פרעושים המכה ה 11

הקיץ בפתח ואיתו בעיית הפרעושים. קיימים בשוק תכשירים רבים להדברת פרעושים ועם זאת בכל שנה נדמה שאנו צריכים להתחיל את המלחמה מחדש. סיבה אחת היא העמידות שהפרעושים מפתחים עם הזמן לחומרים שהדבירו אותם ביעילות בעבר. סיבה נוספת היא שביצי הפרעושים נשארות בסביבה זמן רב לאחר הטלתן ורק טיפול סביבתי ישמיד אותן.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
פרעושים המכה ה 11 הפרעוש הנפוץ נקרא פרעוש החתול, אך כפי שכולנו ראינו בעיננו הוא אינו בוחל בכלבים. הפרעוש הבוגר חי על חיית המחמד שלכם וניזון מדמה. הביצים שנקבת הפרעוש מטילה נופלות לרצפה, ורוב מעגל החיים של הפרעוש, החל מבקיעת הביצים, דרך שלבי הזחלים והגולם ועד לבקיעת פרעוש בוגר, מתרחש בסביבה, במקומות קרירים וחשוכים כגון בין הפנלים לרצפות ובשטיחים ארוכי שיער. הביצים, הזחלים והגלמים מהווים 95% מאוכלוסיית הפרעושים בבית, ועלולה להיות נגיעות גבוהה בסביבה בלי שנהיה מודעים לכך. למרות שניתן לראות פרעושים בעין בלתי מזוינת, יקשה עליכם לגלות אותם על חיית המחמד שלכם, כי הם קופצים וחומקים בזריזות. קל יותר לזהות את ההפרשה שהם מותירים אחריהם על החיה או באיזור המרבץ שלה. ההפרשה נראית כמו נקודות שחורות קטנות, וכיון שהיא עשויה מדם מעוכל, אם תרטיבו אותה היא תתמוסס והמים יהפכו חומים-אדמדמים. אפילו אם אין לחתול שלכם פרעושים כעת, והוא חי אך ורק בבית, הוא יכול להדבק בהם בקלות, כי כל פרעוש יכול לתפוס טרמפ על הגרביים או על שוליי המכנסים שלכם. נקבת הפרעוש מטילה עד 500 ביצים בחייה, כך שמפרעוש אחד, תוך שבועות ספורים, יש לכם גדוד שלם על החתול ובבית. לעומת זאת, אם החיה שלכם מטופלת באופן רציף, כל פרעוש שיעלה עליה ימות לפני שיספיק להטיל ביצים וכך יקטע מחזור החיים ולא תיווצר מחדש נגיעות בבית. לכן כדאי לתת טיפול מניעתי באופן קבוע גם אם אינכם מוצאים עדות לפרעושים כרגע. הפרעושים, מלבד היותם מטרד אסתטי, גורמים לשתי מחלות עיקריות: 1. מעבירים תולעת מעיים שטוחה בשם דיפילידיום קנינום, המדבקת גם לבני אדם. החיה נדבקת כאשר תוך כדי גרוד היא בולעת פרעוש הנגוע בביצי התולעת. לרוב לא תראו סימנים לכך אלא בנגיעות גבוהה, שאז ייתכנו שלשול, כאבי בטן, ירידה כללית במצב גופני וגרוד באזור פי הטבעת. לעיתים ניתן גם לראות את חלקי התולעת בצואה, בצורה המזכירה גרגרי אורז. 2.אלרגיה לפרעושים, או בשמה המקצועי flea bite hypersensitivity , מתבטאת בגירוד חזק, אובדן שיער ופצעי גירוד בעיקר בבסיס הזנב, בגב התחתון ובצידן האחורי של הירכיים. האלרגיה נובעת מרגישות יתר של החיה לרוק הפרעוש. לעיתים קרובות החיה מתגרדת כה חזק שהיא גורמת לעצמה דלקת עור משנית שמחייבת טיפול אנטיביוטי. עקיצת פרעוש בודד תספיק בכדי להתחיל את התופעה, ורק התערבות רפואית תסיימה. במצב כזה צריך לפעול בשלושה מישורים בו זמנית: להיפטר לחלוטין מן הפרעושים על ידי טיפול בכלב ובסביבה, לדכא את התגובה האלרגית ואת תחושת הגירוד על ידי מתן תרופות ממשפחת הסטרואידים, ולטפל בדלקת העור המשנית באמצעות אנטיביוטיקה. האלרגיה לפרעושים מחריפה בדרך כלל עם השנים: הסימנים עלולים להופיע גם בחשיפה נמוכה יותר, ולהיות חמורים יותר. לקראת הקיץ, אם החיות היו נגועות בפרעושים בעבר, הזמינו מדביר מקצועי להדברה סביבתית, ובמקביל טפלו באופן שיגרתי בחיות. כאמור, קיימים בשוק תכשירים רבים להדברת פרעושים, אך חלקם הגדול אינם יעילים דיים וחלקם רעילים ועלולים לסכן את חיי חיית המחמד שלכם. לכן לפני רכישת תכשיר הדברה התייעצו עם וטרינר.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

תושב פתח תקווה הורשע בפגיעה סדרתית בגן הלאומי ירקון ונקנס ב-9,000 ₪
תוכים מזן ארה נחשבים בעולם בין הזנים היפים ביותר. בואו נדבר קצת על זן תוכי ארה, המראה הייחודי שלו, מאפייניו, התזונה המומ

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן