חום יולי אוגוסט – איך בעלי החיים חווים את זה?

בימים בהם רובנו עברנו כבר מזמן לגופיות וסנדלים ואנו מתכוננים בחרדה לגלי החום הכבדים של יולי-אוגוסט, חשוב לזכור שגם עבור חיות המחמד שלנו מדובר בתקופה לא קלה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חום יולי אוגוסט - אצל חיות המחמד

חום יולי אוגוסט ידוע לכולם כמאתגר. אז הנה מספר טיפים שלא דורשים מאמץ מיוחד אבל שמירה עליהם תעזור לחברים הקטנים שלכם לעבור את החום הגדול בשלום.

המזגן וסכנותיו

מזגן בהחלט מהווה שדרוג בחיי כולנו במיוחד בימי הקיץ החמים. אבל, יש לו גם כמה חסרונות (מלבד החסרונות הסביבתיים). וחשוב להבין מהי משמעות החשיפה למזגן בחיי חברינו ההולכים על ארבע. במיוחד המבוגרים מבניהם. חסרון אחד הוא הצורך בהסתגלות הגוף לשינוי חד בטמפרטורה. כאשר המזגן פועל, משמעות הדבר כי החיה נמצאת בטמפרטורה שנעה בין 18-21 מעלות.

אבל כאשר אנו מחליטים לצאת לטייל, בין רגע הכלב נחשף לטמפרטורה של 26-30 מעלות ואף גבוה מכך בתלות באזור המגורים, החודש בשנה והזמן ביום. שינוי חד זה דורש ויסות טמפרטורה מאוד יעיל, אשר אינו תמיד בנמצא אצל חברנו הולכי על 4 המתבגרים והמבוגרים.

השינויים החדים בטמפרטורה עלולים לעורר כאבי פרקים וקשיי תנועה. לחיות עם מערכת חיסונית חלשה השינוי החד עלול ליצור חוסר איזון במערכת העיכול והשתן, דלקות שתן חוזרות ושלשולים שלא ניתן לקשר לתזונה או שינוי בתזונה. לכן, המלצתי היא לעשות את השינוי בהדרגה – להעלות את הטמפרטורה בהדרגה לאורך כמה דקות עד לכיבוי המזגן ורק אז לצאת החוצה לטיול כיפי.

המדרכה – מהן הסכנות?

חשוב לזכור שבעלי החיים שלנו, בניגוד אלינו, אינם נועלים נעליים. ושבחודשי הקיץ החמים, המדרכה החשופה לשמש הקופחת והאספלט הבוער באים במגע ישיר עם כפות רגליהם. לכן, חשוב להימנע מטיולים בשעות החמות ככל האפשר ולהקפיד על שעות היציאה החוצה. לטייל בשעות הבוקר, שעות אחר הצהריים והערב. אם יש צורך ואתם חייבים לצאת לטיול בשעות החמות, אז הקפידו ללכת באזורים מוצלים. הימנעו מעמידה ממושכת במקום אחד והימנעו מבקשות דוגמת ישיבה ושכיבה על מדרכות ולפני מעברי חציה.

שתיה, שתיה, ועוד פעם שתיה

חיות המחמד שלנו אינן מזיעות על מנת לצנן את גופן! רבים מהם משתמשים במנגנון קירור המכונה הלחתה – הגברת קצב הנשימה ואידוי מים מהלשון הרטובה ומחלל הפה. הלחתה גורמת לאיבוד מים ניכר, וכאשר ישנה עליה מהירה בטמפרטורה יכולת ההורדה והוויסות מוגבלת. לכן, דאגו להם למים זמינים בכל עת, בבית ובחוץ, ולמקום מוצל וקריר ככל הניתן.

קרם הגנה – לא רק לכם

רובנו כבר מודעים לסכנות שבחשיפת העור ללא ההגנה לקרני השמש המזיקות. והרוב מקפידים להימרח בקרמי הגנה בכל יציאה. אבל לפעמים, אנו שוכחים להגן על החברים הקטנים שלנו. חיות בעלות פרווה דלילה חשופות גם הן לנזקי השמש. לכן, הקפידו למרוח אזורים חשופים בקרם הגנה למניעת כוויות.

עם החום – מגיעים המזיקים

פרעושים וקרציות מתרבים, "מתעוררים לחיים" באביב ובקיץ וממררים את חיי חיות המחמד שלנו. הטפילים גורמים לסבל ובעיות בריאותיות. החל מגרד בעקבות העקיצות והנשיכות של הפרעושים והקרציות, רגישות לפרעושים שתבוא לידי ביטוי באלרגיות עוריות, תולעים שטוחות שהפרעושים מדביקים בהן את הכלבים והחתולים ועד סכנת מוות כתוצאה מקרציות שנצמדות ועלולות לגרום למחלות קשות דוגמת קדחת קרציות.

לכן, יש חשיבות עליונה בטיפול שוטף בבעלי החיים שלנו בקביעות על מנת לדחות את המזיקים. ישנם בשוק אינספור חומרים כימיים שאפשר להיעזר בהם. אבל חשוב לציין כי האפקטיביות של החומרים הוותיקים הולכת ופוחתת, מכיוון שהטפילים פיתחו עמידות כלפיהם. לפיכך, החומרים האלה הופכים לרעילים יותר ויותר.

למי שמעדיף טיפול ללא חומרי הדברה, ישנו קו מוצרים אורגניים, טבעיים וללא רעלים של "אנימה" שיעילים מאד להתמודדות עם התופעה.

נכתב ע"י נעמי דוד – מנהלת התכנית להכשרת מטפלים ברפואה משלימה לבעלי חיים במכללת סמינר הקיבוצים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

הפיתון הבורמזי (burmese pythons) נחש גדול, אלגנטי ובעל אופי נוח.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן