טעות מאלף גרמה למותו של הכלב שוקו

זאת היתה טעות קטלנית! הכלל הראשון בטיפול בבעיות התנהגות בבעלי חיים הוא: אף פעם אל תניח שמדובר בבעיית התנהגות לפני ששללת בעייה רפואית!
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
טעות מאלף גרמה למותו של הכלב שוקו התעוררתי בחמש בבוקר מצלצול הטלפון. על הקו היה בעליו המודאג של "שוקו" שסיפר לי ששוקו מקיא מזה כיממה בלי הפסקה אך ההקאה האחרונה שלו היתה עם דם. אכן המצב נשמע מדאיג וזימנתי את "שוקו" למרפאה. "שוקו" רועה גרמני בן כחמש שנים שבימים טובים שקל 30 ק"ג נכנס למרפאה כאשר הוא נישא על כפיו של בעליו. מיד כאשר התחלתי לבדוק אותו נהייתי מודאגת גם כן מאחר ושוקו סבל מצהבת קשה, התייבשות ושוק. בזמן שהענקתי לו טיפול ראשוני, התחלתי לקבל מידע מהבעלים שיוכל לכוון אותי לגבי הסיבה למצבו הרפואי הקשה של שוקו. לאחר שיחה קצרה התברר לי שלפני כחצי שנה שוקו התחיל פתאום לעשות שתן בבית. בעליו של שוקו הניחו ששוקו "מעניש" אותם כי הם עברו תקופה קשה והיו פחות פנויים אליו מכרגיל. מאחר ובעליו הוא מאלף, הוא נקט בדרך הפעולה בה הוא משתמש בזמן חינוך כלבים לעשיית צרכים מחוץ לבית והחל להגביל אותו בכמות מי השתיה. זאת היתה טעות קטלנית! הכלל הראשון בטיפול בבעיות התנהגות בבעלי חיים הוא: אף פעם אל תניח שמדובר בבעיית התנהגות לפני ששללת בעייה רפואית! על כל מאלף לפעול לפי כלל זה. במקום להגביל את הכלב במי השתיה היה צורך להביאו כבר לפני חצי שנה לבדיקה וטרינרית ולברר מדוע הכלב משתין בבית. "שוקו" כנראה סבל ממחלת כבד שאחד מהסימפטומים שלה הוא פגיעה ביכולת של הכליות לרכז את השתן. ללא שליטתו ייצר הכלב נפח גדול יותר של שתן ולכן הוא היה זקוק ליותר מי שתיה כדי להשלים את הנוזלים שהגוף שלו מאבד. התוצאה היא שהוא לא הצליח להתאפק והיה צריך לרוקן את שלפוחית השתן שלו בתכיפות גבוהה יותר מכרגיל ולכן, מדי פעם היה עושה שתן בבית. בכך שבעליו הגבילו את מי השתיה שלו, הם גרמו לכך שהוא היה כל הזמן מעט מיובש, עד שהכליות נפגעו גם כן וקרסו. "שוקו" הגיע במצב כל-כך קשה שלפי בדיקת הדם שלו לא הבנתי כלל איך הוא עדיין חי, ובאמת הוא נפטר מספר שעות לאחר הגעתו. המטריד בכל הסיפור הזה ששיטת הגבלת מי השתיה לכלבים בזמן אילוף היא שיטה שכפי הנראה מקובלת על לא מעט מאלפים. לא רק ששיטה זו גובלת בעבירה על חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי-חיים) התשנ"ד– 1994, אלא היא יכולה לסכן את חיי הכלבים ובמקרים קיצוניים כמו של שוקו להוביל למותם. מאחר ומקצוע האילוף אינו מוסדר ולמעשה כל אדם יכול להציג עצמו כמאלף ואינו נדרש להכשרה עם תנאי סף, צריך להפעיל שיקול דעת החל מבחירת המאלף ועד ליישום של השיטות בהן הוא משתמש. במקרה הזה בעליו של שוקו כבר קיבל את עונשו וכיום הוא מצר על טעותו. כמה כלבים סובלים ועוד יסבלו בגלל שיטות אילוף פסולות? זאת כנראה לא נדע. לאינדקס וטרינרים. לאינדקס אילוף כלבים.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

תזונה נכונה ואספקת הצרכים התזונתיים של הארנב תמנע מחלות וסבל ותבטיח ארנב בריא ושמח. כל המידע במאמר שלפניכם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן