אנושקה הקופה מהחי כיף והיד השבורה

אנושקה היא קופת עכביש מתת מין בעל-זבוב המתגוררת במכלאת קופי העכביש שבחי-כיף. קופי העכביש הם קופי העולם החדש המגיעים אלינו מיערות העד שבדרום אמריקה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

אנושקה הקופה מהחי כיף והיד השבורה

הם מצוידים בזנב ארוך חזק וגמיש, המשמש להם ממש כרגל חמישית. הם נעזרים בו בדילוג, קפיצות ואפילו תפיסה ולפיתה.
תת מין זה של קופי העכביש ניתן לראות רק בחי-כיף בראשלצ. המשפחה היא ענפה ומתרבה כראוי.
אנושקה, קופה החמודה נולדה לפני כ 8 שנים לאימא דבורית. דבורית זנחה את אנושקה מסיבה לא ברורה כמה שעות לאחר ההמלטה ואנושקה נאספה על ידי המטפלת הילה שהתנדבה לשמש לה כאם אומנת.
לאחר חצי שנה החלנו בניסיונות לצרף את אנושקה הצעירה לחיק משפחתה. גם במהלך ינקותה של אנושקה, הציגה אותה הילה מידי יום למשפחתה אשר בגן. הליכים אלו חשובים עד מאוד לסכויי הצלחת החיבור בעתיד שכן קוף הוא בעל חיים הזקוק לחברה והישארותה בקרב האדם הייתה גוזרת על אנושקה חיי בידוד ואומללות.
וכך כל יום בהדרגה ראו בני משפחתה של אנושקה את העוללה הקטנה דרך סורגי תאי השינה ולאט לאט היא החלה לבלות שם גם את לילותיה ולשוב אל חיק משפחתה. כמעט 7 שנים עברו עד שאנושקה התקבלה באופן חלקי למשפחה המקורית
לפני כחודש שברה אנושקה את היד באיזור האמה, המטפלת הבחינה כי אנושקה אינה משתמשת בידה הימנית וכי היא מתבודדת. אנושקה טושטשה ובצילום רנטגן התגלה שבר בשתי עצמות האמה. השבר קובע והוחלט לחבר את העצמות בחזרה באמצעות פלטות ופינים.
קוף העכביש הוא קוף פעיל מאוד וסקרן וקשה מאוד לשים גבס על היד כיוון שהם הכל תולשים ונושכים. הוחלט כי קיבוע פנימי מתאים יותר

בניתוח שארך כ 6 שעות ושהתבצע בבית החולים הווטרינרי בבית דגן קובעו העצמות של היד בעזרת פין ופלטה וברגים
אנושקה התאוששה די מהר וחזרה להשתמש ביד
כרגע היא נמצאת בחצר קטנה המגבילה את תנועותיה כי היא צריכה לנוח ולהמעיט השימוש ביד. היא נמצאת בקשר הדוק עם משפחתה הרואה אותה ותצטרף אליהם בעוד כשבוע. הניתוח עבר בהצלחה, היא קבלה אנטיביטיקות ותרופות להרגעה ותרופות נגד כאבים…אמנם פתחה כמה מהתפרים-למרות שהיו חבויים מתחת לעור ואנו תקוווה כי הסיפור הזה מאחורינו.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן