על מלענים ושאר מרעין בישין

מלענים עלולים גם להתפס ולחדור בין האצבעות , בעור, ובתוך האוזניים והאף. כדאי, לכן, להמנע באביב ובקיץ מטיולים עם הכלבים בשדות קוצנים ובאזורים עם שיחים סבוכים. כך נעבור בשלום את הקיץ ונמנע מקוצים ומלענים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
על מלענים ושאר מרעין בישין

לפני כחודש הגיעו אליי אודי ויפית עם כלבתם "קלואי" – בוקסרית יפיפיה בת שמונה חודשים.

"יצאנו לריצה עם קלואי בפארק הירקון כהרגלנו בכל בוקר. קלואי השתובבה, קפצה ורצה, נכנסה ויצאה מבין העצים והשיחים, כשלפתע החלה להשתעל ולכחכח ללא הפסקה. חזרנו הביתה, נתנו לה לשתות ולהרגע – אך ללא הועיל. קלואי המשיכה בשיעולים ובכיחכוחים וככל שנקף הזמן הם אף החמירו, ואליהם התווספו פליטות ליחה קצפית. לאחר מכן הבחנו שקלואי פולטת קצף עם מעט דם בתוכו. בשלב זה כבר לא המתנו יותר והגענו במהירות למרפאה".

בחנתי את קלואי. אכן, בכל כמה דקות השתעלה שיעול ופלטה קצף ומעט דם. הקשבתי לריאותיה בסטטוסקופ ושמעתי קולות ריאה מוגברים. בדיקת הדם היתה תקינה לחלוטין. החשד המיידי היה שמשהו מפריע לקלואי במערכת הנשימה ואף פוגע בריריות (ולכן הליחה והדימום).

בצילום רנטגן לא ניתן היה לראות ממצא מיוחד, ולכן פניתי לבדיקה ברונכוסקופית. בדיקה זו מערבת מכשיר הנקרא ברונסכוסקופ – מין סיב אופטי המשמש כ"עין" ארוכה שדרכה ניתן להסתכל לתוך קנה הנשימה והסימפונות. לאחר מאמץ – כאשר הצלחתי למשוך אותו בעזרת מכשור מיוחד – הופתעתי לראות שה"עשב הקטן" הינו למעשה קצה של מלען גדול באורך של כ 5 ס"מ. לאחר שהוצאתי את המלען – שהוא מין עשב קוצני – נפוץ מאוד באביב ובקיץ – נרגעה קלואי והשיעול שלה פחת בהרבה. השארתי אותה כמובן להשגחה במרפאה, שבמהלכה קיבלה טיפול תומך של נוזלים לוריד וחמצן, לאחר מספר שעות שיחררתי אותה לביתה שמחה וטובת לבב.

מלבד בריאות, מלענים נוטים להתפס ולהכנס למקומות שונים בגוף – בעיקר לאוזניים ובין כפות הרגליים של כלבים. מלען בריאות הינו תופעה נדירה של "הקדים קנה לושט". קלואי פשוט לעסה עשב ו"נשמה" אותו לתוך ריאותיה. באם לא היתה מקבלת טיפול מיידי, היתה מתפתחת במקום דלקת ריאות חריפה וסביר להניח שקלואי לא היתה שורדת.
מלענים עלולים גם להתפס ולחדור בין האצבעות , בעור, ובתוך האוזניים והאף. כדאי, לכן, להמנע באביב ובקיץ מטיולים עם הכלבים בשדות קוצנים ובאזורים עם שיחים סבוכים. כך נעבור בשלום את הקיץ ונמנע מקוצים ומלענים.
 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

אם אתה להוט לגלות יותר על חתול הטוקסידו המקסים, אתה לא לבד. יש להם מעילי פרווה דו-צבעוניים מדהימים
החלטנו להתמקד ברשויות מקומיות בעלות דירוג סוציו אקונומי נמוך. על מנת לוודא שגם ברשויות אלו רווחת בעלי החיים תקודם
חתולים מסוגלים לעשות כמה טריקים די מדהימים, בדיוק כמו כלבים! למד כיצד לאמן חתול לעשות דברים מדהימים.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן