על דלקות ואקריות אוזניים

טפילי אוזניים הם צרה ידועה ומוכרת בקרב בעלי הכלבים והחתולים. הם גורמים לדלקות קשות, גרד רב, חוסר נוחות, הפרשות רבות מן האוזניים וסלידה רבה מצד הבעלים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
על דלקות ואקריות אוזניים אז מי הן בעצם האקריות? האקרית הינה למעשה טפיל השייך למשפחת העכבישונים. גודלה מיקרוסקופי ולכן בעין בלתי מזוינת היא תראה כנקודה בלבד. בבעל חיים נגוע נראה ברוב המקרים הפרשות שחורות המורכבות משעווה, דם והפרשות של הטפיל עצמו. מעגל החיים של האקריות: האקרית חיה על גבי העור של תעלת האוזן, למרות שלעיתים תתכן גם הדבקה של רקמות סמוכות כגון עיניים ואף. ביצים מוטלות ובוקעות לאחר כ 4 ימים, במשך כל שלבי חייהן ניזונות האקריות מהפרשות האוזן של בעל החיים. הפונדקאי המועדף עליהם הוא החתול, אך הכלבים נדבקים בחלק גדול מהמקרים. באופן תיאורטי גם בני אדם עשויים להדבק, אם כי המצב איננו נפוץ. בעלי חיים נדבקים בטפיל באמצעות מגע ישיר עם בעל חיים אחר נגוע או מסביבה נגועה. על כן במידה ואובחן בעל חיים אחד כנגוע, יש לטפל בשאר בעלי החיים בבית. טיפול באקריות: • טיפול מקומי בטיפות אוזניים למשך תקופה של 10 ימים לפחות. הטיפות צריכות להיות כאלו המשלבות בתוכן אנטיביוטיקה לטיפול במזהמים משניים, סטרואידים להקלת הגרד וחומר הדברתי מתאים. • טיפול סיסטמי בחומר ממשפחת האיברמקטינים. הטיפול הסיסטמי מבוצע בזריקה מתחת לעור ויש לחזור עליו אחת לשבוע או שבועיים בהתאם למצב. קיימים גזעים מסוימים של כלבים הרגישים לחומר זה. • טיפולים נוספים: שימוש באמפולות כנגד פרעושים מסוג Revolution עשוי לעזור להצלחת הטיפול ומצוין למניעה. בחתולים היוצאים לחצר מומלץ להשתמש בהן באופן שיגרתי על מנת למנוע נגיעות בטפילים. היות ומדובר בטפילים עמידים מאוד, מומלץ לבצע אבחון מהיר לבעיה, ולשלב מספר סוגי טיפולים ולאורך זמן. אם נתגלה מקרה, יש לטפל בכל בעל חיים ובסביבה עצמה.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

בנגב המערבי ישנם מספר פרטים בודדים של זאבים הם נצפים מידי פעם במצלמות שביל של רשות הטבע והגנים כחלק מניטור האוכלוסייה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן