הכן את חיית המחמד שלך לחורף

בעיצומה של תקופת החורף הקרה ועונת הגשמים, כדאי לתת תשומת לב לצרכים המיוחדים של חיות המחמד שלנו, על מנת לשמור עליהם בריאים ובטוחים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

 

בזמן שאתם מתכוננים לעונת החורף אל תשכחו גם את חיות המחמד שלכם, ושימו לב בעיקר לתזונת בעל החיים. לבעלי חיים החיים בחצר הבית דרושות קלוריות נוספות בחורף, על מנת לצבור אנרגיה, שתעזור להם להתמודד עם הקור. מזון איכותי ומאוזן הינו מספק, על מנת לספק דרישות תזונתיות מוגברות, ולכן רוב חיות המחמד שניזונות ממזון כזה אינן זקוקות לתוספות של ויטמינים ואנרגיה. כמו כן, יש לדאוג לספק מים טריים מספר פעמים ביום לבעלי חיים אלה.


לעומת זאת, בעלי חיים שחיים בבית, דורשים, למעשה, פחות אוכל בחורף, מכיוון שהם פחות פעילים בעונה זו. לכן, יש צורך להמשיך בטיולים בחוץ עם הכלבים, ובמשחקים בבית עם הכלבים ועם החתולים, על מנת שבעלי החיים יוציאו אנרגיה ולא יצברו שומנים בגוף.


לכלבים שאינם מטיילים בחוץ מספיק בעונת החורף, חסר התרגול, ודבר זה עלול לגרום לבעייה אמיתית עבור כלבים אנרגטיים, שדורשים זמן רב למשחק. בנוסף, התסכול של הישארות בבית עלול לגרום לבעיות התנהגות, כדוגמת נביחות, לעיסת רהיטים, ואפילו דכאון. אנו יכולים לעזור במניעת מצבים אלו על ידי עידוד תנועה ומשחק.



כיצד לטפל בגורים בתקופה זו?

אף הם אינם מווסתים חום גוף היטב, ולכן אינם מתמודדים טוב עם קור. בעלי חיים בעלי פרווה ארוכה מתמודדים, בדרך כלל, טוב יותר עם מזג אויר קר, מאשר בעלי חיים עם שיער קצר, וכלבים גדולים מתמודדים עם קור טוב יותר מחתולים וכלבים קטנים. למרות זאת, גם כלבים גדולים זקוקים למחסה באם הם חיים בחוץ, כדוגמת מלונה עם מצע עבה ונקי, כאשר לעתים, אפילו קש או חציר מספקים.

 

להכין את הכלב לחורף


כיצד לטפל באוכלוסייה הבוגרת יותר?

בתקופה קרה זו רצוי שכלבים מבוגרים וזקנים, בייחוד קצרי השיער ואלה עם בעיות בריאותיות, ילבשו סוודר בימים קרים.
במידה וחיית המחמד שלך סובלת מסוכרת, בעיית לב או כליות, היכולת שלה להתמודד עם קור ולווסת את חום גופה אינה טובה, ולכן כדאי לערוך טיולים קצרים בחוץ.
 

 


מהם הסממנים שלחיית המחמד שלך קר מידי?

רעידות הינן הסממן הראשון לכך שלחיית המחמד שלך קר מדי. באם הקור ממשיך, הסימנים הבאים הם אפטיות, חולשה, החניכיים עלולות להפוך כחלחלות או חוורות, השרירים מתקשחים, קצב הלב והריאות יורד, והחיה מפסיקה להגיב. במידה ואתם מבחינים בסימטומים אלו, יש לפעול באופן מיידי!


ראשית, יש לעטוף את חיית המחמד בשמיכה, במידה וניתן- יש לשים בתוכה בקבוק חם, לא ישירות על עור החיה!! באם בעל החיים אינו מגיב, יש לקחת אותו לטיפול באופן מיידי אצל וטרינר!


במידה וכלבכם מתעתד להכנס לפנסיון בתקופת החורף, רצוי לחסנו מפני שעלת המכלאות, ולדאוג לפנסיון קבוע, אותו הוא מכיר, ואשר בו יילחץ כמה שפחות, על מנת לשמור, כי לא ייאבד אנרגיה חיונית בחורף.


טיפול בחתולים בחורף

החורף קשה במיוחד לחתולים, ולכן יש לדאוג לפרוותם. ניתן להוסיף חומצות שומניות, אשר יעזרו לצמיחת פרוותם ולעיבויה בעונה הקרה. שמן קנולה, שמן דגים, ואפילו חמאה, עתירים בחומצות אלה, וכמובן- קיימים תוספים מוכנים לחתולים.


כמו כן, יש לספק לחתול חלבונים נוספים, כל עוד אין החתול סובל מעודף משקל. יש לדאוג לכמויות מספקות של ויטמין E ו B, לשם חיזוק רקמות. יש להזהר מפני מתן יתר של ויטמינים אלה, דבר אשר עלול לגרום לבעיות רפואיות.


בדרך כלל, במזון מסחרי מאוזן קיימות כמויות מספקות של ויטמינים אלה. היו עדינים במיוחד עם חתולים זקנים ובעלי דלקות פרקים, להם כדאי לדאוג למצע טוב לשכב עליו, ולחדר מחומם בלילות הקרים. באם יש בביתכם מקור חום פתוח כמו תנור גז או אח, יש לשים מסך לפניו, על מנת למנוע כוויות.


חתולים מאוד אוהבים להתכרבל במקומות חמים מאוד, ועלולים להכוות או לשאוף אדים, שגורמים לבעיות נשימה.
סרקו והברישו את פרוות חתולכם, על מנת למנוע מ"רסטות" להווצר, מכיוון שחתול עם "רסטות" אינו מוגן מפני הקור


טיפים לבטיחות בחורף:

• אין להשתמש בכלי אוכל ומים ממתכת בחוץ.
• כדאי להשתמש בכלי פלסטיק או קרמיקה, על מנת להמנע מקירור יתר של האוכל והמים.
• כדאי לזכור, שחתולים אוהבים מאוד לישון מתחת למכסי מנוע של מכוניות בחורף, על מנת להתחמם מחום המנוע.
• בכדי למנוע פציעות, רצוי לדפוק חזק על מכסה מנוע מכוניתכם ולחכות מספר שניות לפני שאתם מפעילים את המנוע, על מנת לאפשר לחתול לברוח.

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

הפיתון הבורמזי (burmese pythons) נחש גדול, אלגנטי ובעל אופי נוח.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן