כושר ומשקל אצל כלבים

ווטרינרים מאמינים כי אין זה הוגן לתת לכלבינו להגיע למצב של השמנת יתר. בני האדם, בניגוד לכלבים, יכולים לבחור מה וכמה לאכול ואיזו פעילות גופנית לעשות בעוד שהכלבים נאלצים לסמוך על בעליהם שיספקו להם את הדברים הללו.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כושר ומשקל אצל כלבים

לצערנו, בחלק מהמקרים בעלי הכלבים הורגים את כלביהם עם נדיבות. ומספר הכלבים הסובלים ממשקל עודף והשמנת יתר הולך ועולה. כלבים אלו מתקשים לשחק, לבצע פעילות גופנית והם נהנים פחות. לכן, איכות חייהם יורדת ונפגמת.

קיים קשר בין משקל עודף לבעיות בריאותיות כמו מחלות לב, סכרת ובעיות בכלי הדם. בעיות אלו יכולות לגרום לקיצור אורך חייהם של כלבים בעלי משקל עודף. מסיבה זו, על בעלי הכלבים קיימת חובת הדאגה לכלביהם. ועליהם לעשות כל אשר ביכולתם כדי שכלבם יהיה בריא, בעל משקל תקין ובכושר.

למה אנחנו מדברים על כושר?

בכל פעם שאתם מגיעים לווטרינר עם כלביכם, בריאותו וכושרו של כלבכם נבדקים ע"י מישוש הגוף והקשבה ללב ולריאות. בדיקת המשקל אינה המדד המוחלט לקביעת הכושר. מכיוון שמשקל הכלב אינו קבוע, ומשתנה מכלב לכלב אפילו באותו הגזע. יחד עם זאת, המשקל הינו האינדיקציה הכי קרובה לכושר שניתן לבדוק ולעקוב אחריה באופן קבוע.

כיצד אדע אם כלבי בכושר / האם כלבי שמן מידי?

חשוב מאוד לבדוק האם כלבכם בכושר כל כמה שבועות לאורך כל משך חייו.

  • הסתכלו על כלבכם מהצד ומלמעלה, העבירו ידיים על צידי הגוף והרגישו. האם העור זז בחופשיות על גבי הצלעות, האם המותניים מכונסות פנימה?
  • הרגישו את צלעות הכלב, האם אתם מבחינים בהם בקלות?
  • העבירו ידיים על חוליות הגב ועצמות הירכיים, האם אתם מרגישים את העצמות מבעד לעור?
  • העבירו ידיים באזור בסיס הזנב, האם הוא חלק ולא שומני?

בכלב אשר בכושר יהיה ניתן להרגיש את צלעותיו, חוליות הגב ועצמות הירכיים מבלי שיבלטו החוצה בבירור ובסיס הזנב צריך להיות חלק ולא שומני.

כיצד שומרים על משקל וכושר?

על מנת שכלב יהיה בכושר צריך לחשוב על שני דברים: מזון ופעילות גופנית. כאשר הכלב אוכל הרבה לאורך זמן הוא יסבול מעודף משקל, זה ברור לכולם. אם כלבכם אוכל מזון בעל כל המרכיבים הדרושים לו הוא לא זקוק למזון נוסף. לכן, כאשר אתם מאכילים את כלביכם במזון נוסף כמו צ'ופרים, הגוף שלו מתמודד עם הקלוריות הנוספות האלו ע"י הפיכתם לשומן. מסיבה זו, יש להימנע מלתת הרבה צ'ופרים ובמיוחד מצ'ופרים מאוד מלוחים או מתוקים.

צ'ופרים יכולים להיות מועלים במקרים מסוימים למשל לצורך אילוף, במקרה זה יש להעדיף צ'ופרים בריאים יותר. גזר למשל, יכול להיות צ'ופר בריא ומהנה עבור כלבכם. אם אתם מאכילים מידי פעם את כלבכם בצ'ופרים בריאים, ניתן להפחית את כמות האוכל שאתם נותנים בארוחות היומיות. זכרו! אתם לא צריכים להאכיל את כלביכם בצ'ופרים כדי להראות לו שאתם אוהבים אותו. תשומת לב ומשחק הם שווי ערך לכך.

מה עוד?

מלבד תזונה נכונה, כלבכם זקוק לפעילות גופנית כדי להימנע ממצב של השמנת יתר. פעילות גופנית סדירה הכוללת משחק, הליכה וריצה הינה חיונית לבריאותו של הכלב. הן מבחינה פיזית, והן מבחינה נפשית. מינון וסוג הפעילות הגופנית הדרושה לכלב תלויה בגילו, מצבו הבריאותי ומגבלותיו. ככלל, ניתן לומר כי כלבכם זקוק לצאת לטיול לפחות שלוש פעמים ביום למשך 15-30 דקות בכל פעם.
אם אתם חוששים שכלבכם סובל מעודף משקל או שאתם זקוקים לעזרה כדי לדעת מהי הפעילות הגופנית הנכונה עבורו, הווטרינר שלכם ישמח לעזור לכם בכך.

ד"ר דורון נרי – רופא ומנתח וטרינרי – מרכז וטרינרי רמת השרון

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן