גידול תאי פיטום MCT – גידול העור הנפוץ ביותר בכלבים.

1.גידול תאי פיטום הוא הנפוץ בגידולי עור בכלבים. 2.גזעים רגישים :בוקסר פאג בוסטון טרייר וגולדן רטריוור. 3.רוב הגידולים הבודדים מוסרים בניתוח ואינם חוזרים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
גידול תאי פיטום MCT - גידול העור הנפוץ ביותר בכלבים. 4.גידולים בפנים ,בגוף,בלשון ואברים פנימיים הם ממאירים ומגיבים חלקית בלבד לטיפול . 5.הטיפולים לרוב סבילים, ללא תופעות לואי קשות. והתוצאה בהארכת חיים היא מרשימה. תאי פיטום (mast cell) הם תאים השייכים למערכת החיסון והנמצאים ברקמות בגוף ומכילים חומרים כהיסטמין הפרין ודומיו. גידול תאי פיטום הוא אחד מגידולי העור הנפוצים ביותר בין כלבי המחמד ובמיוחד בגזעים של פחוסי האף כמו : בוקסר, פאג, בוסטון טרייר וגולדן רטריוור. בהופעתו בעור הגידול יכול להיות איטי בהתפתחות (חודשים עד שנים)במצב רדום כאשר לפתע הגידול מתחיל להתפתח ולהשתנות במהירות .בצורתו המהירה הוא מופיע בפתאומיות וצומח על פני מספר ימים מועט. חלק מהגידולים האיטיים ידועים ביכולתם לשנות צורה :לתפוח להאדים (במיוחד לאחר גירוי או מכה) ולגרום לתחושת גירוד עזה ולאחר מספר ימים הכל נרגע והגוש חוזר למצבו הרדום הקודם. הגידול נראה ומרגיש כתפיחה קלה ,רכה או קשה בעור או בתת עור, ללא תחושת כאב ולעיתים העור מעליו פצוע אדום ומגרד. אבחנה: אבחנהראשונית נעשית בבדיקת וטרינר ובשאיבת תאים מהגידול ובדיקתם במשטח , לאחר שאובחן הגידול חשוב מאוד לקבוע את חומרת ממאירותו ומסוכנותו על מנת לקבוע את הטיפול המתאים ואת סיכויי הצלחת הטיפול. יש לבצע מספר בדיקות : בדיקת דם כולל ספירה וביוכימיה צילומי רנטגן חזה בדיקת אולטרא סאונד בטן ושאיבת תאים מבלוטת לימפה מוגדלות מדדים משפיעי סיכויי החלמה : גזע :גזעי אף פחוס כבוקסר ,פאג ,בולדוג צרפתי ,עשויים לפתח את הגידול ביתר תדירות אך בצורה פחות מסוכנת. (טוב) היסטוריה :גידולים איטיים-(טוב) ,גידולים מהירים –(רע). סימני מחלה כללית :אנורקסיה ,הקאות ,דם בצואה – (רע). איפיון היסטולוגי :ביופסיה הנלקחת מהגידול והקובעת את מידת תוקפנותו ,ממאירותו ,מסוכנותו של הגידול . מיקום הגידול :גידולים בעורלה ,באוזן ,בפה בפנים ובאחוריים ובאברים פנימיים –(טחול כבד)תוקפניים יותר (רע).גידולים בעור הגפיים נושאים סיכוי טוב יותר להחלמה (טוב). טיפול : הסרה כירורגית : הטיפול הנפוץ ביותר והמוצלח ביותר לגידול בודד:80% ריפוי .דורשת גבולות רחבים מהרגיל עקב הנטיה לפתח זרועות פולשניות (3 ס"מ מכל צד ושתי שכבות לעומק),בבדיקה היסטולוגית של הגידול יש לבדוק שכל הגבולות "נקיים"מתאי גידול. יש גם להוציא בלוטות לימפה נגועות .ברוב המקרים זה הטיפול היחידי שניתן. הקרנות: ניתן לגידול בודד שהסרתו לא היתה מושלמת כימותרפיה : ניתנת במקומות בהן התגלו גרורות או המחלה הפכה לרב איברית. באופן כללי הטיפולים אינם קשים ,חלקם בזריקות פעם בשבועיים ,וחלק מהטיפולים ניתן בכדורים בפה פעם בשלושה שבועות.תופעות הלואי אם קיימות לרוב הן מתונות .תקופות ההחלמה ארוכות ברם לא תמיד ניתן להבטיח הצלחה.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

כדי לאמץ תוכי באופן חכם, עליך קודם לוודא שתכונותיו מתאימות לך. קרא עוד על אימוץ תוכי חכם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן