פה קבור הכלב…

מה קורה לכלבנו כאשר הוא מאבד בן משפחה אהוב או כלב אחר שהוא חי עימו?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
פה קבור הכלב...

מוות של בן משפחה אהוב
אובדן של בן משפחה הינה אחת החוויות הקשות ביותר של החיים. כאשר מדובר במישהו שגר איתכם השינויים בחיי היום יום שלכם הינם גדולים מאוד. אנשים חווים שורה של רגשות מכעס, עצב או דיכאון. הדאגה לכלב עלולה להרגיש כמו סערת רגשות נוספת או מטרד. אם אינכם מרגישים שאתם יכולים לטפל בכלב לפעמים הברירה היחידה היא למצוא לו בית חדש. עד כמה שחשוב למצוא לכלב בית תומך ואוהב, השינוי עלול להיות לא קל עבורו ולכן מומלץ שלא לקבל את ההחלטה בפזיזות.

אופציית המסירה – בית חדש
כאשר מוסרים כלב הוא יחוש לא רק באובדן של בן משפחה אהוב אלא גם אובדן של בית, סביבה ושגרת יום מוכרת. שינוי זה עלול להוביל לבעיות של חרדת נטישה אצל הכלב.
חשוב להרגיל את הכלב מיד לשגרת החיים בבית החדש. רוב הכלבים יזדקקו לבית עם הרבה תשומת לב חום ואהבה. בית עם כלבים אחרים עלול לגרום למקור נוסף של לחץ לכלב.

החלטנו להשאירו?
אם וכאשר החלטתם לדאוג לכלב בעצמכם חשוב לשים לב להתנהגות שלו. במידה והוא מראה שינוי התנהגותי מומלץ להתייעץ על כך עם הוטרינר ומומחה להתנהגות – מאלף.

רשמו לעצמכם עצות שימושיות להתנהגות נכונה:

שינויים בשגרת החיים – אם עליכם לשנות דברים בסדר היום של הכלב, חשוב לעשות זאת בעקביות ובצורה חד משמעית, יש לדאוג לקביעת חוקים וגבולות ברורים. איננו מסוגלים להסביר לכלב בצורה מילולית את טיב השינוי, ולכן השמירה על סדר היום הקבוע תגרום לכלב לחוש נוחות ובטחון.

התרגשות – השתדלו לא להשאיר את הכלב לבד כשהוא במצב של התרגשות. יש לתת לו להירגע ורק אז לצאת מהבית. השתדלו לנתק מגע עם הכלב דקות ארוכות לפני היציאה מהבית, כשאתם חוזרים תיכנסו ברוגע בלי לעשות מזה ענין.
צרכים – כלבים מסוימים עלולים להתחיל לעשות את צרכיהם בבית כשהם עוברים שינוי דרמטי בחיים. חשוב ללמדם בצורה סבלנית ועם הרבה תמיכה.

זורקים את הרגשות לכלבים – פעמים רבות אנחנו משליכים את התחושות שלנו על הכלבים שלנו. יועיל מאד לחשוב בצורה חיובית שהכלב יהיה בסדר, מאשר לפחד שהוא לא יהיה בסדר ולא יתגבר על האובדן.


אבל של כלב על כלב
החיים של הכלב שלנו עלולים להשתנות בצורה מאוד משמעותית כאשר הם מאבדים כלב אחר שחיו עימו. איננו יודעים עד כמה הכלבים מבינים את המושג מוות, אך בעלי כלבים רבים מעידים כי הכלב שלהם נהיה עייף, עצבני או אפילו חולה כשחברם הטוב מת.
כך, שלא רק אנחנו נמצאים באבל על אובדן של כלבנו, אלא גם הכלב שלנו עשוי להימצא במצב של אבל.

נוכל גם לעזור לעצמנו בעצם העזרה לכלבנו, להתגבר על האובדן. יש לעזור לכלב למצוא מחדש את מקומו בהיררכיה בבית. הכלב שלכם, עשוי להיות במצב שבו הוא נמצא ללא המוביל בלהקה, או שיתכן והוא מצוי במצב שאין לו את מי להוביל.

אם הכלב שלכם מאולף זה עשוי מאוד לסייע לו כעת. כלבים מאולפים מסתכלים על בעליהם כמנהיגים וכעת הכלב יצפה ממך להמשיך ולהוביל.

ישנם כלבים ש"פורחים" מבחינת התנהגות, דווקא בעת שהם נותרים לבד.
רבים, אינם שמים לב שיש בעצם איזושהי תחרות במערכת יחסים בין שני כלבים. ולעיתים, כאשר כלב אחד יוצא מהתמונה, הכלב השני מרגיש לעיתים יותר טוב –
ללא התחרות.

איך להקל על החיים? טיפים להסתגלות נכונה של הכלב

אילוף: אם הכלב לא מאולף, אילוף חיובי ומסגרת קבועה יכולים כעת לעזור לו להתמודד עם האבל. מומלץ לא להשתמש באילוף על בסיס של עונשים בייחוד בתקופה רגישה זו.

טיולים: חשוב להוציא את הכלב המתאבל לטיולים רבים, אם הכלב נהנה מכך. זה יכול להיות אפילו טיול מסביב לשכונה או נסיעה קצרה באוטו. יציאה מהבית מאפשרת לך ולכלב להעמיק את הקשר שלכם והופכים את החיים של הכלב ליותר מעניינים.

שגרה: תיצרו פעולות שיגרתיות שאתם עושים על בסיס יומיומי כדי שלכלב יהיה למה לצפות. לדוגמא, 15 דקות של סירוק, מקלחת או משחק.

מזון: ניתן לתת לכלב חלק מצריכת הקלוריות היומית שלו דרך משחק או פעילות כלשהי. אתם יכולים להחביא חלק מהאוכל בתוך צעצוע המיועד לכך ולשחק עם הכלב עד שהוא מצליח להוציא את הגרגרים החוצה.

התגברות על האבל האישי
חיזוק הקשר שלכם עם כלבכם יעזור גם לכם להתגבר על האובדן. כל בן משפחה עלול להתמודד אחרת עם האובדן וייתכן וכל אחד יזדקק ליותר זמן על מנת להתגבר על כך. לפני שאתם מביאים כלב חדש הביתה (אם זו התוכנית) חשוב שכל בני המשפחה יהיו מוכנים מבחינה נפשית. ישנם אנשים הרוצים להביא כלב חדש מייד וישנם אנשים המעדיפים לקחת את הזמן ולהתאבל. השהות והבילוי עם הכלב שנותר תתרום לכלב ולכל בני המשפחה להתגבר על האובדן.

אל תמהרו להכניס כלב חדש לבית בכדי להקל על אובדן הקודם
אם זה לא הזמן המתאים בשבילכם להביא עוד כלב הביתה אז אל תביא. הכלב שלכם יוכל להתרגל לכך שהוא הכלב היחיד בבית ויתכן והוא אפילו יהיה מרוצה מזה!

אתם יכולים למצוא לכלב שלכם חברה, על ידי כלב של אדם אחר – הם יכולים להיפגש בפארק לצורך משחק. רצוי שתדעו, כלבים רבים נהנים מבני אדם כחבריהם ללהקה ולא תמיד יזדקקו לחברה כלבית חדשה.

החלטתם להכניס כלב חדש? כיצד מכירים אותו לכלב הקיים?
הפעולות בהן אתם נוקטים על מנת לסייע לכלבכם להתגבר על האבל, הינם אותם דברים שאתם צריכים לעשות על מנת לעזור לו להתרגל לכלב החדש.

אם אתם מחליטים שאתם מעוניינים להביא כלב חדש הביתה מומלץ לנסות להיפטר קודם מבעיות התנהגות שאולי קיימות אצל כלבכם. אחרת יש סיכוי שהכלב שלכם יהווה השפעה רעה על ההתנהגות של הכלב החדש.

יש לבחור כלב שנראה מבחינת אופיו שיסתדר טוב עם הכלב הקיים שלכם. גם אם הכלב הקודם שלכם היה מאותו מין מומלץ שהכלב החדש יהיה מהמין השני על מנת להמעיט במריבות העלולות לצוץ. כמו כן, מומלץ שהכלב השני יהיה בגודל זהה לראשון או קטן ממנו, כדי לא ליצור תחושה של איום.

כל כלב צריך זמן איכות לבד עם הבעלים שלו. חשוב לתת לכלבים לאכול מצלחות נפרדות ולספק לשניהם צעצועים על מנת שלא יריבו על הצעצועים. חשוב לשקול היטב את ההשלכות העלולות להיות בהבאת כלב חדש הביתה מאחר והכלב שלכם נמצא בתקופת אבל והסתגלות לחיים לבד וכעת עליו להסתגל לחבר חדש בלהקה.

התחלות חדשות
בני האדם והכלבים שותפים בצורך להרגיש יעילים ונצרכים על מנת להרגיש חשיבות כלשהי בחיים. כלב אשר היה מעורב בטיפול של אדם חולה עלול לחוש פתאום תחושה של ריקנות.

שהייה עם הכלב בזמן שאתה עושה פעולות יום יומיות, תתרום מאד לשיקומו של הכלב.
כך גם פעולות ופקודות אילוף, (לשבת, ארצה וכו'). אלו, יעזרו לכלב לשמור על רוגע, ויוסיפו לו עניין מחשבתי בחיים.

אם הכלב נראה לכם רגוע מדי, טיולים בחוץ ואילוף בחוץ יכולים לתרום לו מחשבתית, גופנית ורגשית וכך גם לכם.

ובכלל, כל עוד תדאגו שהכלב שלכם ירגיש בעל משמעות – תוכלו לעזור לו להתגבר על האובדן, יתכן ותראו שזה גם יעזור לכם.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מסתבר שלא כל מה שאנחנו אוכלים בריא לציפור או לתוכי שאנחנו מגדלים אז הכנו לכם רשימה
אנחנו יכולים לנצל את התנהגות האינסטינקטיבית של הארנב להתפנות באותו המקום כדי לאלף אותו להשתמש בארגז צרכים.
תוכי משועמם יכול לגרום לנזקים לנקר את הרהיטים וליצור הרס. הבשורות הטובות שיש דרכים להתמודד עם התופעה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן