עין תחת עין: חיסון מקדים לדלקות עיניים בקרב חתולים

שמש בחוץ, אבל החתול סובל מעייפות ומחוסר תיאבון? יתכן כי מדובר בדלקת לחמית העין. דלקת עיניים בקרב חתולים היא אמנם תופעה שכיחה, אך טיפול לקוי יכול להוביל לזיהום קשה
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email


דלקת לחמית העין הינה מחלת העיניים הנפוצה ביותר בקרב חתולים, גורם הדלקת הוא לרוב גורם זיהומי. גורם הזיהום הנפוץ ביותר בדלקות עיניים בחתולים הם וירוס הרפס, וירוס הקלצי, חיידקי הקלמידופילה וחיידקי המיקופלסמה.



הטיפול היחיד הוא בתסמיני המחלה ובשמירה על תנאי סביבה תומכים ונוחים


האוכלוסייה העיקרית שסובלת מדלקות אלו הם החתולים הצעירים מאוד או המבוגרים, שמערכת החיסון שלהם חלשה. בקרב גורי החתולים המחלה אקוטית, מכיוון שמשלבת את דרכי הנשימה העליונות. במקרה זה, הדלקת מתאפיינת בהפרשות מוגלתיות מהאף ומהעיניים, התעטשויות , אנורקסיה, עייפות, חום, לעיתים אף כיבים של הלחמית.

רוב החתולים הנגועים בנגיף ההרפס יחלימו באופן ספונטני, אך הם ימשיכו להיות נשאים של הווירוס, כלומר הווירוס ימשיך להיות רדום בגופם ובכך עלול להדביק חתולים אחרים. כמו כן, חתולים בוגרים יתכן וימשיכו לסבול מדלקות עיניים חוזרות או כרוניות.


איך נדבקים?


נגיפי המחלה נמצאים בהפרשות מהאף ומהעיניים; ברוק, בדמעות ובנזלת. ההדבקה נעשית בדומה לשפעת, החיידקים מועברים באמצעות מגע ישיר עם חתול נגוע. בנוסף, ישנה אפשרות להעברת המחלה על ידי בני אדם באמצעות ליטוף חתול נגוע. ניתן להדבק מכל עצם שהחתול הנגוע בא איתו במגע ישיר, למשל מכלי השתייה והאוכל .

כיצד נטפל ונמנע?

הטיפול היחיד הוא בתסמיני המחלה ובשמירה על תנאי סביבה תומכים ונוחים. עיקרו הוא ניקוי ההפרשות מהאף והעיניים בכדי להקל על הגודש. לעיתים ימליץ הווטרינר לתת אנטיביוטיקה – משחת עיניים לטיפול בזיהומים שגרמו החיידקים וגם תרופות להקלת גודש והקלה על הפרשות. כמו כן, במצבים של אשפוז, יש לתת נוזלים, ויטמינים, זריקות וכדורים לעודד את התיאבון. בנוסף, ניתן להוסיף למזון חומצת אמינו ליצין, שתפקידה להקטין את התרבות וירוס ההרפס.
 

במקרים של דלקות עיניים קשות יש להשכיב את החתול בחדר חמים ושקט, להניח קערת מים טריים, אוכל וארגז חול קרוב אליו.

על מנת למנוע התפרצות מחלות אלו מומלץ לפנות לווטרינר לקבלת חיסון שנתי של מרובעת חתולים.המרפאה הווטרינרית רמת אביב מעלה את המודעות לנושא ועל מנת למנוע את התפשטות המחלה מזמינה אתכם ואת בעלי החיים להתחסן.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

האחריות לכלב בפני החוק - סקירת מקרים ופסקי הדין, מפורטים כאן במאמר

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן