איכות הסביבה – שומרים על איכות חיי בעלי החיים

הטרנד הירוק צובר תאוצה, והוא כבר מזמן לא טרנד, אלא דרך חיים. לרגל יום איכות הסביבה יצאנו לחקור את השפעות הזיהום הסביבתי על חיות המחמד שלנו (ועל בעלי חיים נוספים) - וגילינו שישנן השפעות. והרבה. אז האם יש מה לעשות בנידון?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
איכות הסביבה - שומרים על איכות חיי בעלי החיים


"איכות הסביבה" הוא כיום כבר מונח מוכר כמעט בכל בית בישראל. הפרסומות הרבות והמודעות ההולכת וגוברת לנושא, מזכירות לנו באופן תדיר שאין לנו סביבה אחרת, ואם נפגע בה- נפגע בנו. אך לא רבות הידיעות הקושרות בין איכות הסביבה דווקא לחיות המחמד שלנו. לרגל יום איכות הסביבה, החלטנו לפתוח את הנושא ולהזמין גם אתכם לגלות: מה יש בעולם הסובב אותנו שהוא בלתי ידידותי לחברינו הקטנים?

זיהום האוויר
הפסולת הרבה שהולכת ומצטברת בשטחים שונים, מתפרקת ומשחררת לאוויר גזים רעילים. הגזים מגיעים לאטמוספירה ומזהמים את האוויר שאנו נושמים. כך גם לגבי כלי רכב, מדורות, שריפות ועוד מזיקים. הזיהום הזה מסוכן לבני אדם, אך הוא מסוכן לא פחות לבעלי החיים: כלבים רבים, למשל, סובלים מברוכיטיס כרוני- דלקת קשה בדרכי הנשימה הנגרמת בין היתר בשל זיהום האוויר. בנוסף, הגורם מספר אחת למוות טבעי אצל כלבים הוא מחלת הסרטן, והוא "מככב" בראש הרשימה גם אצל חתולים. בין סוגי הסרטן נוכל למצוא את סרטן הריאות, הנגרם גם הוא מזיהום האוויר הסביבתי.

פסולת זרוקה- סכנת חנק
כשאנו משליכים פסולת לשטח פתוח אנחנו פוגעים לא רק במראה הסביבה- אלא גם בבעלי החיים. חתולי רחוב מסתובבים בחוץ במשך ימים שלמים ומחפשים כל מה שיוכל לשמש להם כמזון. קופסאות שימורים, שקיות ניילון וסוללות ריקות- כולם מהווים סכנת חנק לחתולים המשוטטים. ולא רק להם: קרה לכם פעם שיצאתם לטיול עם הכלב ועוד לפני שהספקתם להבין מה קורה מצאתם אותו עם חתיכת פסולת בפה? גם החלק הקטן ביותר עלול חלילה לשרוט להם את הגרון, לפצוע או לחנוק אותם.

זיהום ימי
פסקה קטנה על בעלי החיים שיש להם בית משלהם, והוא לא איתנו בין ארבעה קירות: חיות הים. הבית שלהם רחב ונפלא, הוא משרת אותם נאמנה ומדי פעם אנחנו מבקרים בו. אך לא תמיד אנחנו נוהגים בכבוד כלפי המארחים שלנו- אנחנו משליכים לים פסולת, שקיות ניילון, חוטי דיג וחתיכות פלסטיק. כל האשפה הזו עלולה לשבור אלמוגים שבריריריים ועדינים, לכלוא בתוכה יצורים ימיים, או לחנוק למוות דגים שטעו וראו בה מזון.

 

 



כיצד אנחנו יכולים לעזור?

מעבר לכללים והחוקים הרבים שכולנו מדקלמים מתוך שינה באשר לשמירה על איכות הסביבה, יש מספר דברים נוספים שאנו יכולים לעשות כדי להגן על בעלי החיים:

• כל האשפה לפח- נשתדל לקשור היטב את שקיות האשפה שאנו משאירים ברחוב. חתולים ינצלו כל חור קטנטן כדי להשתחל פנימה.

• נמנע מלהשליך פסולת לים- כאמור, מלבד לזהם את הים, אנו פוגעים פגיעה אנושה בבעלי החיים הימיים.

נבחר לנסוע באוטובוסים- באופן הגיוני, אוטובוס אחד מזהם את האוויר פחות מחמישים מכוניות, וברמה הפרקטית הוא מונע פקקים. אבל הכי טוב נסיעה באופניים- גם לא מזהם, גם ללא פקקים, גם בריא, וגם אפשר לצרף את הכלב להוציא אנרגיות בטיול אופניים בפארק.

אז נכון, אנחנו אמנם לא יכולים למנוע לבדנו את זיהום הסביבה, אבל אנחנו בהחלט יכולים לתרום את המאמץ הקטן שלנו בכדי לשמור על שלומם וחייהם של בעלי החיים. ואם כל אדם יבצע מאמץ קטן- העולם שלנו כבר יראה טוב יותר.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

אימוץ חתלתולים אינו כולל הוראות כיצד לאהוב חתולים. אז איך אתה מראה לחתולים שאתה אוהב אותם? 

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן