הוט ספוט

לעיתים מאוד תכופות במיוחד בקיץ אתם קובעים תור לחיית מחמדכם (כלבים במיוחד) מכיוון שהם נוברים ונושכים באזור מסויים בעורם והאזור נראה לח ואדום. המקום נראה לכם שהולך וגדל תוך שעות ספורות ולעיתים אפילו תוך שעה – ואתם שואלים את עצמכם מה יש לכלבי???
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
הוט ספוט

שם המחלה הוט ספוט (Hot Spot) וכן היא נקראת גם Moist Exema כלומר אקזמה לחה או פצעי קיץ שזה בעצם דלקת עור חריפה היכולה להופיע בצורה ספונטאנית בכל אזור על כלבכם ויש לה נטייה לגדול ולנדוד בצורה מהירה.
אזורי הגירוי האופיינים הם פנים, צידי הזנב והגפיים.


הסיבה לנגע הנ"ל היא כל דבר שגורם לשבירת שכבת העור החיצונית. בעקבות השבירה יש לחות על העור הפגוע הגורם ליצירת סביבה מתאימה לדלקת חיידקית (זיהום) בעור וגורמת לגירוי עצמי. ככל שיש יותר גירוי וליקוק העור כך מתפתח זיהום קשה יותר.

הלחות על העור יכולה לבוא גם מאמבטיה שנעשתה בזמן האחרון, מרטיבות של גשם, מגלגול על דשא רטוב או מפצע של גירוד שבא מעקיצה של פרעושים וקרציות שנפוצים מאוד בתקופת הקיץ ההפרשה הנוצרת מהגירוי וכן הלחות על העור היא מקור להתרבות חיידקים.

מסיבה לא כל כך בורה אצל חתולים מחלה זו נדירה.

כמו שציינו המחלה יותר נפוצה בקיץ וזאת כי יש יותר סיבות לגירודים מפרעושים, קרציות, אבקנים, רחיצות, ים, מליחות ואפילו משעמום ואז יש יותר פצעים מהגירוי העצמי ברגע שהכלב מגרד את עצמו נעשה לו עור יותר מגורה ואז הא שוב פוצע את עצמו – תהליך של כדור שלג שהולך וגדל, ולכן האזורים הנגועים גדלים בקצב מהיר ויותר ויותר חיידקים מתרבים באזור. לפרטים נוספים ניתן להכנס לאתר הבית שלנו ב www.vets.co.il

ה- hot Spot גורם סבל כי ככל שעובר הזמן הנגע גדל והוא נהיה יותר מזוהם ויותר מציק לכלב לכן הטיפול לרוב הוא עם קולר אליזבטיאני, המונע מהכלב לגרד את הנגע, גילוח המקום הנגוע, חיטוי הפצע, זריקה נגד גירודים, משחה מקומית פעמיים ביום שבה יש מרכיבים אנטי חידקיים וסטרואידים שמורידים את הגירוי. לעיתים גם מורחים על הפצע חומר מר כדי שהכלב לא ירצה ללקק את הנגע.

אם יש זיהום רציני באזור הנגע ניתן לעשות תרבית של חיידקים מאזור הנגע ולרוב יש תגובה יפה לטיפול באנטיביוטיקה מקומית וסיסטמית (כדורים/סירופ) נגד חיידקים אלו. הטיפול האנטיביוטי נעשה בצורה של זריקה אנטיביוטית וכדורים למשך 7 ימים. לעיתים נותנים גם אנטי היסטמינים.

מניעה
– טיפול קבוע נגד קרציות ופרעושים, עם חומרים דוגמת אדוונטיקס או פרונטליין פעם בחודש לרסס או לשים טיפות על הכלב
– להבריש את הכלב באופן קבוע.
– להשגיח שאין פצעים על העור.
– לרחוץ את הכלב לאחר רחיצה בים.
– לספר בקיץ כלבים עם פרווה ושערות ארוכות כי כשמגלחים על הכלב יש פחות סיכוי ללחות בעור מכיוון שיש יותר אפשרויות לאידוי רטיבות העור.
– לשחק איתם יותר, לתת צעצועים מיוחדים לכלב כדי שלא יהיה להם משעמם וכן טיולים יותר ארוכים בכדי שהכלב יהיה עייף ומרוצה.

Lick Granuloma יכול להתחיל ב- Hot Spot והוא אזור גירוי יותר רציני שנמצא על קצוות הרגליים של כלבים מגירוי של הפה וליקוק המקום וזיהום חוזר יוצר רקמת דלקת מקומית שמאוד מגרה את הכלב ולרוב יש במקום זיהום כרוני התעבות מאוד גדולה של העור באזור הליקוק ופצע שמפריש מוגלה ודם. במקרה של Lick Granuloma צריך טיפול ארוך טווח עם כובע אליזבטיאני, כדי שהכלב לא יגע בפצעיו למשך כ- 30 ימים, משחת עור מרגיעה למשך אותה תקופה, משחה/ספריי עם טעם מר כדי שהכלב לא ילקק את הפצע וכן טיפול ארוך טווח עם כדורים שמרגיעים את אזור הגירוי.

 

החדשות הרעות במקרה של hot spot שלרוב זו מחלה שחוזרת על עצמה לפעמים אפילו מספר פעמים בשנה.

 החדשות הטובות הן שעם מניעה טובה אפשר למזער את מספר הפעמים שכלב חולה במחלה ואין סכנה לחיי הכלב וכמובן שהמחלה אינה מדבקת לבני אדם.

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אחד המינים הפופולריים ביותר של אוגר כחיית מחמד הוא אוגר סורי. למד כיצד לבחור את הכלוב הטוב ביותר עבור האוגר הסורי שלך>>>
הקשר שבין סחר בחיות בר אקזוטיות לנגיף הקורונה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן