אלרגיה לחתולים: כל מה שצריך לדעת

אתם נוטים להתעטש, להתגרד ולפתח פריחות ליד החתול שלכם? יכול להיות שאתם אלרגיים אליו. בשונה ממה שמקובל לחשוב, האלרגיה אינה קשורה לפרווה ולאורכה , אלא לאלרגנים המצויים עליה ובשאר הנוזלים של החתול. כיצד ניתן להתמודד עם האלרגיה דרך טיפול בחתול?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אלרגיה לחתולים

למרות שחלק מהאנשים נמנעים מחתולים בגלל שהם חוששים או לא אוהבים אותם, יש תקווה לאלה שנמנעים מחתולים בגלל פחד מתגובות אלרגיות. הרבה תלוי באופי האלרגיות שלך. אם שלך מזן התעטשות, עיניים דומעות ייתכן שתוכל לבנות לאט ובהדרגה את הסבילות שלך לחתולים. עם זאת, לפני קבלת חתול, עליך לעבור תחילה בדיקות אלרגיה, במיוחד אם אתה סובל מאסטמה.  

הגורמים לאלרגיה לחתולים שונים ממה שמקובל להאמין. מקורה של האלרגיה אינה נובעת מפרוותו של החתול, אלא מהגורמים האלרגנים הקיימים על הפרווה. האלרגניים קיימים בעיקר בריר, בשתן ובקשקשי העור היבשים של החתול. הם נישאים באוויר ממש כמו אבק ונמצאים בכל מקום, החל מבגדים, שטיחים, וילונות וכו'.

ללוקים באלרגיה זו, אין סכנת מוות, אך ללא טיפול הולם היא עלולה לפגוע באורח החיים. לעיתים בעלי האלרגיה יאלצו להימנע מגידול חתולים.

חתול סיבירי
חתול סיבירי

מקורה של האלרגיה אינה נובעת מפרוותו של החתול, אלא מהגורמים האלרגנים הקיימים על הפרווה

ישנם חתולים המייצרים פחות אלרגנים, כמו חתולים מגזע סיבירי, אך לא קיים חתול שאינו מייצר אלרגן כלל.
על אף שלא ניתן להימנע לחלוטין מהאלרגנים, ניתן להשפיע על כמותם – בחירת חתולה ולא חתול תסייע במאבק באלרגנים , שכן חתולים ממין זכר נוטים לייצר יותר אלרגן מאשר חתולות ממין נקבה. כמו כן, סירוס החתול וגיל החתול יכול להשפיע על כמות האלרגנים שעלול לייצר, עם הסירוס פוחתת כמות האלרגן ועם התבגרותו היא עולה .

מהם התסמינים לאלרגיה לחתול?

קשה לפספס תסמיני אלרגיה לחתולים. הם נוטים לקרות בכל פעם שיש חתול בקרבת מקום או שנתקלת בכמה שערות של חתולים על רהיטים. המערכת החיסונית של הגוף שלך מגיבה לחלבונים שנמצאים בשתן, ברוק או בקשקשים.

התופעות הנפוצות לביטויי האלרגיה הן גרד בעיניים ואף, גודש באף, התעטשויות, גירוי בעור או פריחה, עיניים דומעות, נפיחות מסביב לעיניים. תופעות נוספות יהיו גירוי הגרון, צרידות או בעיות באוזניים כגון צפצופים, אוזניים סתומות או לחץ. תופעות קיצוניות של אלרגיה לחתולים הן קשיי נשימה וריכוז חמצן נמוך בדם.
התסמינים משתנים מאדם לאדם ובהתאם לגודלו של החתול. ככל שהחתול גדול יותר, כך גם חומרת האלרגיה. אצל מרבית האנשים האלרגיה תופיע לאחר זמן קצר, אך ישנה אפשרות של תגובה מאוחרת לאחר שהחתול כבר לא בקרבתם.

התפתחות האלרגיה אינה מחייבת מגע ישיר עם החתול, אלא יכולה להופיע גם בעת מגע עם חפצים שהחתול נגע בהם , כמו גם, שהייה במרחב סגור עם החתול. אבחון האלרגיה יעשה כמו בדיקת אלרגיה רגילה – בדיקת השפעת גורמים אלרגניים שונים על העור, בתנאי מעבדה.

כיצד נטפל באלרגיה לחתולים?

הטיפול מתחלק לאדם ולחתול. הטיפול בחתול מיועד לצמצום כמות האלרגנים, בכדי להקטין את עוצמתה של התגובה האלרגית. ניתן לצמצם את הופעת האלרגיה באמצעות הפעולות הבאות:

ניקוי החתול
רצוי להבריש את החתול על בסיס יומי. פעולת ההברשה מסירה חלק מהקשקשים של החתול. בנוסף, יש לדאוג לרחוץ את החתול כל שבוע, בכך ניתן להוריד משמעותית את כמות האלרגן מהפרווה.

הגנה מפני פרעושים
פרעושים גורמים לחתול להתגרד ובכך לפזר יותר קשקשים לאוויר. שמירה על חתול נקי מפרעושים תוריד את כמויות הגירוד של החתול.

מרחבים מוגנים
יש להגביל את תנועתו של החתול, בכך ישמרו אזורים נקיים מאלרגניים.

צמצום חפצים הצוברים אלרגנים

רוב האלרגנים הנישאים באוויר (כולל קשקשים של חתולים) נצמדים לחומר רך כגון וילונות ווילונות, ריפודים, שטיחים, שמיכות ושאר חפצים צוברים אלרגנים מהחתול. על כן, מוטב לצמצם את כמות הרהיטים שמאפשרים צבירה של כמויות רבות של אלרגן.

  •  שמור את הווילונות שטופים ושאב את הווילונות לעתים קרובות.
  • במידת האפשר, החלף רהיטים מרופדים יתר על המידה בעור.
  • הסר נרות ריחניים דקורטיביים, מטהרי מפיצי ריח, כל אלה יכולים להחמיר את תסמיני האלרגיה.
  • שקול להחליף שטיחים מקיר לקיר ברצפות עץ או אריחים. אחרת, שאבו ביסודיות שטיחים באופן קבוע.

איוורור
תחלופת אוויר תסייע בצמצום כמויות האלרגן שבאוויר.

קחו בחשבון טיפול תרופתי לאלרגיה

טיפול תרופתתי הוא לרוב הדבר הראשון שאנשים לוקחים בחשבון כשהם מתמודדים עם אלרגיה לחתולים. כדאי לחקור תרופות ללא מרשם או מרשם, תרופות טבעיות כגון BioAllers, או סדרה של זריקות אלרגיה (אימונותרפיה). זכור כי עליך תמיד לבדוק עם הרופא או האלרגולוג שלך לפני תחילת טיפול חדש.

שקול אימוץ גזעים היפואלרגניים

ישנם כמה גזעים של חתולים הנחשבים כהיפואלרגניים, או לפחות מועילים לאלו עם אלרגיות, כולל הגזעים הבאים:

  • ספינקס: לחתולים אלה יש שיער עדין ודליל.
  • רקס: לגזעי רקס מסוימים, כמו הדבון רקס , יש שיער עדין, גלי או מתולתל, שעלול לא ללכוד קשקשים כפי שקורה עם פרווה עבה יותר.
  • סיבירי: לחתולים האלה חסר חלבון Fel d 1 ברוק שלהם שהופך לקשקשים לאחר הטיפוח, מאפיין שעשוי להיות טוב לאלה עם אלרגיות.

לסיכום

לפני אימוץ חתול חדש, כדאי לוודא האם אתה אלרגי לחתולים. לאחר מכן יש לוודא שהבית שלך מוכן לחתול החדש. דבר עם הצוות במקום ממנו אתה מאמץ את החתול החדש. בדוק האם קיימת אפשרות להחזיר את החתול כמוצא אחרון, אם האלרגיות שלך מחמירות לאחר הבאת החתול הביתה.

כטיפ אחרון, נסה להגביל את החתול החדש שלך שלא היכנס לחדר השינה שלך. 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן