רוצה להיות וטרינר?

בחירת הקריירה הנכונה הינה החלטה קשה ומשמעותית בחיינו. ברוב המקרים רק לאחר סיום הלימודים והמעבר לשגרת העבודה, נדע אם עשינו את הבחירה הנכונה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
רוצה להיות וטרינר?

מרבית האנשים הלומדים וטרינריה עושים זאת בגלל אהבתם לחיות וטבע, ובגלל הרצון העז לעזור לחיות ולבני האדם. אהבה לטבע ולחיות נרכשת בדרך כלל כבר בגיל צעיר, ברוב המקרים בעקבות חשיפה מוקדמת לחוגי טבע, התנדבות ועבודה עם חיות, הכרת וטרינר או אדם העוסק בנושאים קרובים, חוויות אישיות הקשורות לאינטראקציה עם חיות, וכמובן חינוך ההורים ודוגמא אישית שלהם לאהבת חיות וטבע.
לפני שמחליטים ללמוד וטרינריה, אני ממליץ בחום רב להתנדב בקליניקה לאורך תקופה משמעותית ולהיחשף שם להיבטים השונים של השגרה הווטרינרית. כמו כן, חשוב מאוד להתייעץ עם וטרינרים ותיקים במקצוע על מנת לשמוע מהם את החוויות שהם עברו וכיצד הם מרגישים כיום לאחר שנים רבות מזמן סיום לימודיהם. דבר נוסף שניתן לעשות הוא לבצע קורס הכנה (מכינה) ללימודי הווטרינריה בארץ או בחו"ל.
ברגע שכבר קיבלנו את החלטה ללמוד את המקצוע המרתק הזה, עלינו להחליט היכן ומתי. האפשרויות רבות וכוללות לימודים בארץ (40 סטודנטים בשנה בבית הספר לרפואה וטרינרית של האוניברסיטה העברית) או לימודים בחו"ל. ישנה רשימה עולמית של בתי הספר לווטרינריה, אך בתי הספר הנפוצים ביותר נמצאים אנגליה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, סלובקיה, הונגריה, פולין, צ'כיה, איטליה, הולנד ודרום אפריקה. תנאי הקבלה ומחיר הלימודים משתנה מאוניברסיטה לאוניברסיטה ולשם פרטים יש ליצור קשר עם המוסד אליו אתם רוצים להתקבל.
מסלול הלימודים תובעני ודורש השקעה גדולה מאוד, הן מבחינת הזמן והן מבחינה כלכלית. המבחנים וההצלחה בהם הופכים להיות מרכז החיים בתקופה
לחוצה זו. במהלך הלימודים טכניקות הלימוד משתפרות במהירות וירידה לפרטים ביחד עם שאיפה למצוינות והתמדה דרושים בכדי לצלוח תקופה זו. בסיום הלימודים מקבלים את התואר דוקטור לרפואה וטרינרית, DVM.
כאשר יוצאים מבועת הלימודים ועוברים לעבודת השגרה, אפשרויות רבות נפתחות לפנינו. בד"כ נבצע סטאז' בקליניקה פרטית או בבית חולים אחר. ניתן להתחיל בחו"ל באזורים איכותיים כגון אנגליה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ועוד, ולחזור ארצה בשלב מאוחר יותר. ניתן להתחיל בישראל ולעבור לחו"ל לשם מטרה ספציפית בהמשך, וכמובן שניתן להישאר בישראל לאורך כל התקופה שלאחר הלימודים.
חשוב לציין שהתמחויות רבות פתוחות לווטרינרים אך הן מוצעות רק במוסדות המוכרים לכך. אופציות נוספות כוללות עבודה בתחומים אשר אינם קליניים כגון מחקר, לימודי המשך, חברות ביוטכנולוגיה ועוד. חשוב לומר שהשנים הראשונות מחוץ לאוניברסיטה קשות, ואחריות רבה מוטלת על הרופאים הצעירים בתחילת דרכם.
לסיכום, התואר מעניין מאוד ופותח עולם שלם של אפשרויות. הלימודים דורשים מוטיבציה רבה, אורך רוח, מימון מספק ועמידה בתנאי הקבלה.

לכל שאלה בנושא אל תהססו לפנות אלי ישירות לייעוץ והכוונה.
שלכם, ד"ר אוהד טילס-מרקוס

[email protected]

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

הדבר הכי חשוב שאנו צריכים לזכור הוא שתוכי חולה מתאמץ להסתיר את העובדה שהוא לא מרגיש טוב!
הנה איך לדעת אם לחתול שלך יש תולעי סרט וכיצד להיפטר מהם במהירות וביעילות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן