צפרות בחורף החם: מה מצפה לנו?

צפרים מכל העולם וחובבי טבע רבים מישראל נהנים מהשפע המרשים של הציפורים החורפות בעמק המעיינות. מרכז הצפרות בכפר רופין מספק על האורחים שהגיעו ומה מצפה לחובבי הציפורים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
עגרונים

שקנאים, אגמיות וודקלים במרכז הצפרות כפר רופין צילום: רותם גלזנר

אלפי ציפורים מעשרות מינים כבר הגיעו אלינו לחניית החורף, ליהנות ממזג האוויר הנעים, שפע המזון ומגוון בתי הגידול. קבלת הפנים החמה במרכז הצפרות "מקור החסידה" בכפר רופין, מושכת את הצפרים והציפורים לשוב לכאן להנאתם מדי שנה.

בריכות הדגים מספקות לציפורים שפע מזון ואנו נהנים מחוויות צפרות מרשימות בעונת החורף. עופות המים למיניהם: חסידות שחורות, אנפות, ברווזים, ביצניות, תמירונים ושחפים, מתרכזים במקום שבו נמצא המזון האהוב עליהם. רובם אינם מזיקים לבריכות הדגים, בהיותם צמחוניים או ניזונים מהשאריות בשולי הבריכות.

צפרות

לצערנו אנו זוכים גם לביקור של אלפי קורמורנים גדולים, זוללי דגים, שיש צורך לגרש אותם מאזורי הבריכות. מצד שני הם מאד מרשימים ביכולת המעוף ובכושר הצלילה, להנאת חובבי הטבע.
מינים שונים של ציפורים מתכנסים ללינת לילה באתרים האהובים עליהם. אלפי דיות ומאות אנפות מתכנסות ללינה מרשימה במטעי התמרים. הקורמורנים אוהבים ללון על האקליפטוסים הגדולים בגאון הירדן ואנפות הבקר נהנות להתנדנד על הקנים בשנתן.

לקבוצות של חובבי טבע מובטחת חוויה עשירה, בנסיעה בין בריכות הדגים, שמאפשרת להתקרב לציפורים ולצפות בהן בנוחיות. המשקפות שאנו מצרפים להדרכה המקצועית מוסיפות איכות לסיור וקירבה לציפורים. ברוב הימים ניתן לצפות בהוצאת דגים מהבריכה ולהכיר מקרוב את תהליכי הגידול . אנו מבקרים גם בביתה של התנשמת, האחראית על ההדברה הביולוגית של הנברנים בשדות.
לקינוח – ביקור במוצב צה"ל ממלחמת ההתשה ותצפית מרשימה אל גאון הירדן, גבול השלום.

מאת: מרכז הצפרות כפר רופין

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

תזונה נכונה ואספקת הצרכים התזונתיים של הארנב תמנע מחלות וסבל ותבטיח ארנב בריא ושמח. כל המידע במאמר שלפניכם
קינון נפוץ עבור כלבים בהריון. אבל עשויות להיות סיבות אחרות מאחורי ההתנהגות האימהית הזו.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן