מכל הלב

קולות הלב בצורתם הנורמלית מוגדרים מאוד ובעלי התחלה וסיום ברורים. איוושה לבבית היא מושג כללי המתאר צליל אשר מופק על ידי הלב ושאינו נורמלי. איוושות מוגדרות על ידי עוצמתן, על ידי ההרמוניה שלהם, על ידי מיקומם ומרכיבים נוספים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מכל הלב

"שלום ד"ר ארז, רציתי לברר משהו לגבי הכלב שלי. אני לא בטוחה אם יש מה לעשות, אבל בכל זאת החלטתי להתקשר" כך פתחה דבורה את השיחה הטלפונית. ביקשתי מדבורה לתאר את הדברים שמדאיגים אותה: "דון הכלב שלנו, משתעל כבר הרבה מאוד זמן, אולי כבר כמה חודשים, בעיקר כאשר הוא מתרגש, אני לא בטוחה שיש מה לעשות, בכל זאת אני לא רופאה, אבל רציתי לבדוק זאת בכל מקרה". שאלתי את דבורה מספר שאלות מכוונות וכאשר הבנתי שדון הוא כלב מעורב קטן בן 9 שנים, הצעתי לה להגיע איתו למרפאה, לאחר שהסברתי לה ששיעול כרוני יכול להיגרם על ידי מגוון בעיות כגון ברונכיטיס כרוני, בעיות לב שונות, גידולים שונים במערכת הנשימה או בבית החזה ועוד ועוד.

כשפגשתי את דון, ראיתי כלבלב חמוד וחביב עם עיניים שובבות ששיתף פעולה עם הבדיקה הפיזיקלית, כבר כשהנחתי את ידיי על בית החזה שלו הרגשתי באיוושה לבבית חזקה, כאשר הנחתי את הסטטוסקופ על בית החזה, התמונה התבהרה, האיוושה הלבבית שנשמעה הייתה חזקה וברורה, דון סובל מבעיית לב.

קולות הלב בצורתם הנורמלית מוגדרים מאוד ובעלי התחלה וסיום ברורים. איוושה לבבית היא מושג כללי המתאר צליל אשר מופק על ידי הלב ושאינו נורמלי. איוושות מוגדרות על ידי עוצמתן, על ידי ההרמוניה שלהם, על ידי מיקומם ומרכיבים נוספים. על פי נתונים אלו ניתן לאבחן את הבעייה בצורה גולמית ובהמשך, על מנת להגיע לאבחנה מדוייקת יותר, ניתן לבצע בדיקות אבחוניות נוספות כגון צילום רנטגן, א.ק.ג ואקו לב*.
האיוושה שנשמעה בלבו של דון הייתה בדרגת העוצמה החזקה ביותר. מיקומה וצורת ההרמוניה שלה רימזו על בעיה במסתמים בין החדרים לעליות.
בכלבים קטנים ומבוגרים מתרחש תהליך של היווצרות שלפוחיות על המסתמים הללו, אשר מונעות אטימה הרמטית של מדורי הלב, ועקב כך יעילות הלב נפגמת, כלומר, יכולתו להזרים דם בכיוון הנכון נפגמת.
על מנת לפצות על ירידה זו ביעילות, שריר הלב גדל ובמהלך גדילתו הוא לוחץ על דרכי הנשימה הראשיים וכך נגרם אותו שיעול בו הבחינה דבורה.

למרות האיוושה החזקה של דון, מצבו היה סביר, הריאות שלו היו נקיות, ללא קולות פתולוגיים, קצב הלב היה נורמלי גבוה, וצבע הלשון שלו, אשר יכול להעיד על דם עני בחמצן , גם הוא היה תקין.

דון שוחרר עם טיפול תרופתי אשר אמור להקל את העומס על הלב, ועם הוראות לספירת קצב הנשימה במנוחה לפחות שלוש פעמים בשבוע. מדד זה לבדו יכול להתריע על החמרה של מצבו הלבבי ומאפשר טיפול תרופתי מתאים.

כשבועיים אחר כך התקשרה דבורה לצורך מעקב וסיפרה לי ששלום הפציינט טוב יותר מבחינת השיעול ושבסך הכל הוא שמח ומאוד פעיל.

סימנים קליניים לבעיות לב כוללים חוסר רצון או אי יכולת לבצע פעילות גופנית לאורך זמן, ירידה במשקל כשהתיאבון תקין, נשימה מהירה במנוחה, שיעול, במצבים קשים- נשימה בפה פתוח, חוסר מנוחה ואי יכולת לשכב במנוחה, הצטברות נוזלים בחלל הבטן בית החזה והריאות ועוד.
יש לזכור שברוב המקרים טיפול תרופתי ותזונתי בבעיות לב אינו יכול לרפא את המחלה, אלא רק לאפשר פעילות לבבית תקינה כל עוד הוא ניתן. "הוריו" של בעל החיים נדרשים להיות מספיק רגישים על מנת לאתר כל התדרדרות רפואית אשר יכולה להתרחש תוך זמן קצר ביותר.

הסבר: אקו לב- סריקת הלב באמצעות מכשיר אולטראסאונד, היא בדיקה מורכבת הדורשת ידע רב ומכשור חדיש.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

ישנם צעדים פשוטים שאתה יכול לנקוט כדי למנוע תולעים בחתולים ולעזור להגן על חיית המחמד שלך מפני טפילים אלה.
הארנבון (rabbit) והארנבת (hare) שייכים לאותה משפחה, בעוד השפן איננו אפילו קרוב רחוק. כל מה שכדאי לדעת על הארנבון
אי ספיקת לב היא בעיה בריאותית שכיחה אצל חתולים מבוגרים. גלה כיצד לזהות אותו ומה אתה יכול לעשות כדי לעזור להם.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן