דלקת רחם

דלקת רחם נפוצה יותר בכלבות מאשר בחתולות. המחלה קשורה לרמה גבוהה של ההורמון פרוגסטרון ולכן נראית בעיקר מספר שבועות לאחר ייחום ללא זיווג.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
דלקת רחם הורמון זה משפיע בצורה שלילית על תגובת המערכת החיסונית ברחם ולכן עשוי לחשוף את הרחם לזיהום חיידקי. כמו כן נמצא קשר בין דלקת רחם בכלבות למתן של אסטרוגן, על כן לא מומלץ לטפל באסטרוגן כאמצעי למניעת ייחום. בדלקת רחם עשויה להופיע הפרשה מהנרתיק, אולם לא בכל המקרים. הופעת ההפרשה תלויה במידת הפתיחה של צוואר הרחם. מצב של דלקת רחם עם צוואר רחם סגור ("דלקת רחם סגורה"), בו אין הפרשות, הינו מסוכן יותר כיוון שהכלבה מראה סימני מחלה מבלי שהבעלים יזהה את מקורם. בנוסף בדלקת רחם סגורה, הרחם מתמלא מוגלה ועלול להיקרע. זהו מצב מסכן חיים, בדומה לאפנדיציט בבני אדם. לעומת זאת, כאשר צוואר הרחם פתוח ישנה הפרשה מוגלתית מהנרתיק – לעיתים עוד לפני שהחיה מראה סימנים אחרים והסכנה לקריעת הרחם קטנה יותר. הסימנים האופיינים לדלקת רחם הם: הפרשה נרתיקית (לא בכל המקרים), חוסר תאבון, חום, דיכאון, ירידה במשקל, הקאות, שלשולים, שתיית יתר והשתנת יתר. אישור האבחנה נעשה בעזרת צילומי רנטגן ו/או אולטראסאונד בטן ובדיקות דם. הזיהום החיידקי או השפעותיו יכולים לפגוע באיברים שונים בגוף ולכן יש לטפל במצב זה במהירות. הטיפול העיקרי לדלקת רחם הינו ניתוח עיקור (הוצאת הרחם והשחלות), אותו ניתן לבצע לאחר ייצוב מצבה של החיה (על ידי עירוי של נוזלים ואנטיביוטיקה לוריד). ניתוח זה מסובך כמובן מעיקור רגיל בשל הסכנה לקריעת הרחם ושפיכת תוכנו לחלל הבטן. במקרים רבים דופן הרחם דקה בשל מתיחתה ע"י המוגלה הרבה בה ולכן קיימת סכנת קריעה בזמן הניתוח. במידה והבעלים לא מעוניינים בעיקור, ניתן לנסות טיפול תרופתי אך הדבר יכול לסכן את החיה וכמו כן יש סיכון לחזרתיות. כלבה שעברה את הניתוח בהצלחה ואיננה סובלת מסיבוכים של דלקת רחם תחזור לאורח חיים נורמלי לאחר מספר ימים. במקרים קשים בהם הרחם נקרע והמוגלה נשפכת לחלל הבטן דרוש טיפול אינטנסיבי ואשפוז בכדי להציל את החיה.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

חתולים זקוקים לתזונה עשירה בחלבון, ותירס, בהיותו פחמימה, אינו יכול להחליף את רכיבי התזונה
חשבתם שרק כלבים ניתנים לאילוף, מסתבר שלא, גם חתולים יכולים ללמוד טריקים חדשים
הכנסת בעלי חיים למדינת ישראל ללא רישיון והיתר כדין היא עבירה חמורה שעלולה לפגוע בבריאות הציבור.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן