איך לשמור על כלבך וחתולך ביום העצמאות

בכל שנה מגיע יום העצמאות ועימו החגיגות, השמחה והזיקוקין. אך לצערנו הרב, פעמים רבות מגיעים איתו גם הדיווחים על כלבים וחתולים שנבהלו מהרעשים החזקים, ברחו ולא הצליחו למצוא את דרכם הביתה. לכן חשוב להיערך מראש ולעזור לחיות המחמד שלנו לעבור את יום העצמאות בשלום.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
איך לשמור על כלבך וחתולך ביום העצמאות

עיצות אלו חשובות במיוחד לבעלי חתולים ולבעלי כלבים שידוע כי יש להם פובייה מרעשים או רגישות יתר, או חרדה מהישארות לבד בבית. הסימנים לחרדה יכולים לכלול התחבאות, רעידות, ריור, ניסיונות הימלטות מהבית (דרך דלתות, חלונות, תריסים), השתוללות על הרצועה במטרה להימלט, ולעיסת חפצים או הרס בבית, אם מתוך ניסיונות בריחה ואם מתוך דחף להרגעה עצמית ע"י לעיסה והתעסקות עם הפה. אם יש לכם גור כלבים, או שאימצתם בשנה האחרונה את כלבכם ואינכם יודעים עדיין כיצד הוא עלול להגיב לזיקוקין – נהגו במשנה זהירות ואל תקחו סיכונים מיותרים. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לחבריכם הפרוותיים לעבור את החג בשלום:

בערב יום העצמאות:
• אל תביאו את כלבכם למופעי יום העצמאות! עדיף להשאירו בבית ולחסוך ממנו את הרעשים החזקים ואת ההמולה. זיכרו שחוש השמיעה של הכלבים רגיש הרבה יותר משלנו, ולכן כלבים סובלים יותר מאיתנו מרעשים חזקים.
• אל תשאירו את כלבכם בחצר בערב יום העצמאות, וגם לא במרפסת פתוחה – היו מקרים של כלבים שקפצו מהמרפסת אל מותם בעקבות הפאניקה שנקלעו אליה. אם החתול שלכם נוהג לצאת החוצה, הכניסו אותו פנימה מבעוד מועד ושימרו עליו בתוך הבית המוגן, כדי שלא ייבהל ויאבד בחוץ.
• סיגרו את התריסים והחלונות בבית, שימו רעש לבן (טלויזיה, רדיו עם מוסיקה קלאסית מרגיעה) ואפשרו לכלב או לחתול שלכם למצוא מקום מסתור שקט: לחתולים אפשר להשאיר ארון פתוח, כלבים בד"כ יעדיפו להתחבא מאחורי הספה או מתחת למיטה או לשולחן. אל תנסו להוציא את חיית המחמד מהמחבוא, הניחו לה להסתתר עד שתרגיש בטוחה לצאת.
• הקדימו את זמן הטיול עם כלבכם כדי להימנע מהזיקוקים, והחזיקו את כלבכם קשור היטב ברצועה בזמן הטיול.
• וודאו שהקולר או הרתמה של כלבכם מהודקים היטב ולא ייאפשרו לו להתחמק מהם במידה וייבהל וינסה לברוח בעת הטיול, ודאגו שיש על הקולר/רתמה תגית זיהוי ברורה ועליה מספרי הטלפון שלכם (גם אם יש לכלב שבב). התקשרו למאגר השבבים הארצי ווודאו שהפרטים שלכם מעודכנים בשבב של הכלב.

אם אתם נמצאים עם הכלב בזמן הזיקוקים והוא מפחד:
• למרות העיצה הנפוצה להתעלם מהכלב, עדיף לנסות וליצור אצלו אסוציאציה חיובית לרעש הזיקוקים: קחו חתיכות קטנות של חזה עוף אפוי שהכנתם מראש, וברגע שהזיקוקים מתחילים – פשוט האכילו אותו חתיכה אחר חתיכה. רצוי שמייד אחרי כל רעש זיקוק הכלב יקבל את המזון, כך שהופעת הרעש "מנבאת" לכלב את הופעת הצ'ופר. אם יש הפסקה רגעית בזיקוקים, הפסיקו לרגע להאכיל את הכלב, וברגע שהם מתחילים שוב – האכילו שוב. במהירה כלבכם יקשר בין הרעש למזון הטעים, ויסתכל אליכם בציפיה ובשמחה עם כל זיקוק, כי מבחינתו "בום!" = אוכל טעים! זהו תרגיל מעולה לגורים, ורצוי לעשות אותו עוד לפני שהגור/כלב מגלה פחד כלשהו מרעשים.
• אם הכלב שלכם לחוץ מדי ולא מוכן לאכול, אל תתעלמו ממנו אלא נסו להרגיע אותו ע"י דיבור בטונים שקטים, וליטופים איטיים ועמוקים (כמו מאסז עדין). אם הוא נמנע ממגע – הניחו לו.
• נסו להסיח את דעתו עם צעצועי האכלה (כגון "קונג" ממולא בשימורי מזון כלבים) או עצם בקר עסיסית
• נסו לשחק עם כלבכם במשחקים מלהיבים בעת מופע הזיזוקין, או לתרגל איתו טריקים שהוא אוהב לעשות תמורת צ'ופרים טעימים – פעמים רבות זה ירגיע אותו וישנה את מצב הרוח.
• בנוסף לאמור לעיל, אפשר לנסות גם תכשירי הרגעה טבעיים כגון תמצית "רסקיו" (לאחר התייעצות עם הוטרינר), ובמקרים קשים וידועים מראש – ניתן לקבל מהוטרינר תרופות הרגעה. דבר נוסף שעשוי מאוד להרגיע את הכלב הוא להלביש לו חולצה צמודה (המגע ההדוק של הבד על הגוף מרגיע את הגוף ובעקבותיו גם את הנפש).

אם אתם יוצאים לטיול בטבע ביום העצמאות:
• וודאו שיש לכלבכם קולר/רתמה מותאמים היטב ותגית זיהוי עם מספרי הטלפון שלכם.
• זיכרו להביא הרבה מים וכלי לשתיה, ואם אתם הולכים לים – נסו למנוע מכלבכם לשתות את מי הים (הם עלולים לגרום להקאות ושלשולים, ובעקבותיהם להתייבשות)
• לעולם אל תשאירו כלב באוטו!
• השאירו את כלבכם קשור אליכם ברצועה אם אתם לא בטוחים שהוא יישאר לידכם כשהוא משוחרר, או אם כלבכם רגיש לרעשים או להמולת אנשים.
• שימו לב לסכנות בריאותיות בעת טיולים בשכונה או בטבע, כגון אכילת עצמות עוף ושאריות מהמנגלים!

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

תוכים מזן ארה נחשבים בעולם בין הזנים היפים ביותר. בואו נדבר קצת על זן תוכי ארה, המראה הייחודי שלו, מאפייניו, התזונה המומ
סביבה נקייה, מזון טרי וחברה טובה הם רק חלק מהתנאים שיכולים להבטיח איכות חיים לתוכי. ממה מומלץ להרחיק את התוכי?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן