הכן את חיית המחמד לחורף

הסתיו הינה עונה נפלאה לנו ולבעלי החיים שלנו. אולם, יש לזכור כי בסופו יגיע גם החורף ואיתו לא מעט אתגרים עבור בעלי החיים שלנו
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
הכן את חיית המחמד לחורף

האמונה הרווחת, לפיה כלבים וחתולים יכולים לשרוד בטמפרטורות נמוכות, בשל העובדה שיש להם פרווה, אינה נכונה. ישנם מספר גזעים של כלבים גדולים, המצוידים היטב לחודשי החורף ואוהבים להיות בחוץ, אך הגזעים הקטנים של הכלבים והחתולים רגישים ולא מסוגלים לשרוד בקור עז. אפילו טיול קצר במזג אויר קפוא לעשיית צרכים, עלול לגרום לפינצ'ר קטן לרעד ולרגליים קפואות. גם חתולים מעדיפים לא להימצא זמן רב בחוץ כאשר מזג האוויר קר מאוד.

מה קורה לגוף בטמפרטורות קרות?
כאשר כלב או חתול חשוף לטמפרטורות קרות, גופו מגיב בשלבים: פרוות החיה משמשת לבידוד. בשלב ראשון, כאשר קיימת חשיפה למזג אויר קר, השיער סומר. דבר זה גורם ללכידת אויר בפרווה. אויר זה מתחמם על ידי הגוף ותורם לבידוד נוסף מן הקור. בשלב שני, כאשר טמפרטורת הליבה של הגוף יורדת, קיים רפלקס לא רצוני של שרירי השלד, המתבטא ברעידות, שנועד לייצר חום לחימום החיה. בשלב השלישי, כאשר הגוף מתקרר מאוד וחיי בעל החיים בסכנה, הגוף מגיב על ידי כיווץ כלי דם ברקמות החיצוניות. כלומר, לגוף העדפות לאן לשלוח דם. האיברים הפנימיים הם החיוניים ביותר לשמירה על חיי בעל החיים, ולכן הדם נשלח אליהם (מח, לב, כבד, כליות, ריאות), וקיים כיווץ כלי דם בקצוות הגוף (בגפיים למשל), עד שמושגת טמפרטורת גוף נורמאלית שוב. בשלב זה, אם חיית המחמד אינה מקבלת עזרה ראשונה או חימום בעצמה, תתפתח כווית קור. רקמות שקפאו עקב תגובה זו מתות. לחתולים וכלבים במצבים אלה נגרמות כוויות קור בקצות האוזניים, בזנב, בכריות שעל כפות הרגליים, בגפיים עצמן ובאיברי המין של כלבים זכרים.

בעלי חיים הגרים מחוץ לבית
מחסה
בעלי חיים הגרים מחוץ לבית חייבים שיהיה להם מחסה בחורף. יש לוודא כעת, לפני שנהיה קר ורטוב, שיש לבעל החיים מקום להתחבא מפני הקור. חשוב לוודא שהיסודות חזקים, שהרצפה יבשה וכי מים לא יכולים לחלחל פנימה. כמו כן, חשוב שהמקום יהיה מספיק גדול על מנת לאפשר התכרבלות בנוחות.
אוכל
בעלי חיים החיים בחוץ צריכים לאכול מזונות עשירים שהגוף שלהם יוכל לפרק על מנת לשמור על חום.

חתולים
בבוקר, כשאתם יוצאים לעבודה, חשוב לוודא שאין חתול מכורבל בתוך מכסה המנוע שלכם. כל שעליכם לעשות, זה לחבוט על מכסה המנוע ולעשות קצת רעש, כך שאם יש חתול שמתחמם ומתחבא מהקור הוא ייבהל ויברח.
חתולי הרחוב סובלים מקור ורטיבות, וללא מקום חמים ויבש לשהות בו הם יתקשו לשרוד. ניתן להכין בית מחסה נייד בעזרת מספר אביזרים פשוטים וזולים, וכך לעזור לחתולי הרחוב לעבור את החורף.

בעלי חיים הגרים בתוך הבית
בעיות מפרקים
בעלי חיים הגרים בתוך הבית ניצבים בפני פחות אתגרים מאשר בעלי חיים החיים בחוץ. עם זאת, גם להם החורף עלול להביא לחוסר נוחות. בעלי חיים הסובלים מבעיות פרקים עלולים לסבול יותר כאשר הטמפרטורות יורדות. בעונות אלו של השנה, לעיתים יש להוסיף לבעל החיים מגיני סחוס או משככי כאבים על מנת להקל עליו.
מקום מרבץ
גם לבעלי חיים מבוגרים עלולים להתעורר קשיים בחורף. חשוב לדאוג להם למקום מרבץ רך וחמים.
אוכל
בעלי חיים הגרים בבית פחות יוצאים לטיולים בחורף, בייחוד בימים קרים וגשומים, ובייחוד בעלי חיים מבוגרים או אלו הסובלים ממחלות פרקים. מסיבה זו, בחורף יש נטייה לכלבים לעלות במשקל. חשוב בחורף להוריד מהמנה היומית שהכלב מקבל, על מנת למנוע השמנה. ההשמנה מאוד תקשה על הכלב, בייחוד אם הוא מבוגר או סובל מבעיות פרקים, וגם ככה מתקשה ללכת.
ביגוד
בעלי חיים רבים ייהנו מתוספת של ביגוד בחורף לצורך בידוד וחימום. סוודרים ומעילים לכלבים קטנים, רזים או בעלי פרווה קצרה יכולים מאוד לעזור. כמו כן, ביגוד יכול לעזור לחמם בעלי חיים מבוגרים יותר. גם בעלי הפרווה הארוכה יכולים ליהנות מתוספת של סוודר, אשר ימנע מהפרווה להתרטב ולקרר אותם.
פרווה
סרקו והברישו את הפרווה של חתולכם וכלבכם, על מנת למנוע היווצרות של "רסטות". בעל חיים עם "רסטות" אינו מוגן מפני הקור.

חימום הבית
חימום של הבית מאוד חשוב בחורף. יש להיזהר מתנורים חשמליים, אשר עלולים לגרום לשריפה או חריכה של הפרווה אם יושבים קרוב מדי אליהם. שימו לב שמקור החימום שלכם בבית הוא בטיחותי, על מנת למנוע התפתחות של כוויות ופציעות לכלב או לחתול.

אז כמו שכולנו אוהבים לפנטז – יום חורפי במיוחד, שבת, מיטה חמה, ספר טוב, כוס שוקו חמה וכמובן – ליטוף מענג על פרוותו המבריקה של כלבנו או חתולנו האהובים.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן