הערכות עם חיות מחמד לשעת חירום

אסונות בכללם סופם להשפיע לא רק על בני האדם אלא גם על בעלי החיים שלנו. רעידות אדמה, שריפות, התקפות טרור ומלחמות הן חלק מהמציאות כאן בישראל וכל אלה עלולים להרחיק אותך מבעל החיים שלך ומהטיפול בו.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
הערכות עם חיות מחמד לשעת חירום

הכנה ממשית לכל סוג של אסון תוכל לעזור להציל את חיית המחמד שלך ולהישאר קרוב אליו גם בשעת חירום.

איך נכין את עצמנו ואת בעל החיים שלנו לשעת חירום?

1. ראשית, רצוי כי ביתכם יהיה מצויד באינפורמציה הרלוונטית לגבי בעל החיים החי בו. ניתן להדפיס אינפורמציה זו ולתלות אותה במקום גלוי בבית. הרשימה תכלול: מספר בעלי החיים המתגוררים בבית, שמם, סימנים מזהים של כל אחד מהם (שם, צבע, גיל, מין, מעוקר/מסורס, סימנים מיוחדים, מספר שבב), מסמכים חשובים הקשורים לבעל החיים (היסטוריית חיסונים, מחלות כרוניות, תוצאות בדיקות חשובות, תרופות כרוניות, רגישויות והיסטוריה רפואית כללית).
כמו כן, דרכי יצירת קשר עם הבעלים, ועם הרופא הווטרינר המטפל (טלפונים וכתובות). רצוי תמיד להוסיף איש קשר נוסף ליתר ביטחון (שכן/חבר/בן משפחה) ובמידה ואותו אדם מכיר את בעל החיים – מה טוב!

2. ציידו את בעל החיים בקולר/רתמה עם דסקית ועליה פרטים מזהים כגון שם וטלפון.

3. רצוי לבדוק עם חברים ובני משפחה רחוקים, האם יסכימו לקלוט את בעל החיים בשעת חירום, במידה והם יימצאו מחוץ לקו האש. במידה וכן, יש לבדוק מראש גם את אפשרויות הניוד אל מקום מגוריהם.

4. יש להכין מראש אתר פינוי/הסדר מקלט חירום למשפחה וכן ולבעל החיים. מומלץ להכין מראש את דיירי בניין המגורים לאפשרות כי בעלי החיים ייכנסו גם הם למקלט בשעת חירום.
במידה ובעלי חיים נוספים נמצאים ברשות דיירי הבניין, מומלץ להפגיש ביניהם עוד קודם, להרגיל אותם זה לנוכחות של זה, לאפשר להם לשחק, לרחרח ולהכיר כדי שהמפגש הראשון ביניהם לא יהיה במקלט סגור בשעת חירום (כלבים).

5. מומלץ להכניס חתולים לתוך כלוב נשיאה מרופד בבד או מגבת עם ריח המוכר להם, על מנת שירגישו בטוחים ככל האפשר.במידה והחתול נוהג להסתובב בחופשיות גם מחוץ לבית כבר בהתראות על מצב חירום מומלץ להגביל את פעילותם לתחומי פנים הבית בלבד, כדי שמלאכת "התפיסה והכנסתם לכלוב" תהיה קלה וזריזה.

6. דבר נוסף וחשוב במיוחד – יש להכין מאגר של מקורות מים ומזון גם לבעל החיים. רכשו מראש שקי אוכל גדולים ובקבוקי מים, ואחסנו אותם במקום קריר ומוצל. במקרה של חתולים, יש לקחת בחשבון גם מאגר של חול לטובת ארגז הצרכים.

7. הרכיבו ערכת פינוי ועזרה ראשונה לבעל החיים. במידה ובעל החיים נוטל תרופות מסוימות באופן קבוע, יש לדאוג למאגר מספק של אותן התרופות. כמו כן, בהתייעצות עם הווטרינר המטפל תוכלו יחד להחליט על טיפול תרופתי במקרה של סטרס וחרדה- כל כלב או חתול עפ"י מצבו הבריאותי כמובן.

לסיכום
כולנו מעדיפים למנוע מצוקה של בעל החיים בשעת חירום. אלו נתונים לחסדינו והם חסרי אונים. כחלק אינטגראלי ממשפחתנו עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת לדאוג לשלומם ובריאותם עד כמה שניתן במצבי חירום.
על ידי תכנון קפדני מראש, נוכל להבטיח זאת.
זכרו כי בעלי החיים- ממש כמו תינוקות, אינם יכולים להבין באופן רציונאלי את המתרחש ויש לטפל בהם בסבלנות ואורך רוח.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

עומדים להפוך לסבא או סבתא? מזל טוב! בתוך פחות משלושה שבועות האוגרת ההריונית שלכם תמליט גורים חמודים
מה התוכים אוכלים? מה מותר ומה אסור? ככל שניתן לתוכי שלנו אוכל איכותי יותר כך הוא יהיה בריא יותר
בואו וקראו על תהליך ההאכלה והשלבים של גוזלים. קראו עוד במאמר >>>

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן