ארנבון: המדריך למאמצים המתחילים

רוצים להכניס הביתה חיית מחמד, אבל רוצים להימנע מלכלוך, הוצאה לטיולים או רעש? הארנבון הוא הפתרון עבורכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

הארנבון ידוע בתור חיה פרוותית וחביבה, אך מרביתנו לא יודעים מיהו באמת. הוא יונק קטן ממשפחת הארנבאים, בעל אישיות משלו. הוא ידידותי, בעל אופי נוח, מסתדר מצויין עם בני האדם ואף מושפע מאוד מקרבתם. הארנבון הוא חיה מאוד נקייה, שניתנת לאילוף בשימוש של ארגז צרכים. היות והוא חיה מאוד חברותית, מומלץ לאמץ לפחות שניים, כך שלא ישארו לבד.


הארנבון הוא חיה מאוד חברותית, מומלץ לאמץ לפחות שניים, כך שלא ישארו לבד

הארנבון דורש טיפול יומיומי ותשומת לב, אך הוא חיית מחמד שיחסית קלה לגידול. תוחלת החיים שלו יכולה להגיע ל 10-12 שנה.

מה דורש הטיפול בארנבון?

לפני שמאמצים

מומלץ לרכוש ארנבון במקום מסודר ונקי, בחנות חיות או בבתי גידול. במקום בו תוכלו לבחור מתוך כמה גזעים ולמצוא בו גם את הציוד הנדרש.

ציוד הכרחי

חשוב לספק לארנבון כלוב גדול ככל הניתן (1.40 מ' הוא גודל מינימלי) עם תחתית פלסטיק. כמו גם, יש לדאוג לתיבה או קן בה יוכל לישון וכלי למסתור. הארנבונים הם חיות נטרפות ולכן הם זקוקים למקום מסתור, מומלץ ליצור להם מחילה שתעניק להם את תחושת הביטחון.

לאחר מכן, רפדו את הכלוב עם מצע של שבבי עץ, נייר או קש, אשר ישמשו כמצע נוח לשכיבה ולספיגת השתן.

רכשו ארגז חול כבר בימים הראשונים, כך שהארנבון יוכל להתרגל למקום בו יוכל לעשות את צרכיו. בהמשך, הגדירו שטח בו הארנבון יוכל לשחק ולרוץ, שכן הארנבון זקוק לפעילות גופנית מרובה.

ניקיון

חשוב מאוד לשמור על ההיגייניה באזור המחייה. ארנבונים הם חיות מחמד בעלות קצב חילוף חומרים גבוה ולכן יש לנקות את הכלוב מידי יום. מומלץ לרכוש כף לניקוי הארגז וחומרי חיטוי. אין צורך לרחוץ את הארנבון מכיוון שהוא מנקה את עצמו.

כמו מרבית חיות המחמד, הארנבון זקוק לקערות מזון ומים. מומלץ להשתמש בקערות מזון רחבות , מכיוון שהן יציבות יותר והארנבון לא יוכל להפוך אותן.

בטיחות

הארנבונים מכרסמים ולועסים מטבעם. הסיבה טעונה בשיני הארנבון שצומחות כל הזמן. על כן, רצוי לשמור על בטיחות סביבת המחייה של הארנבון. להרחיק חוטי חשמל וטלפון, רהיטים, ספרים, שטיחים מאזור הכלוב ולהעניק לארנבון צעצועים שמיועדים ללעיסה עבור ארנבונים.

מזון

ארנבונים הם אוכלי עשב (צמחוניים) אשר זקוקים לאספקת מזון חציר, קטניות (אספסת) וירקות טריים מדי יום. החציר מעניק לארנבון סיבים תזונתיים אשר תורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול שלהם ולבריאות השיניים. בנוסף, מומלץ לספק לארנבון מזון יבש (כופתיות) שיוגדר כמזון מאוזן ומלא לארנבונים. יש להימנע משינויים פתאומיים בתזונה.
חשוב להיות מודעים לכך שהארנבון אוכל את הצואה שלו. זוהי פעולה נורמלית לחלוטין שמתקיימת מספר שעות לאחר הארוחה. הארנבון מפריש צואה מיוחדת שמכילה כמויות של ויטמינים חיוניים שמקורם מפעולת מעיים. הפרשות אלו חיוניות לארנבונים ואכילתם הינה פעולה תקינה.

אחזקה שוטפת

הטיפול בארנבון, כמו בכל חיית מחמד, דורש השקעה: זמן, אהבה, ניקוי אזור המזון והמים מידי יום, הכלוב והפרווה.

מודעות להתנהגות חריגה

במקרה של שינוי במצב הארנבון או בהתנהגותו, הארנבון אינו אוכל או נראה רזה, יש לגשת לווטרינר שמתמחה בארנבונים לבדיקה מקיפה. לעיתים הסיבה יכולה להיות בעיות שיניים, דלקת במעיים, התקררות ועוד.

רבייה

הארנבון מגיע לבגרות מינית בתום הפסקת הגדילה. גזעים קטנים יכולים להגיע לבגרות מינית בגיל 4 חודשים והגזעים הגדולים בגיל 8 חודשים.

זמן הריון ממוצע נע בין 30-32 יום. מספר הגורים בהמלטה תלוי בגזע הארנבון, במרבית המקרים מספר הגורים נע בין 4-12 גורים.

ההנקה של ארנבת תתקיים רק פעם ביום למספר דקות. על אף השוני משאר חיות המחמד, זוהי תדירות נורמלית ותקינה.

סירוס ועיקור –

ארנבון לא מסורס יסמן את סביבת המחייה שלו בריח חריף וחזק. הארנבת עשויה לפתח בגיל צעיר יחסית גידולים וסיבוכים במערכת המין שעשוי לקצר את תוחלת החיים שלה. על כן, מומלץ לסרס ולעקר את הארנבונים להימנע מהתנהגויות ומחלות אלו ובכך להעניק להם חיים בריאים מאושרים יותר במחיצתנו.

המרפאה הווטרינרית רמת אביב מזמינה אתכם לבדיקה מקיפה בשילוב הסבר מעמיק על טיפול נכון בחיית המחמד שלכם.

מאת: ד"ר טלי אלוני

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

סיבת המוות אינה ידועה. אני מקווה שנצליח לאתר את סיבת המוות. אך ניתן לשלול חשד להרעלה נוספת. מדובר בנשרים מקומיים

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן