אלרגיית פרעושים

הקיץ היה לי ממש חם, אבל לא רק לי. שלא כמו החתולים שלי, אשר באים למזגן לשנת צהריים קצרה בכל יום, החרקים ופרוקי רגליים אחרים מעדיפים סביבה חמה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אלרגיית פרעושים

החום אשר שורר בקיץ, מסמן להם שהגיע הזמן להתרבות ולהתפשט.
הפרסיט החיצוני הנפוץ ביותר בישראל הוא הפרעוש. המחלה שהוא גורם היא אלרגיית פרעושים, שהינה הנפוצה ביותר מבין כל מחלות הכלבים והחתולים, בייחוד בחודשי הקיץ (אך מופיעה גם בחורף בכמות מכובדת).
מעגל החיים של הפרעוש עובר מביצה לזחל, אחר כך לגולם ולבסוף בוגר (הצורה המוכרת לנו). Ctenocephalides Canis and Felis – הם שמותיהם הלטיניים של הפרעושים הנפוצים בקיץ, אך לצערנו גם בחורף. האלרגיה נפוצה מאוד ונגרמת כתוצאה מתגובה אלרגית לרוק הפרעוש בזמן יניקת דם. האלרגיה גורמת לדלקת שמגרדת מאוד, כמו גם לפציעות נוספות.
הסימן הקליני העיקרי שניראה יהיה גרד חזק באזור בסיס הזנב או הגב. אזורים נוספים אפשריים – בטן, מפשעה וירך אחורי. כאשר האלרגיה מחריפה, היא עלולה להתפשט לחלק הקדמי של בעל החיים ולאורך גופו. מעגל הגרד הלא נפסק הוא שגורם לבעיות נוספות בעור כגון קשקשים,גלדים, שיער שבור, קרחות, התעבות העור ודלקת עור חיידקית לא נעימה.

הווטרינר יזהה את המחלה על ידי זיהוי הגרד האינטנסיבי במיקום האופייני והפצעים השונים שמלווים, זיהוי צואת פרעושים ופרעושים בוגרים (או היסטוריה של התקפה בעבר הקרוב), ותגובה לטיפול להשמדת הפרעושים (ניתן לבצע בדיקת דם לזיהוי האלרגיה).

הטיפול במקרה זה, מתבסס על השמדת הפרעושים על החיה ובסביבתה,כדורי סטרואידים במינון יורד (ניתן לשלב יחד עם אנטיהיסטמינים), חומצות שומן חיוניות -אומגה 3 ואומגה 6, ובמקרה של דלקת עור חיידקית נוסיף אנטיביוטיקה.

לסיכום – המחלה אמנם נפוצה מאוד אך מניעה על ידי השמדת הפרעושים וטיפול סביבתי במקרה של התקפה, יצמצמו מאוד את סימניה וחומרתה.

עד הפעם הבאה, שימרו על חיות המחמד שלכם נקיות ושמחות. גמר חתימה טובה, אוהד.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

רוצים להבין טוב יותר את התוכי שלכם? שאלנו מומחים בתחום בעלי הכנף מצביעה על ההיגיון שבהתנהגות התוכי
כלבים הם חיה מרתקת ואפשר ללמוד עליהם במשך שנים, את המקורות שלהם, ההתנהגות, גישות שונות לאילוף ועוד המון מידע מרתק.
משרד הבריאות מבקש שלא להתקרב לעופות הנודדים ולהימנע ממגע.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן