ניפגש בסיבוב

החוג לכלבי רועים פוגש את החוג לאג'יליטי. אג'יליטי הוא אחד מסוגי הספורט הכלבני המלהיבים ביותר. מה יכול להיות מהנה יותר מאשר לראות כלב רץ, קופץ, עובר דרך מנהרות, מהלך על קורה ועושה עוד כל מיני פעולות שגורמות גם לו וגם לבעליו למצות את היכולות הגופניות והנפשיות שלהם?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
ניפגש בסיבוב

הספורט, שהולך וצובר פופולריות רבה בעולם, הגיע לפני כעשר שנים גם לישראל. אנשים כמו נחום סחר ז"ל ומשה אנגלברג (ייבדל לחיים ארוכים) הציבו כבר כמה דורות של אנשים, המקדישים ימים ולילות לאימונים מפרכים על מנת להגיע לרמת ביצוע בינלאומית. אנשי החוג לאג'יליטי השתתפו באירועים כגון אליפות עולם, אם כי עדיין קשה לומר שהם התברגו למקומות ראשונים.

אפשר להשתתף באג'יליטי כמעט עם כל כלב. התחרות מחולקת לפי גודל הכלבים ולכן הכלבים הקטנים יכולים להצליח לא פחות מהכלבים הגדולים, ולפעמים יש להם יתרון של זריזות. הגזעים הפופולריים ביותר לאג'יליטי הם כלבי הרועים למיניהם: בורדר קולי, רועה בלגי, שלטי, רועה אוסטרלי ועוד. הדבר נובע ככל הנראה מהמזג המולד של כלבים אלו, הקשורים קשר הדוק לבעליהם ומסוגלים "לקרוא" את תנועותיהם לפרטי פרטים.

אנשי החוג הישראלי לאג'יליטי עובדים בעיקר עם בורדר קולי – אחד הגזעים בחוג הישראלי לכלבי רועים. לפיכך, היה זה רק טבעי שאנשי האג'יליטי, זאב גורדון ודנה ורדינון, החליטו ליזום מפגש בין שני החוגים.



הגיעו משפחות לא מעטות מקרב חברי החוג לכלבי רועים, שבאו לצפות בהדגמה של פעילות החוג לאג'יליטי וגם להתנסות עם כלביהם בצורת העבודה.

את המפגש פתחו זאב ודנה, שנתנו הסברים על תחרות האג'יליטי, מה מצופה מהכלב ומבעליו וכיצד מנקדים את המתחרים (ביצועים וזמן). לאחר מכן, ביצעו חברי החוג לאג'יליטי הצגת תכלית שבה העבירו את כלביהם במסלול מכשולים שנבנה במיוחד לאירוע.

אין ספק, זה פשוט יפה לראות את הכלבים טסים באוויר מעל למכשולים השונים ומגיעים לסיום בהתלהבות רבה, שם הם מקבלים תשבחות מלוא הפה, צעצוע או פרס אחר.



בשלב הבא הגיע עדי ברקאי, המאלף, שנתן לחברי החוג לכלבי רועים להתנסות בשיטת האילוף שלו, המדגישה את הקשר בין האדם לכלבו. בתוך דקות ספורות החלו הכלבים לקלוט את הרעיון ועקבו בקשב אחרי בעליהם.

"הגיעו כלבים במגוון רחב גם מבחינת גיל וגם מבחינת התאמה לספורט האג'יליטי," ציין עדי. "היו כלבים מעורבים, בורדר קולי, בירדד קולי, בני חצי שנה עד שלוש. צורת העבודה התבטאה בתקשורת בין הנוהג לכלב, עבודה עם כלב שמח – וזאת מהות הסיפור שנקרא אג'יליטי. המשמעת הבסיסית שאנחנו מלמדים יכולה להועיל לכל כלב. זאת הייתה הפעם הראשונה שהנוהגים נחשפו לכך שבלי קשר לעבודת האילוף יש להם כלב בקצה הרצועה. הם שיחקו עם הכלב, כמעט כמו לרקוד אתו, וגרמו לו לעבוד אתם בשמחה."



ואז הגיעה גולת הכותרת של האירוע – התנסות מעשית במכשולים. הכלבים הבלתי מנוסים ובעליהם הבלתי מנוסים לא פחות עברו מתחנה לתחנה וקיבלו תדרוך מאנשי החוג לאג'יליטי. היה חביב לראות כיצד כלב שמעולם לא ביצע את הפעולות מצליח לעבור דרך מנהרה (שיכולה להיות מפחידה למדי), לעלות על במה הקרויה "שולחן" ולשבת שם, לטפס על מעין גשר או לדלג על פני משוכה. ברור, שלא כולם קלטו את הדברים באותה המהירות, אבל אין ספק שכולם נהנו.



"ידעתי הרבה על אג'יליטי, אבל בתיאוריה," אומרת פז דוידוביץ' בעלת כלב מסוג בירדד קולי שזו הפעם הראשונה שהיא רואה את התחום הזה מקרוב. "למדתי הרבה, ואני אשקול בכובד ראש להשתתף. למדתי, למשל, ש'רגלי' זאת לא פקודה כל כך חשובה. עדי אמר לי שהקשר ביני לבין הכלב שלי לא כל-כך חזק והבנתי שיש לי מה ללמוד. היה מאוד חיוני שנפגשנו שני החוגים וברור שאפשר ליהנות מזה מאוד. המגדלת של הכלב אמרה לי שזה מאוד כדאי ועכשיו אני מבינה למה."



זאב גורדון, יו"ר החוג לאג'יליטי: "בין יתר הנושאים החשובים שראיתי באירוע זה לגייס חברים לחוג דרך קורס המשמעת. הקניית משמעת בסיסית לכל כלב באשר הוא, זה נושא בעל חשיבות עליונה. אנחנו נותנים את הכלים הטובים להקניית משמעת, וזה משתלב היטב בנושא של האג'יליטי. השיטה שלנו שונה מזו של כל המאלפים המקצועיים האחרים, שעובדים בצורה פרטנית, ואילו אנחנו עובדים בקבוצה."



"בפעילות עם החוג לכלבי רועים," מסביר גורדון, "בניגוד לכללים הבסיסיים הנהוגים באג'יליטי, אפשרנו לאנשי החוג להתנסות במתקנים. הפעילות ענתה על הציפיות, נכון להיום, ואני מקווה שנראה את החברים האלה גם אצלנו בעתיד. היה יפה לראות את האנשים מגיעים עם כל המשפחה ומשתתפים."

בסופו של המפגש ערך החוג לאג'יליטי ארוחה לכל המשתתפים, שיצאו, כמו שאומרים, עייפים אך מרוצים.

"אני מזמין חוגים אחרים לפנות אלינו לצורך קיום מפגשים דומים," הצהיר גורדון לסיכום. "אפשר גם לקבל פרטים נוספים על פעילות החוג באתר שלנו ."

תודה ליוסי גיא על הכתבה והתמונות.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מסתבר שלא כל מה שאנחנו אוכלים בריא לציפור או לתוכי שאנחנו מגדלים אז הכנו לכם רשימה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן