עידכוני חורף מגן החיות

תמיד זה קורה בשבוע הקר בחורף וגם השנה, בשבת החלו ההמלטות בעיזים ובכבשים בגן החיות כאשר ראשונות נולדו להן שלושה גדיים חמודים ומייד לאחריהן זוג חמוד טליות חמוד של כבשי דורפל שיש לנו כאן.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

עידכוני חורף מגן החיות

חורף או לא, אצל בעלי החיים העונות מתחלפות וחגיגת ההמלטות נמשכת בעיצומה. יש לנו עוד 10 אמהות עיזות פזיזות שכרסיהן בין שינהם ואנו מחכים בקוצר רוח

בשנה שעברה דיווחתי על מרוסה, העז הגמדית שיאנית ההמלטות בחי כיף שהמליטה חמישה עוללים (מהם שתיים שרדו) אנחנו תמיד מעדיפים תאומים שהרי הטבע חנן אותן בשתי בלוטות חלב אחת לכל עולל וכשיש המלטות מרובות עוברים הם בדרך כלל מאוד חלשים ולא מפותחים דיים ואז המטפל הנאמן גינאדי שמשמש גם כסייעת הרבה פעמים בהמלטות קשות הופך גם לאם חורגת ומניק עם בקבוקים את הוולדות החלשים.
רוב מעלי הגירה משפחת העיזים והכבשים החיים בחי-כיף מתרבים בשני מחזורים בשנה. אחד עכשיו בינואר פברואר לפני הקיץ והשני לפני ראש השנה.
באזורים קרים יותר מתרבות חיות הבית רק באביב אך מזג האוויר והתנאים בישראל הם כאלו רובם מתרבים אצלנו פעמיים בשנה.
זה מדהים כמה אמהות טובות הן, מלקקות ומנקות את הגדיים החמודים ושופעות חלב טעים ומזין
בתקופה שלפני ההמלטה- בחודש לפני עת הוולדות מעלים את רוב המשקל אנו דואגים לאספקות מזון גדולה יותר בכדי לספק להם את כל הצרכים ולא להיגרר למחלות כגון רעלת היריון ובכלל חייב להיות איזון מאוד עדין בין הצרכים לתצרוכת המזון ואנו יודעים בדיוק כמה מזון לתת ומתי בשביל להתאים את הצרכים לכמות המזון שהרי הן מסוגלות לאכול כמעט ללא גבול ואם לא נגביל אותם עשוי להיגרם נזק למערכת העיכול עד סכנת חיים ממש.
העונה גם היא מסונכרנת, עכשיו בחוץ קריר אבל יש שפע עשב ירוק ורענן שיכול לספק שפע חלב ולכן זו העונה המועדפת עליהן להמלטות וגידול צאצאיהם.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן