חינוך הגור לצרכים

לגור טריטוריה פנימית וטריטוריה חיצונית. המגמה היא להגדיל את הטריטוריה הפנימית של הגור על פני כל הבית. טריטוריה פנימית היא אזור אותו הגור לא מלכלך, אזור בו הגור ישן (כמו המערה בטבע)
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
איך עושים זאת? דאג לגור לאזור מתוחם (בערך 1 מ' על 1 מ') שטח זה מספיק לגור ובדרך כלל הגור לא יעשה את צרכיו, כיוון שישתדל לשמור על הטריטוריה הפנימית שלו נקייה תמיד. לגור קשה להתאפק, לכן יש לדאוג להוציא אותו באופן קבוע בתחילה לעשות צרכים כל ארוחה פעמיים + אם יש אפשרות להוציאו עוד מספר פעמים ופעם נוספת לפני השינה. כשאתה מוציא את הגור מהטריטוריה הפנימית שלו החוצה, דאג להוציאו מיד למקום בו מותר לו לעשות על מנת שלא "יפספס" בדרכו החוצה. כאשר הגור נמצא בחוץ, דרבן אותו לעשות צרכים: חזור על הפקודה "פיפי" וברגע שהכלב יעשה צרכים שבח אותו "פיפי כלב טוב" – הראה לו שאתה מרוצה (אפשרות גם לחזק עם צ'ופר) כשיתחיל לרחרח בזמן שתאמר לו את הפקודה "פיפי" – תדע שהגור הבין את המילה. כמו כן, הוצא את הגור: לאחר אכילה ושתייה, שינה, שמתחיל להיות חסר מנוחה, כשמרחרח , לאחר משחק או התרגשות או אם הגור לחוץ. גור סגור בטריטוריה פנימית שלו ינסה להביא לתשומת לבך שהוא צריך לעשות צרכים. אם תתייחס לגור ותוציא אותו, הוא ילמד לקרוא לך בכל פעם שהוא זקוק לצרכים. קח את כלי המים והאוכל שלוש שעות לפני היציאה האחרונה באותו הלילה על מנת להקל על הגור את ההתאפקות. אני הייתי ממליץ על שימוש בכלוב הטסה ע"מ ליצור את הטריטוריה הפנימית. הכלוב מדמה לכלב את המצב הכי טבעי שכלב חי בו בטבע וזו המאורה. זה מקנה לו בטחון ומלמד אותו לשמור על צרכיו. ישנם שלושה מצבים עליהם הייתי ממליץ להיות עם הגור בשלב הלימוד: 1) תיחום בזמן שאתם לא בבית או ישנים 2) אם ירדתם והגור לא עשה את צרכיו אנו נחזיר אותו לכלוב או לתיחום ל 20 דקות נוספות ונוציא אותו שוב עד שיעשה . אפשרות נוספת היא לשבת עם הגור כשהוא מוחזק ברצועה קרוב מאוד אלינו כך שכל מה שהוא יכול לעשות זה לשכב ליד רגלנו ושם כמובן הוא לא יעשה את צרכיו. 3) לאחר שירדנו למטה והגור עשה את שלו , אפשר לשחררו בכל הבית אבל בהשגחה מוחלטת כדי שאם יעשה נוכל לתקנו באותו הרגע. מה קורה אם הגור עשה "תאונה בבית"? אל תדחוף את האף של הגור לתוך השתן או הצואה! תפוס את הגור בזמן מעשה ותקן אותו באסרטיביות ע"י אמירה של "פיפי פוי" לדוגמא ועזוב אותו לנפשו. אם הגעתם הביתה והגור כבר עשה , אין טעם לכעוס עליו כי הוא פשוט לא מבין על מה הכעס. כלבים מקשרים בין שני דברים שקורים במקביל או אחד מיד אחרי השני. כלומר אם נכנסתם הביתה וכעסתם על הגור בגלל שעשה , הוא מקשר זאת בכלל לכניסתכם הביתה ולא לנושא הצרכים. מה שיקרה זה שכל פעם שתיכנסו הביתה הגור יכנס למצב של מגננה כי הוא יודע שאתם הולכים לכעוס עליו , אבל את הצרכים לא תפתרו.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אי ספיקת לב היא בעיה בריאותית שכיחה אצל חתולים מבוגרים. גלה כיצד לזהות אותו ומה אתה יכול לעשות כדי לעזור להם.
הכנסת בעלי חיים למדינת ישראל ללא רישיון והיתר כדין היא עבירה חמורה שעלולה לפגוע בבריאות הציבור.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן