ניתוחים פלסטיים בכלבים וחתולים

ענף שקיים חי ונושם ברפואה הווטרינרית ובסך הכל חיוני והכרחי. האדם ביית לצרכיו את הכלב ודאג ליצור גזעים שונים ליעודים שונים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חלק מהכלבים עברו שינויים במבנה השלד. העור ומבנה הפנים שהם תוצאה של הכלאות גנטיות שונות. היום ניתן למצוא כלבים זעירים במשקל 500 גרם ועד כלבים גדולים במשקלים של 80-100 ק"ג. כמו כן קיימים שינויים מהותיים במבנה הפנים, העור והשלד. לכלבים לא מעטים נוצרו שינויים במבנה העיניים והעפעפיים. בחלק מהמקרים מדובר על עודף עור שבגלל כח הכבידה נופל בחלקו ויוצר מרווחים בין העפעף לגלגל העין. מרווח זה יוצר חשיפה לא בריאה לגורמים חיצוניים. כגון אבק, גופים זרים ופציעות. קיימים שני מצבים : • האחד התקפלות פנימית של העפעף כלפי פנים. מצב זה נקראאנטרופייןENTROPION • מצב נוסף הוא התקפלות העפעף כלפי חוץ. מצב זה נקרא ECTROPION בשני המצבים נוצרים גירויים תמידיים בגלגל העין וגרימת נזק מתמשך לקרנית, במצבים רבים: כיב קרני, התייבשות הקרנית ודלקות חוזרות ונשנות. הטיפול הנחוץ למצבים אלו הם קיצור העור המיותר בעפעף העין בניתוח ויצירה מחודשת של עפעף תקין המכסה באופן הנכון את גלגל העין. גזעים לא מעטים פותחו ע"י האדם כאשר פניהם פחוסים. בשפה המקצועית נקראים BRACHIO-CHEFAL . לדוגמא כלבי הבוקסר, פקינז, בולדוג צרפתי ואנגלי. פחיסות הפנים אמנם נחמדה למראה ולעיתים אפילו מצחיקה, אולם טומנת בחובה צרות לא מעטות.בכלבים אלו בולטות העיניים וגלגל העין גדול באופן יחסי, דבר שגורם לחשיפת יתר ופציעות רבות. במקרים רבים נוצר כיב בקרנית ואז יש להתערב בצורה ניתוחית. הניתוח הדרוש במצב כזה הוא מעין "טלאי" שנלקח מרקמת הלחמית מועלה ונתפר על הכיב. חלק אחד של הטלאי נשאר מחובר ללחמית ומשם מועברת אספקת הדם. עם הזמן נוצר איחוד בין הקרנית לאותה רקמה חדשה והכיב לאט לאט נסגר ונעלם. תופעה נוספת קוראת בגזעים אלו היא הצרות הנחיריים. מצב כזה גורם להפרעת נשימה ונחירות. ניתוח פלסטי מתקן- הוא שיחזור הנחיר, הרחבתו ויצירת מעבר נשימה תקין. כמו כן קיימים בגזעים אלו שינויים במבנה החיך. שינויים אלו אף הם גורמים לקשיי נשימה ולחנק זמני. לעיתים החיך הרך( העליון ) מאורך יתר על המידה ויוצר מעין וילון החוסם את מעבר האוויר. קיצורו נעשה בניתוח פלסטי ובכך מאפשר נשימה תקינה יותר. למרבה הצער, אנחנו מוצאים הרבה גידולי עור, שומות על גבי עורם של הכלבים והחתולים. כאן הסרת הגידולים והשומות משרתת שתי מטרות: • מבחינה רפואית- הסרת גידול. • שיחזור העור בצורה הכי אסטטית שניתן. כלבים גזעיים רבים נוטלים חלק בתערוכות ובתצוגות. צלקות מסוגים שונים מהוות מכשול וגורם מעכב בניקוד. ולכן ניתוחים פלסטיים מוצלחים נחוצים. עיקור הכלבות לדוגמא נעשה בעבר ע"י השלמת תפרים חיצוניים או סיכות שידוך. הליך ניתוחי המשאיר צלקות. במרפאתנו הושם דגש מיוחד על ניתוחי העיקור. בסיום ההליך, תפירת העור מתבצעת באופן פנימי, כך שהעור החיצוני הינו ללא תפרים חיצוניים ואין צורך להסיר תפרים. בסיום הניתוח נותר פס החיבור בלבד שלאורך הזמן נעלם לחלוטין ולא נותר כל סימן המזכיר שהכלבה עברה עיקור. כלבים וחתולים, במקרים שונים, נפצעים ונכווים, מחפצים חמים. נוצרים פצעי כוויה ודלקות מכוערות ולא אסטטיות. עקרונית הכירורגיה הפלסטית מיושמים אחד לאחד במקרים אלו וההצלחות באופן יחסי רבות יותר מאשר ברפואה הומנית. כך שיש פתרונות לעת הצורך.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

לצד חתולי הרחוב נדיר לפגוש צבים, אבל בקלות אפשר לפגוש קיפוד בעיקר בשעות הערב והלילה. מה כדאי לדעת אודותיו?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן