קאזיוס האפרוח הקזואר בן שנה

לפני שנה בקע אפרוח של קזואר בגן גורו שבקיבוץ ניר דוד בעמק המעיינות. הקזוארית הנקבה מטילה בין 4-8 ביצים גדולות וירוקות, כל שנה. הזכר דוגר על הביצים בין 49-57 יום. בעבר היו בקיעות של אפרוחים אבל הזכר הרג את הצאצא
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

קאזיוס האפרוח הקזואר בן שנה

יום. בעבר היו בקיעות של אפרוחים אבל הזכר הרג את הצאצא.
בשנה שעברה, הביצים של הקזואר הוכנסו למדגרה שבה שוררת טמפרטורה של 35.9 מעלות צלזיוס. האפרוח שבקע היה למשך 3 ימים ב"אומנת" ובמהלך הימים הראשונים לחייו (3 ימים )הוא לא אכל. בהמשך הוא אכל דשא, אספסת ותערובת.
לא ניתן להחזירו לכלוב של הוריו מחשש להריגתו על ידי הזכר- אביו.

הקזואר שייך למשפחת הרטיטיס Ratites שאליו שייכים 5 מינים-
• היען שחי בדרום אמריקה הגדול ביותר מביני מינו
• אמו שחי בערבות אוסטרליה הוא השני בגודלו
• הקזואר שחי ביערות הגשם של צפון מזרח אוסטרליה הוא השלישי בגודלו
• הרע (ניאנדו) שחי בדרום אמריקה
• הקיווי- שחי ביערות הגשם של ניו זילנד

בטבע, הקזואר רץ במהירות של עד 35 ק"מ בשעה, אין לו כנפיים והוא תוקף ובועט ב- 2 רגליו- הוא נחשב "אימת הג'ונגל" והורג בג'ונגל דינגו, קנגורו וידוע שהרג גם אדם.
הקזואר אוכל רק פירות וירקות רקובים. על ראש הקזואר יש קרן שמפלסת לו את הדרך ביערות הגשם, על צווארו 2 דלדלים, בימים חמים הוא מכניס אותם למים בכדי לצנן את גופו השחור.
במושב בית זית שבפרוזדור ירושלים נמצאו עקבות בסלע של דינוזאורים. רגלי הקזואר תואמות בדיוק לעקבות של הדינוזאורים במושב בית זית. הקזואר חי במשך 60-65 שנים.

במהלך השנה האחרונה מאז התבקע החל קאזיוס לרדוף אחרי הילדים במטרה לקבל אוכל וליטופים. ולכן, הוכנס לתצוגה שבה חיים 5 וולבי אדומי צוואר. אלה קיבלו אותו בסבר פנים יפות והם רואים בו אחד משלהם.
קזיוס הוחתם- ולכן אינו תוקפני כלפי בני אדם מכיוון שהוא מזהה אותנו כבני מינו. כשצוות הגן גורו ניגש אל גדר התצוגה קזיוס כורע כדי לקבל ליטוף.
למרות היותו מוחתם עדיין קיימת סכנה שיום אחד יחל להתנהג בתוקפנות כמו שאר בני מינו ולא יוכל להישאר בתצוגה עם הוולבי שהינה תצוגה פתוחה ויכולה לאפשר את הגעת הקזואר לקהל המבקרים.
קאזיוס מתחיל להתבגר…צווארו מתחיל לקבל צבע כחול ועורפו מתחיל לקבל צבע אדום בדומה להוריו, אך נוצותיו עדיין נוצות צהובות-חומות לעומת קזואר בוגר שנוצותיו שחורות. לקזואר הבוגר קרן על הראש ולאפרוח החלה לצמוח על הראש קרן קטנה בהמשך למקור.
בגן גורו נמצאים 2 נקבות קזואר וזכר אחד. קאזיוס שלנו -זכר. הביצים שהוטלו השנה על ידי הוריו לא בקעו. קזיוס חגג את יום הולדתו הראשון והמסיבה כללה שפע ענבים, עגבניות רקובות, מלון שעבר זמנו, וצוות הגן מספר על כך למבקריו.

במהלך חודש אוגוסט יערכו סיורים לילים מיוחדים להכרת חיי הלילה בגן גורו.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

הפיתון הבורמזי (burmese pythons) נחש גדול, אלגנטי ובעל אופי נוח.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן