יוצאים לחופשה משפחתית ומה עם הכלב או החתול?

החגים כהר כאן ואתם מתכננים לנסוע לחופשה -מה עושים עם הכלב המשפחתי האהוב? כך תצאו לחופשה ותשאירו את הכלב מאחור בלב שלם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
פנסיון לכלבים
תקופת  הקיץ והחגים בפתח והחלטתם סופסוף לנסוע לחופשה המשפחתית. כתמיד, עולה השאלה המדאיגה, מה נעשה עם כלבנו ? אין ספק שתרצו למצוא את המקום הטוב ביותר בשבילו, בו ידאגו לכל צרכיו ושלא ירגיש בחסרונכם. אם התמזל מזלכם, אולי תוכלו להשאירו אצל הסבא והסבתא או הדודה והדוד. אופציה נוספת, היא לדאוג שמישהו יבוא לגור אצלכם, כגון שכן, חבר או קרוב משפחה. אולם, גם פיתרון זה לא תמיד קל למימוש.

פנסיון לכלבים

לעיתים קרובות האופציה היחידה היא פנסיון מותאם לכלבים. אז מה חשוב לבדוק בפנסיון לפני שמשאירים בו את כלבנו? מה חשוב לדעת ולעשות לפני? הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם ולכלבכם לעבור את החופש בשלום.

טיפים למציאת הפנסיון הטוב ביותר לכלב שלי

  • ביקור בפנסיון– אין כמראה עיניים, לכן אני ממליצה ללכת בעצמכם לפנסיון. אל תסתפקו רק בטלפון, תבדקו את האזור, את התאים בהם מוחזקים הכלבים, ומהם התנאים הכלליים. חשוב לבדוק שהמקום נקי ושהתאים מנוקים.
  • גידור ותיחום–  ודאו שהמקום מגודר ותחום, כדי למנוע מבעלי חיים משוטטים ואנשים זרים לחדור לפנסיון.
  • חשוב לוודא שיש לכלבים מקום מוצל להיות בו, פרט זה מאוד חשוב בימי הקיץ החמים. בנוסף, בדקו האם קיימת במקום הגנה מפני רוחות וגשמים.
  • יש לשים לב אם יש לכלבים מקום מרבץ רך ונוח, או שמא כדאי להביא את המיטה של הכלב מהבית.
  • מזון – בדקו באיזה סוג מזון מאכילים את הכלבים בפנסיון. רצוי להביא עמכם את האוכל שהכלב רגיל לאכול בבית, על מנת שלא לגרום לשינויי תזונה העלולים לגרום לשיבושים במערכת העיכול.
  • בדקו האם יש לכלבים כלי מים נקיים ומלאים.
  • שאלו מי מוציא את הכלבים לטיול היומי? כמה פעמים ביום הכלבים בחוץ ובמשך כמה זמן?
  • התעניינו כמה פעמים ביום מנקים את התאים ואת הסביבה? האם בעלי המקום מדבירים את סביבת הפנסיון כנגד טפילים חיצוניים, כגון קרציות ופרעושים ובאיזו תדירות?
  • האם הכלבים שבפנסיון מחוסנים?
  • מה קורה אם הכלב חולה בפנסיון? מי הווטרינר המטפל?
  • בררו האם הכלב שלכם צריך לעבור חיסונים או טיפולים למיניהם לפני הכניסה לפנסיון.
  • כדאי לבקר עם הכלב בפנסיון לפני המועד שבו אתם אמורים להשאיר אותו שם. כך המקום יהיה קצת יותר מוכר לכלב בפעם הבאה.
  • כדאי תמיד לשים על הקולר של הכלב את שמו ומספר הטלפון העדכני שלכם.

אילו טיפולים מומלץ שהכלב יעבור לפני הנסיעה?

בין אם הפנסיון דורש זאת או לא, חשוב שהכלב יהיה מחוסן בכל החיסונים השנתיים שהוא אמור לקבל באופן שגרתי:

חיסון נגד כלבת

וירוס הכלבת מהווה סכנה לכל היונקים. הווירוס קטלני ובעל חיים שגילה סימנים קליניים, ימות כמעט ב- 100%. הווירוס גורם לפגיעה במערכת העצבים וההדבקה היא ע"י נשיכה. למחלה אין תרופה, והדרך היחידה למניעתה היא החיסון. על פי החוק במדינת ישראל יש לחסן כלבים אחת לשנה.

חיסון משושה

חיסון משושה כולל בתוכו חיסון כנגד שישה גורמי מחלה:
  • וירוס הפרוו– וירוס קטלני, הפוגע במערכת העיכול ומערכת החיסון של כלבים. הימצאות הווירוס בגוף מתבטאת בשלשולים, הקאות ולעיתים מוות.
  • וירוס הכלבלבת דיסטמפר– וירוס אשר גורם לפגיעה במערכת העיכול, העצבים ומערכת הנשימה.
  • וירוס אדנווירוס– לווירוס זה קיימים שני זנים, האחד גורם לפגיעה במערכת הנשימה, והשני לפגיעה בכבד.
  • וירוס פארא-אינפלואנזה – "דמוי" שפעת, הגורם לפגיעה בדרכי הנשימה.
  • חיידק הלפטוספירה (עכברת)– שני זני חיידקים, הגורמים לפגיעה בכליות ובכבד, מדבקים לאדם וגורמים מחלה קשה. את חיסון המשושה יש לחסן כלב בוגר פעם בשנה.

תולעת הפארק

תולעת הפארק פוגעת בוושט, באבי העורקים, עלולה לגרום למוות פתאומי מדימום, לפליטות ולגידולים סרטניים בוושט. הטיפול נגדה הינו טיפול תרופתי מונע (לא חיסון), הניתן לפחות אחת לשלושה חודשים.

שעלת המכלאות

שעלת המכלאות– דלקת בדרכי האוויר העליונות של מערכת הנשימה. המחלה מאופיינת בשיעול יבש וטורדני, אשר מתואר על ידי רוב הבעלים כ"משהו תקוע בגרון של הכלב שלי". באופן קלאסי, כלבים ששהו בכלביות צפופות, בפנסיונים לחיות מחמד, או שהשתתפו בתצוגות כלבים, חשופים יותר למחלת השעלת. אם כי גם בטיולים לפארק הם יהיו חשופים למחלה, בעקבות מפגש עם כלבי השכונה. תקופת הדגירה היא בין יומיים לשבועיים מהמפגש הראשוני. לכן יתכן והכלב בילה יומיים במכלאה, ורק שבועיים לאחר חזרתו הביתה, יופיע השיעול הראשוני. ניתן למנוע את מחלת השעלת על ידי חיסון. את תרכיב החיסון מטפטפים בעדינות לתוך נחירי הכלב. הרעיון העומד בבסיס חיסון זה הוא יצירת חיסוניות מקומית באתר המיועד להדבקה.

ג'יארדיה

הינו טפיל ממשפחת הפרוטוזואה. הטפיל גורם לשלשול ומדבק הן לבני אדם והן לחיות מחמד בכל העולם. קיים חיסון לג'יארדיה, אולם הוא אינו מיועד למנוע הדבקה בבעלי חיים מחוסנים. החיסון מאושר לשימוש כטיפול נוסף בחיה מודבקת במחלה ולהפחתת הפרשה של ציסטות על ידי בעלי חיים מחוסנים. דבר זה עוזר במכלאות, שמנסות להפחית את ההדבקה הסביבתית שלהם בזמן התפרצות המחלה, או כאשר בעל החיים נדבק בה שוב ושוב.

מה לגבי פרעושים וקרציות?

יש לבצע טיפולי מניעה כנגד פרעושים וקרציות על בסיס קבוע, ובייחוד טרם הכניסה לפנסיון. כנגד פרעושים מומלץ לטפל באמפולות .(spot-on) האמפולות מכילות נוזל אותו שמים על הגוף. כנגד קרציות יש לטפל באמצעות אמפולות או קולר. בנוסף, יש לבצע טיפול כנגד תולעי מעיים (עגולות ושטוחות (על ידי כדורים. יש לבצע טיפול מונע באופן שיגרתי אחת לחצי שנה.

מה לגבי חתולים?

חתולים הם חיות מאוד טריטוריאליות ועלולות להיכנס ללחץ מכל שינוי קטן בסביבתם. קיימים פנסיונים המיועדים לחתולים, אך יש להתאים זאת לאופי החתול. ישנם חתולים אשר ירגישו יותר בנוח בביתם, עם מישהו שיבוא למספר שעות וייתן להם אוכל ומים, יחליף את החול ויעניק להם תשומת לב.

לסיכום

לאחר החופשה, כדאי לבקר את הווטרינר לבדיקה חוזרת, ולוודא שהכול תקין ליתר בטחון. חשוב ליהנות, לבלות ולנפוש מידי פעם, ואם נקפיד למלא אחר ההנחיות ונשאיר את כלבנו בידיים טובות, תהא חופשתנו נעימה ורגועה יותר. רק חשבו על המפגש המחודש וכשכוש הזנב של כלבכם עם שובכם. חופשה נעימה!

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הפיתון הבורמזי (burmese pythons) נחש גדול, אלגנטי ובעל אופי נוח.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן