הדוקרן האדום – דג השנה

למעלה מ-25 אלף גולשים מרחבי העולם בחרו בדקרן האדום כ"דג השנה" - הנבחר הטרי יככב בשבוע הבא כדוגמן הבית בפסטיבל הצילום התת ימי באילת.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

הדוקרן האדום - דג השנה

ב"אולימפיאדה של הצילום התת-ימי" שתיפתח בשבוע הבא, יזכה הדקרן האדום ל"בוק" של תמונות מקרב צלמים מרחבי העולם. הצלם הזוכה יתרום 5,000 דולר למען שימור הסביבה הימית.

לאחר חודשים של תחרות סוערת באינטרנט, שכללה קמפיינים וירטואליים, נבחר דג השנה ע"י 25 אלף גולשים מרחבי העולם כולו. הדג שנבחר, ברוב של 46.94% הוא הדקרן האדום, Red Grouper. למקום השני הגיע קיסרון הדור (Emperor Angelfish) עם 22.45% מהקולות, ובמקום השלישי, עם 10.2% מהקולות, דפדוף הפסים (Sergeant Major).

הדקרן האדום הוא אחד מדגי השונית הנפוצים באילת. לדברי ד"ר מוקי שפיגל, ביולוג ימי מהמכון לחקר ימים ואגמים באילת, זהו דג מאוד מעניין כמושא צילום, משום שהזכר שבו חי עם הרמון של נקבות, וכאשר אין זכר – אחת הנקבות משנה את מינה (וצבעה) והופכת לזכר ולשליטת הנקבות.

במהלך התחרות, יזכה הדקרן האדום, שנבחר ברוב מוחץ, להיות מושא צילומיהם של צלמים מרחבי העולם כולו, שיצללו באילת ויעשו "בוק צילומים" לדג, שישמש כ"דוגמן" לתחרות הצילום. הזוכה יהיה הצלם, שיוציא את מיטב התמונות של הדקרן, והוא יקבל ליד צ'ק על סך 5000 דולר מתנת רשות הצלילה בישראל, שיועבר כתרומה לשומרי המפרץ באילת.

"עוד מימיה הראשונים, לפני כשבעים שנה, חרטה אפסון על דגלה את נושא השמירה על איכות הסביבה והתרומה לקהילה", אומר אורן פליישר, מנכ"ל אפסון ישראל וצולל מוסמך בפני עצמו. "המסר הזה עובר גם בתחרות הנוכחית ובמיוחד בקטגוריית דג השנה, שכל מטרתה היא גיוס כספים ומודעות למען השמירה על הסובב הימי".

התחרות נערכת על ידי מגזין הצלילה הישראלי "ים" ופורטל הצלילה idive, בחסות אפסון ישראל, משרד התרבות והספורט, משרד התיירות הישראלי, רשת מלונות ישרוטל, בירה מכבי, התאחדות המלונות באילת, מנהלת הים האדום, משרד התיירות של פפואה ניו-גינה, משרד התיירות של קפריסין, ישראייר, פארק המצפה התת-ימי באילת, ריף הדולפינים. התחרות פתוחה לקהל הרחב וכל שצריך הוא ידע בסיסי בצלילה ומצלמה תת-ימית. תאריכים: 9-14 בנובמבר 2009, מלון ישרוטל ים-סוף (אמבסדור), אילת.

        

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מותג מזון סופר איכותי מבית Petcuren הקנדית now שדוגל במזון מרכיבים איכותיים וטריים

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן