5 טעויות נפוצות שאתם עושים עם הכלבים שלכם

נוטים לפנק את הכלב בחטיפים? לתת לו אקמול כשהוא חש בכאב? או לדלג על טקס צחצוח השיניים? אתם עלולים לפגוע בבריאות של הכלב שלכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

קראו עוד: הכלב שובב ולא ממושמע? 8 טיפים לאימון הכלב

 

הכלב הוא חברו הטוב של האדם אבל אנחנו שוכחים לפעמים שהוא לא תמיד יודע לדאוג לעצמו, וזה המקום שלנו להיות החברים הכי טובים שלו בחזרה. בדומה לבני האדם, גם הכלב חשוף למחלות ולבעיות בריאותיות שונות, וכפי שלא נזניח את הבריאות שלנו וננקוט בפעולות של רפואה מונעת כלפיי עצמנו – כך יש לעשות גם כלפיי הכלב. 5 טעויות נפוצות שאתם עושים עם הכלבים שלכם:
   

1. לא דואגים לרפואה מונעת

ביקור קבוע אצל וטרניר לצורך בדיקות שגרתיות, חיסונים וטיפול נגד תולעים למשל, עשוי למנוע התפתחות של מחלות שונות. בדיקות שגרתיות מסייעות לגילוי מוקדם של בעיות ולטיפול קל ומהיר יותר. לא מספיק רק לחסן את הכלב. יש לבצע בדיקה פיזית מקיפה הכוללת בדיקות דם, בדיקה מקיפה נגד טפילי מעיים ובדיקה של החניכיים, שיניים, לב, ריאות, עיניים ואוזניים.

 

2. מזניחים את היגיינת הפה  

כלבים זקוקים לטיפול דנטלי בדיוק כמונו כדי למנוע מחלות חניכיים. גם אצל כלבים נוצר פלאק לאחר האוכל שעלול לגרום לדלקות ואף לאיבוד שיניים ועצמות. בנוסף, הדבר עלול לגרום להם לכאבים וידוע שכלבים מסתירים את כאבם. דלקות חניכיים שכיחות אצל כלבים פי חמש מאשר אצל בני האדם אבל ניתנות לטיפול על ידי צחצוח יומיומי של השיניים, אוכל איכותי, בדיקות, צילומים, תכשירי ניקיון וצעצועי לעיסה בטוחים.

 

רפואה מונעת לכלב
 

3. האכלת יתר

להרעיף על הכלב אהבה ותשומת לב באמצעות אוכל וחטיפים עלולה לגרום לו להשמנת יתר. השמנת יתר אצל כלבים עלולה להוביל לדלקות פרקים ובעיות אורתופדיות אחרות לצד בעיות בריאותיות שונות. מומלץ להתייעץ עם וטרינר ולקבל המלצות על אוכל איכותי ופעילות פיזית עבור הכלב. לא חייבים למנוע ממנו לגמרי חטיפים כל עוד שומרים על התזונה שלו מאוזנת ונכונה.

 

4. שימוש בתרופות של בני אדם

טעות מסוכנת שעושים בעלי כלבים היא לתת לכלביהם תרופות שנועדו לבני אדם. אדוויל או אקמול יכולים להיות רעילים עבור כלבים. בנוסף, תרופות אחרות הנמצאות בבית עלולות לסכן כלבים ויש לשמור אותם במקומות גבוהים הרחק מהכלבים.

 

5. דחיית טיפול חיוני

כשזה נוגע אלינו, יש לנו נטייה לדחות טיפולים ולחכות שהבעיה תעבור מאליה, אבל כלבים לא יכולים לומר לנו בדיוק איך הם מרגישים. ייתכן כי הם סובלים מכאבים ואף חולים מאוד, ואנחנו לא נדע כי האינסטינקט שלהם הוא להסתיר כאבים. אל תחכו שבעיה שאבחנתם אצל הכלב תעבור מאליה. אם אתם רואים שהכלב לא אוכל כהרגלו, מקיא, חסר מנוחה, תשוש או כל דבר אחר השונה ממצבו הרגיל – מהרו לקחת אותו לבדיקה.

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אם חשבתם שלנו יש חיים קשים, הנה כמה דוגמאות מהטבע שיוכיחו לכם שבעצם החיים שלנו די קלים.
הריון בחתולה אורך כ 63 – 65  יום. איבחון הריון באולטראסאונד אפשרי מיום 14 ובעזרת מישוש על ידי וטרינר מיום 21.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן