נשיכת גורים

נשיכת גורים היא תופעה שכיחה מאוד בקרב גורי כלבים, ואם אינה מטופלת כראוי היא עלולה להעכיר את יחסינו עם הגור המתוק שהכנסנו באהבה גדולה לביתנו. במאמר תוכלו לקרוא על דרכים מעשיות למניעת התופעה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
נשיכת גורים


מניעת נשיכה תוך כדי משחק
בחברה של להקה, ברגע שגורים הופכים פעילים הם משחקים משחקים פיזיים אחד עם השני ומציקים לבוגרים על ידי משיכת אוזניהם, זנבם וכו'. בימיהם הראשונים מורשים הגורים לעשות ככל העולה על רוחם, אך ככל שהם גדלים, גם הבוגרים וגם חבריהם לשגר הופכים יותר ויותר בלתי-סובלניים – במיוחד כלפי שיניהם החדות מאד. עד הגיעם לגיל 4.5 חודשים לומדים הגורים שנשיכה חזקה סתם כך או נשיכה חזקה תוך כדי משחק היא אסורה בהחלט, ואם יעברו על אחד מהחוקים האלה, הנזיפה לא תאחר לבוא. כאשר מוכנס גור למשפחה, תהליך למידה זה לרוב לא הושלם. על המשפחה להמשיך מהיכן שהפסיקה אמו של הגור.

כיצד לעשות זאת? – ישנן שתי דרכים ליישום:
(1) בכל פעם שהגור משתמש בשיניו תוך כדי משחק, על האדם המעורב להגיב ב-"איי!" חד וגבוה, ולהישמע כאילו הוא באמת נפגע. אם הגור הפסיק לנשוך, להציע לו צעצוע לעיסה שהוא מאוד אוהב כדי שהוא, ראשית, יתוגמל על כך שהפסיק לנשוך, ושנית, ילמד כמה מתגמל ומהנה לנשוך צעצועי לעיסה.

(2) אם הגור עדיין משתמש בשיניו תוך כדי משחק, על האדם המעורב להגיב ב-"איי!" חד וגבוה, להישמע כאילו הוא באמת נפגע, להתרחק מהמקום ולהתעלם מהגור למשך כ-5 דקות. בדרך זו ילמד הגור להגביל את חוזק נשיכתו גם במשחק וגם באמת, וכן שנשיכה מביאה לתגובה הפוכה אם רוצים למשוך תשומת לב.

שימו לב לא לנער איבר/ בגד כאשר הגור נושך כי זה רק ידרבן אותו להמשיך ולנשוך.

משחקים נכונים
גורים לא יודעים בצורה אוטומטית איך לשחק עם אנשים עד אשר הם לומדים. הם ינסו לשחק איתנו כמו שמשחקים עם גורים אחרים על-ידי נשיכות ולעיסות. התנהגות כזו אינה רצויה על-ידי בני אדם ובמיוחד ילדים, ולכן חשוב שנלמד אותם איך לשחק עם צעצועים.

חשוב לפקח על ילדים צעירים סביב הגור. הגור יכול לסבול הצקות למשך זמן מוגבל – אך אין לו אפשרות להגיד "אתה מלחיץ אותי, נא עזוב אותי במנוחה!"

 

רוב הגורים ינסו לשחק מיד כשהם מתחילים להתלהב ולכן כדאי להציע צעצוע,
כשהגור מתלהב. כמו במקרים שמישהו מתקרב ומגיע לבית, כאשר הגור מתלהב יש להזיז את הצעצוע ולפעמים לתת לו לתפוש אותו – חשוב לעשות זאת בהתלהבות.

לגורים שונים העדפות שונות – יש שמעדיפים משחקים אחרים ולכן צריך לנסות ולבדוק מה פועל טוב יותר על הגור שלנו ומה הוא מעדיף: משחקי רדיפה, משחקי משיכה או משחקים עם צעצועים מצייצים. יש לשחק באנרגטיות אבל להפסיק את המשחק אם המשחק מתחיל להיות קשוח מידי או בטעות הגור נשך את ידנו. בדרך זו הגור ילמד להיות עדין במשחקיו וינסה להימנע מלגעת עם שיניו בעור אדם.
משחקים יומיים ושגרתיים יעזרו להוציא מהגור אנרגיות ויגרמו לו להיות גור שקל לחיות איתו.

 

זכרו, משחקים עם הגור מוציאים ממנו אנרגיה, גורמים לו להיות יותר מרוכז בנו ומחזקים את הקשר בין הבעלים לגור.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

איזו ציפור מצריכה הכי פחות טיפול, איזו זקוקה לבן זוג ומהי הציפור המשעשעת ביותר?
משרד החקלאות נמצא במעקב שוטף אחר מקרי תחלואת שפעת העופות בעולם ובפרט באירופה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן