התנהגות טורפת

בכדי להגדיר מהן הסיבות להתנהגות של כלב ההורג חייה אחרת יש צורך להבין קצת לעומק את הקשר האבולוציוני..
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
התנהגות טורפת

לא עברו על הכלבים אבולוציה רבה מאז שהיו צריכים לצוד ולהרוג כדי להשיג אוכל. ישנם עד היום גזעים הגדלים במיוחד למטרה  לרדוף אחר טרף ולתפוס אותו.בין הגזעים האלו ישנם טרייר, dachshund , כלבי ראייה ,ועוד גזעי צייד. לא פלא כי הכלבים מבצעים את נטייתם ההיסטורית ,אפילו ללא אימון מיוחד.

 בד"כ מלמדים את הכלבים להרוג באופן עקיף לדוגמא : בעלי כלבים רבים מעודדים את כלביהם (ולפעמים תוך כדי משחק) לרדוף אחרי חתולים , וכלבים משוטטים , ואז נדהמים כאשר הכלב הורג חתול ומביאו למפתן הבית אם לא אכל אותו קודם. החתול יושב על הגדר ,על גג או כל מקום אחר בחר הבית , אחרי קנטור  מספיק מצד החתול מעצם ההיותו בטווח ראייתו של הכלב ,הכלב מתוסכל מספיק כדי לתקוף את החיה השנייה כאשר ישנה הזדמנות.

 הכלב ההורג חיות אחרות הינו בד"כ ,אך לא חייב להיות מהטיפוס העצבני ובעל יצר הגנה פעיל(ADR (.

יחסית לכלבים אחרים או של כלבים קטנים יותר. אך, כאשר קבוצת כלבים עובדת כקבוצת צייד גם חיות גדולות יותר הופכות לטרף. .ולפעמים גם בני אדם.צריך להבדיל בין כלב ההורג והכלב הרב עם כלבים אחרים , רוב הריבים בין כלבים מסתיימים לפני שמישהו נפצע. לעיתים רחוקות אפיזודות אלו כוללות כלב הרוצה להרוג את החיה השנייה. תקיפה טורפת הינה התנהגות מכוונת ושיניו מכוונות לבסיס צווארו של יריבו או לגבו ,בבשר הרך שבין של גרונו או ביטנו. התקיפה של הטורף כוללת ניעור של הקורבן ,אמנם כלבים הטורפים תרנגולות ועופות אחרים נוטים לאכול אותם יותר מאלו הטורפים כלבים או חתולים.

 
תיקונים לבעיה..אם התוקף אכן אוכל את קורבנו ,אז השיטה שהשתמשו בה על שועלים שטרפו כבשים תהייה יעילה והיא ע"י גרימה להקאה של הבשר ע"י הטורף.(.ולא אפרט את השיטה מאחר ורק איש מקצוע אמור לדעת אותה).

 אם הכלב ההורג לא אוכל את טרפו אז תהליך התיקון דורש זמן רב וסבלנות רבה . השיטה שאני ממליץ עליה עובדת היטב ,אפילו עם כלבים בוגרים.בעיקרון ישנה התניה מחדש של התוקף דרך חשיפה רבה לקורבנו. כשמדובר בטרף ,צרכים להשיג מספיק ( חתולים במקרה שלך ) עבור שיעורים חוזרים , לפחות 3 פעמים בשבוע.או הכי הרבה פעמיים ביום עם הפסקה של כמה שעות בין כל שיעור חשיפה.

 יש לעשות זאת במצב מבוקר עם רצועה כמובן יש צורך לחשוף את הכלב לטרף ולהעביר את ההתניה מתוקפני לתגובה "עליזה" כלפי חיות אחרות. שיטת "העליזות"( גם כאן תקצר היריעה מלפרט אך מאלף מנוסה אמור לדעת אותה ) זו זהה לשיטות שמשתמשים נגד כלבים נושכים.. נלחמים וכלבים תוקפניים בכלל.

  השיטה יעילה במיוחד אם קיימת אפשרות להכניס גירוי מפריע כדי להסית את דעתו של התוקף ברגע  שהוא מתחיל לרוץ  אחרי או להראות התנהגות תוקפנית כלפי הטרף.בסיום כל שיעור הכלב צריך להראות סימנים של רגיעה בנוכחות הטרף ומוכן להתחיל בפעילות אחרת ושונה.פעילות זו יכולה להיות משחק בכדור, פקודות פשוטות של משמעת או פשוט אי השמת לב לטרף. יש צורך לבצע את הרוטינה באופן קבוע למשך 6 שבועות בכדי לקבל תיקון התנהגות קבוע.אם בסוף תקופה זו הכלב לא למד להסתגל לחיות עם הטרף יש צורך להאריך את התכנית..

 

להצלחת תכנית זו יש צורך בחיזוק מעמד הבעלים ובכדי להשיג זאת יש צורך בלימוד הכלב לפקודות משמעת עם וללא רצועה של "אלי" " שב" "הישאר" ללא שליטה ואוריינטציה, התכנית ודאי תיכשל.

יש צורך בהפסקה עם כל צורה של פינוק ולטיפות קצרות יינתנו רק כפרס לתגובה לפקודה.

 

כל הזכויות שמורות

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

בחירת המזון הנכון לגורי חתולים חיונית לקידום צמיחה והתפתחות בריאה. לגורי חתולים צריכה להיות תזונה שונה מחתולים בוגרים
משרד החקלאות נמצא במעקב שוטף אחר מקרי תחלואת שפעת העופות בעולם ובפרט באירופה
בואו נדבר קצת על ציפורי מחמד. מהם הסוגים הפופולריים לאימוץ, התכונות של המינים והתאמתם לחיי שבי.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן