יום עצמאות: כיצד להקל על הכלבים?

יום העצמאות בפתח והמדינה כולה מתכוננת לחגיגות ולזיקוקים. יום זה הוא יום חג עבורנו, אך עלול להיות יום אסונם של הכלבים. כיצד נוכל לעזור לכלבינו לעבור את היום הזה בשלום? ד"ר קישון מסביר
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email





יום העצמאות הוא יום חג בעייתי לחברינו ההולכים על ארבע, בעיקר בגלל אופן החגיגות שלנו. ערבי יום העצמאות ידועים במופעיהם המרהיבים שמלווים במוזיקה חזקה וזיקוקים. הרעש הבלתי צפוי יכול להכניס כלבים רבים לחרדה עמוקה שתוביל אותם לברוח ואף ללכת לאיבוד. אך חגיגות ערב יום העצמאות אינן הסיבה היחידה שיום זה מסוכן לכלבים, היות והחגיגות ביום העצמאות עצמו, הם סכנה לא פחות חמורה.

ביום העצמאות מרבית מעם ישראל מקיים ארוחות מנגל בחצרות ובפארקים, מה שיכול לגרום לכלבים רבים לאכול מזון מזיק ובמקרים חמורים יותר, לבלוע עצמות שיפודים ונייר כסף.


כיצד נוכל בכל זאת לשמור על הכלבים שלנו ביום העצמאות?


הכלבים נשארים בבית

מומלץ להימנע מלקחת את הכלבים לאירועי ערב יום העצמאות. הרעש, הדוחק והזיקוקים המיותרים והמפחידים יכולים לגרום גם לכלב הרגוע והשלו לאבד את הביטחון ולברוח. לצערי, ראיתי מקרים רבים של כלבים שברחו מבעליהם לאיבוד ביום העצמאות, חלקם לא נמצאו או נפגעו בתאונות דרכים.

גם בבית לא בטוח

גם הכלבים שנשארים בבית לוקים בחיל ורעדה כשמופעי הזיקוקים הססגוניים (המיותרים והמזהמים) מתפוצצים בשמיים. במקרים אלו עלינו לזכור כי השמיעה של הכלבים רגישה הרבה יותר מאשר של בני האדם ולא הם לא חווים את חוויית הזיקוקים כמונו. מרבית הכלבים מגלים לחץ וחרדה ברגעים אלו, אך כל כלב מבטא את תחושותיו באופן שונה. כלבתי שנופי למשל הייתה מנסה לחפור בציפורניה ברצפה או להימלט דרך התריסים הסגורים. כל הניסיונות שלי להרגיע אותה בדברי הסבר על יום העצמאות, על בן-גוריון ומגילת העצמאות נכשלו ורק כדורי ההרגעה שלחו אותה לישון בשלווה עד למחרת. לכן מומלץ להצטייד מבעוד מועד בכדורי הרדמה מתאימים עבור הכלב. יש כמה סוגי כדורים שבאים בחשבון והווטרינר ידע להתאים אותם לצרכים שלכם ושל הכלב.

ארוחת המנגל גם היא מסוכנת

ביום העצמאות עצמו אוהב הישראלי לצלות בשרים "על-האש" בחצר, בפארק, בים או בטבע. אם הייתי רופא המוסמך לטפל בבני אדם, הייתי מייעץ להם לא להרבות כלל במאכל בשרים מן החי ולהשתדל לשמור על בריאותם באכילת ירקות וצמחים טריים, כמו גם דגים מן הים. אולם, בגלל שאיני כזה – אני מחריש. אך את הכלבים היקרים ללבי, אני יכול להציל מגורל מר.

הבילוי בפארק עם המשפחה הוא ללא ספק חוויה מרנינה לכל כלב האוהב לבלות עם משפחתו בפארק, לעסוק בפעילות גופנית ובמשחקים. עם זאת ישנן סכנות רבות הטמונות בבילוי זה, על כן מומלץ להקפיד על כמה כללי התנהגות נאותים, כגון:

השגחה צמודה –  על הכלב להיות בהשגחת בעליו כאשר שחררו יעשה רק במקומות המיועדים לכך. השגחה זו תמנע מצבים מסוכנים בהם הכלב ידרוך על פחמים , יסתבך בקטטות עם כלבים אחרים, ילך לאיבוד או יכנס למים מטונפים .

שאריות מזון מסוכנות לבריאות – כל בעל כלב ירצה לצ'פר את כלבו שאריות בשר מהמנגל. במידה והחלטתם לעשות זאת, חשוב להיזהר בבחירת שאריות המזון שאתם נותנים ובאופן ההאכלה.

תחילה, לא כדאי לתת לכלבים עצמות. הן עלולות להזיק להם ובטח לא בכמות גדולה – לקטו את שאריות הבשר שעשויות להיות ללא עצמות וחלקים מסוכנים. לאחר שבחרתם , חשובה גם צורת ההגשה. לאחר שעות של עמידה בענן ריח מגרה של בשר, הכלבים עלולים להתנפל בהתלהבות על שאריות הבשר ותוך כדי לאכול גם דברים המזיקים להם, כולל בליעה של חלקי שיפודי עץ או נייר אלומיניום. על כן, הקפידו על האופן שבו אתם מגישים את השאריות לכלב. כמו כן, שימו לב לשאר האוכל בארוחה, זכרו- הכלבים פקחים מאוד ויודעים למצוא את האוצרות שמעניינים אותם גם בצלחות המונחות בצד או בפח הסגור.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

בני זוג הונגרים חותרים בקייק בנהר הדנובה מזהים שני נשרים בסכנת טביעה ומחלצים אותם כנסו לסרטון

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן