוחצנים, אוהבים חברה ותשומת לב, וחלקם מופנים ומעדיפים להסתגר בפינה שקטה בבית. אך כל מי שמגדל חתול וודאי ישמח לספר לכם שמדובר בחיה נבונה ומבריקה, עם אופי חזק והמון אהבה לעולם (ואפשר לומר גם קצת לעצמם).


ישנוני: החתול הממוצע ישן כ- 18 שעות ביממה בשל צורך פיסיולוגי 

במהלך השנים הצליחו החתולים לצבור המון דעות קדומות מצד בני האדם – חלקן נכונות, חלקן ממש לא. שוקלים לאמץ חתול? חושבים שאתם יודעים עליהם הכל? להלן תשובות למספר שאלות נפוצות:

האם חתולים באמת אוהבים חלב?

לשאלה האם הם אוהבים חלב או לא, אין באמת משמעות. השאלה האמיתית היא – האם חלב בריא להם, וכאן התשובה היא לא, באופן כמעט גורף. הרבה מהחתולים רגישים ללקטוז, ולכן חלב ומוצריו דווקא עלול להזיק להם.

האם חתולים באמת שונאים מים?

למרבה ההפתעה, לא. חתולים נחשבים לחיה נקייה במיוחד בשל העובדה שהם נוהגים לנקות את עצמם באופן קבוע, מרבים ללקק את עצמם ולנקות את פרוותם. כאשר הם חשים בטיפות המים עליהם, הם תופסים אותם כלכלוך וכמובן ממהרים להתנער ולהיפטר מהם. על כן – כפעולה מונעת, הם יעדיפו להתחמק ממקורות מים. לכן גם אין צורך לרחוץ אותם. אך אם בכל זאת מתעקשים לעשות זאת – כדאי להקפיד על שמפו מיוחד לפרוות חתולים.

מה זה אומר כשחתול מפסיק לטפח את עצמו?

כפי שאמרנו, חתולים, מטבעם, הם יצורים נקיים ואסתטיים. לכן, אם חתולכם הפסיק לפתע להתנקות ולטפח את עצמו, מומלץ לגשת לווטרינר. ברוב המקרים התופעה היא סימפטום לבעיה רפואית כלשהי, או לבעיית התנהגות (כגון פחד, חרדה או דיכאון).

מדוע חתול מתעורר בלילה?

החתול הממוצע ישן כ- 18 שעות ביממה בשל צורך פיזיולוגי. (ולכן על פי רוב הוא נתפס כחיה אדישה ועצלנית). אך למרבה הפלא, דווקא בלילות החתול מתעורר ומתחיל לשוטט בבית ולהפיל חפצים. הסיבה לכך פשוטה: חתולים שייכים למשפחה של ציידים. וככל הציידים, שעות הפעילות המועדפות עליהם הן – שעות הלילה. באם אתם מעוניינים בשנת לילה טובה, לכם ולחתול שלכם – מומלץ להתיש אותו טרם שעת השינה במשחק אנרגטי, או בארוחה טובה וכבדה.

האם חתולים מסוכנים לנשים בהריון?

החתולים עצמם לא מסוכנים בכלל. יחד עם זאת, בצואת החתולים קיים טפיל חד תאי העלול לגרום למחלת הטוקסופלזמוזיס. על בני אדם רגילים המחלה כמעט ולא משפיעה. אך לנשים בהריון היא מסוכנת במיוחד, בשל הסכנה לעובר. לכן מומלץ לנשים בהריון המגדלות חתול, להימנע במידת האפשר מקרבה לצואת החתולים ולארגז החול שלהם.

בתקופה זו רצוי שאדם אחר יחליף וינקה את ארגז החול, ומומלץ לעשות זאת באופן יומי. אם אין אפשרות כזו, כדאי שהאישה תיעזר בכפפות חד פעמיות, תימנע ממגע עד כמה שניתן ותשטוף את ידיה ביסודיות. כדאי לדעת: ככל שהאישה נחשפה בעבר לצואת החתולים, כך הסיכון בהדבקה במהלך ההריון פוחת (כי רבים הסיכויים שהיא חלתה כבר טרם ההריון).

חשוב לזכור, חתול זו חיה נפלאה וידידותית, שתשמח אם תעניק לה אהבה, פינוק, זמן משחקים ומקום לנוח בו. בתמורה, היא תעניק לך רגעים רבים של אושר.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן