אלרגיה למזון אצל כלבים – איך לאבחן ומהו הטיפול?

מספר עובדות על אלרגיה למזון: מתרחשת בדרך כלל לאחד או יותר ממקורות החלבון הבאים: סוס, בקר, חזיר, עוף, דגים, חלב וביצים. הסימפטומים יכולים להיות בכל גיל אך לרוב בבעלי חיים מעל גיל שנה. בעל חיים צעיר או בעל חיים מבוגר שאכל כל חייו את אותו המזון, יכולים לפתח את האלרגיה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אלרגיה מזון אצל כלבים

לא ניתן להבדיל את האלרגיה למזון ביחס לאלרגיה מסוג אחר ללא מבחן מזון. הרבה בע"ח עם אלרגיה למזון לא ישתפרו ע"י מעבר למזון מסחרי אחר, כי מזונות מסחריים מכילים אחד או יותר ממרכיבי מזון מוכרים.
ניתן לזהות אלרגיה למזון יחד עם סוגי אלרגיה אחרים.

סימנים קליניים

הסימנים כוללים גרודים, נשיכות וליקוקים במידה בינונית, ולעיתים מלווים בפצעים כתוצאה מהגירודים.
להלן כמה פירוט על כמה מהתסמינים:

גירוד 

אם שמתם לב שהחבר הפרוותי שלכם מתגרד יתר על המידה, זה יכול להיות סימן לאלרגיה למזון. כלבים עם אלרגיה למזון חווים לעתים קרובות גירוד עז, שעלול להוביל לגירוי בעור ואי נוחות. ייתכן שתבחין בהם מגרדים את גופם, לועסים את כפותיהם, או מתחככים ברהיטים או בקירות כדי להקל על הגירוד. גירוד קבוע זה יכול לגרום לנשירת שיער, אדמומיות ואפילו פצעים פתוחים על העור שלהם. אם נראה שהכלב שלך מתגרד יותר מהרגיל, כדאי לקחת בחשבון שאלרגיה למזון עשויה להיות האשם.

אלרגיה למזון אצל כלבים יכולה להתבטא בדרכים שונות. אך גירוד, הוא אחד התסמינים השכיחים ביותר. גירוד יכול להופיע בכל הגוף או להיות מקומי לאזורים ספציפיים. כגון האוזניים, הכפות או הפנים. חשוב לשים לב לכל שינוי בהרגלי הגירוד של הכלב שלך. אם הגירוד נמשך או הופך חמור יותר, מומלץ להתייעץ עם וטרינר כדי לקבוע אם אלרגיה למזון היא האשמה.

גירוד הנגרם על ידי אלרגיות למזון מלווה לעתים קרובות בבעיות עור אחרות. ייתכן שתבחין בעור הכלב שלך הופך יבש, מתקלף או מפתח פריחות. חלק מהכלבים עלולים גם לחוות  נפיחות. זה חיוני להתבונן במצב העור הכללי של הכלב שלך ולציין כל שינוי או חריגות.

בעיות עיכול: יותר מסתם קלקול בטן?

אלרגיות למזון אצל כלבים יכולות להתבטא גם דרך בעיות עיכול, שהן מעבר לקלקול בטן פשוט. אם אתה שם לב שהכלב שלך חווה התקפים תכופים של שלשולים, הקאות, או שיש לו צואה נוזלית באופן עקבי, זה יכול להיות סימן לאלרגיה למזון. בעיות עיכול אלו עלולות לגרום לאי נוחות ויכולות גם להוביל למחסור ברכיבים תזונתיים אם לא מטפלים בהם.

בנוסף, חלק מהכלבים עלולים לחוות ירידה בתיאבון או להראות סימנים של עייפות. הם עשויים גם להפיח גזים מוגזמים או להתקשות במתן צואה. חשוב לשים לב לכל שינוי בהרגלי האכילה והיציאות של הכלב. אם אתם חושדים שבעיות העיכול של הכלב שלכם קשורות לאלרגיות למזון, חיוני להתייעץ עם וטרינר לאבחון נכון והכוונה לגבי תזונה מתאימה.

במקרים מסוימים, אלרגיה למזון יכולה גם לתרום לדלקת במערכת העיכול, שעלולה להחמיר עוד יותר את בעיות העיכול. דלקת זו עלולה להוביל לבעיות כרוניות. כגון, מחלת מעי דלקתית (IBD) או דלקת לבלב. אם הכלב שלך מציג תסמינים כמו ירידה במשקל, צואה מדממת או קלקול קיבה מתמשך, חשוב לפנות לטיפול וטרינרי בהקדם.

דלקות אוזניים – מה הקשר לאלרגיות למזון?

אלרגיות למזון אצל כלבים יכולות להתבטא גם בצורה של דלקות אוזניים, שעשויות להיראות לא קשורות בהתחלה. עם זאת, קיים קשר חזק בין אלרגיות למזון ודלקות אוזניים חוזרות בכלבים. כאשר כלב צורך מזון שהוא אלרגי אליו, זה יכול לעורר תגובה חיסונית שמובילה לדלקת בכל הגוף, כולל האוזניים.

הדלקת הנגרמת מהתגובה האלרגית עלולה לשבש את האיזון התקין של החיידקים באוזן, וליצור סביבה תורמת לצמיחה של שמרים וחיידקים. זה יכול לגרום לתסמינים כמו אדמומיות, נפיחות, גירוד וריח חזק ולא נעים הנובע מהאוזניים. הכלב שלך עלול גם לנענע בראשו או לגרד באוזניים יתר על המידה בניסיון להקל על אי הנוחות.

אם הכלב שלך חווה דלקות אוזניים תכופות או כרוניות, כדאי לשקול אלרגיה למזון כגורם בסיסי אפשרי. זיהוי וסילוק האלרגן מהתזונה של הכלב שלך יכול לעזור להפחית את הדלקת בגופו ולהקל על דלקות אוזניים חוזרות. חשוב לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הווטרינר שלך כדי לקבוע מהו האלרגן הספציפי ולפתח תוכנית תזונה מתאימה לכלב שלך.

אבחון

הדרך היחידה לאבחן אלרגיה למזון היא ע"י מבחן מזון. יש לספק לבעל החיים מזון מסוג שהוא לא נחשף אליו בעבר. ועדיף מזון בעל סוג אחד של חלבון. המזונות העדיפים – כבש ואורז או צבי ותפוחי אדמה. כגון Z/d – D/d של חברת הילס, Dermatosise של חברת יוקנובה או Limited של חברת  רואיל קנין היפו אלרגני.
.
יש לספק את המזון החדש בלבד, ללא תוספות וללא ממתקים. רק את האוכל החדש, למשך חודשיים שלושה. עוקבים אחרי הסימנים הקליניים ורוצים לראות שיפור. בסיום התקופה חושפים את בעל החיים למזון המקורי למשך שבוע. במידה וחזרו הסימנים הקליניים- זו ההוכחה לכך שבעל החיים אלרגי למזון.

טיפול

מתן מזון היפואלרגני – מזון שבעל החיים לא נחשף אליו בעבר.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן