צעצועי כלבים

טוב, כבר הבנו שאנחנו מתנהגים לבעלי החיים שלנו כמו לילדים (לטוב ולרע....). ומה ילדים הכי אוהבים? צעצועים.....
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
צעצועים לכלבים
הכלבים הם חיות חכמות, וסקרניות. צעצועים בהחלט ישמחו אותם. יעזרו להם להעביר את הזמן אתנו ובטח ובטח כאשר אנו לא בבית. חנויות החיות מלאות במוצרים נפלאים, אך עלינו להתאים את הצעצוע לצרכים של חיית המחמד שלנו.

סוגי הצעצועים הנפוצים ושימושיהם:

צעצועי לעיסה לכלבים

צעצועים אילו חשובים הן בגילאים הצעירים של הכלב והן בשלב בו הכלב בוגר (גיל שנה והלאה, תלוי בגזע הכלב כמובן). גורי כלבים עסוקים בעיקר בעבודת פה יסודית (לנשוך), היות והם מחליפים את סט השיניים, משני חלב לשני בשר בוגרות. במשך תקופה זו רוב הסיכויים שהיד שלכם תראה כמו משהו מרוט ,מחורר ואדמדם. לגורים הייתי בוחרת בעיקר צעצועי לעיסה- החל מצעצועי גומי (אותם אפשר להקפיא, הקור עוזר לשכח את כאב החניכיים), צעצועי בד (יש להיזהר מכלבים בעלי נטיית בליעה ), עצמות עור (אותם ניתן למצוא באורכים שונים ובצפיפות שונה- כאן הייתי מפעילה שיקול דעת קל, ולא מביאה עצם ענקית לכלב קטן…..) עצמות אילו ניתנות למאכל ואפשר למצוא אותן בטעמים שונים (כהה ובהיר). צעצוע לעיסה נוסף הוא ה Kong- מדובר בצעצוע חלול עשוי גומי, אשר בתוכו ניתן להכניס צ'ופרים שונים (אפילו פרוסת לחם יכולה לעשות את העבודה, עניני הטעם שבנינו יוכלו למצוא בחנויות רבות חומרי מילויי לקונג בטעמים שונים).כך שהכלב משקיע הן מחשבה והן זמן עד אשר הוא זוכה לתגמול שמצוי בקונג. צעצוע זה מומלץ בעיקר לכלבים הנוטים לנשנש ממגוון רהיטי חפצי הבית (כמובן שזה לא במקום חינוך….).

צעצועי משיכה

צעצועים העשויים חבלים למיניהם, חלקם מחוברים לכדור או לפלסטיק אחיזה. צעצועים אילו חשובים מאד בהגדרת ההיררכיה בבית, תמיד במשחק משיכה הבעלים יוצא המנצח!!! אחרי מספר דקות ניתן לתת לכלב את הצעצוע אבל רק אחרי שניצחנו. גם כאשר כלבים משחקים בינם ובין עצמם הכלב הדומננטי, מאפשר לכלבים אחרים לשחק עם הדברים שלו אבל זאת רק לאחר שהבהיר להם שזה בהשאלה. כשחקים עם גורים, קחו בחשבון שהשיניים שלהם גדלות והימנעו ממשיכות חזקות אשר יכולות לפגוע הן במנשך והן בשן עצמה.

צעצועי הבאה

כוללים צלחות מעופפות, כדורים למיניהם וכלי זריקה למרחק כגון רוגטקת כדורים או כף זריקה הנקראת גם Chuck it. צעצועים אילו מאד שימושים בהוצאת אנרגיה לכלב. לכלבים רבים יש את יצר ה"הבאה" (לדוגמא: לכלבים מגזע הלברדור והגולדן- ה"הבאה" היא חלק מהגנים) ויצר ה"רדיפה" (לדוגמא: גזעי הפוינטר) ומשחק זה הוא מבחינתם פעילות מאד טבעית ואף נחוצה. הרי אל לנו לשכוח שרוב הכלבים צריכים להוציא הרבה יותר אנרגיה ולעשות יותר פעילות גופנית ממה שאנו מספקים להם. צעצועי ההבאה בהחלט מתאימים לפעילות זו.

צעצועי ניקוי שיניים

צעצועים רבים שהזכרנו עוזרים לשמור על היגיינה וריח הפה של הכלב על ידי חיכוך בשיניו. אולם ישנם צעצועים המיוחדים למטרה זו, כגון: חבל דנטאלי (חבל העשוי מחוטים מלופפים אשר תוך כדי המשחק עוברים דרך שיניי הכלב ומנקים אותם), קונג דנטאלי אשר מבנהו המיוחד עוזר בניקוי החניכיים, ועצמות המכילות בתוכן חומרים העוזרים לשמור על השניים. זאת ועוד, ללא קשר לצעצועים אפשר ורצוי לצחצח לכלב את השניים מפעם לפעם.

צעצועים מצפצפים

צעצועים אילו מעבר לעובדה שהם יכולים לשגע את הבעלים, הם גם נותנים לכלב אומדן על חוזק הנשיכה. כאשר הגורים משחקים הם לומדים כי השניים שלהם זה בעצם כלי נשק, על ידי המשחק הם נושכים אחד את השני ומקבלים תחושה ומיומנות כיצד להשתמש בשניים. בעוד שכאשר אנו משחקים אם הכלב (טוב לפחות רובינו) אנו לא נוהגים לנשוך בחזרה והגור אינו מודע לעוצמת הנשיכה. הצעצוע המצפצף בא לעזרתנו כאן, כאשר הכלב נושך חלש את הצעצוע אין צליל וכאשר הנשיכה חזקה יותר נשמע הצפצוף.

כמה צעצועים כדאי שיהיו לכלב?

אני ממליצה לתת לכלב כל פעם צעצוע אחד או שניים למשך מספר ימים. לאחר מכן להחליף את הצעצועים הקיימים בצעצועים אחרים. כך הכלב לא יאבד עניין בצעצוע וכן חשוב לא לתת לכלב לצבור רכוש. זאת על מנת להימנע מבעיות התנהגות של דומיננטיות בעתיד. והכי חשוב, לא לשכוח להנות…. ©מיכל קירשנר

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מה התוכים אוכלים? מה מותר ומה אסור? ככל שניתן לתוכי שלנו אוכל איכותי יותר כך הוא יהיה בריא יותר

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן