מפגשי חתולים

במקרים רבים, בעלי חתולים מחליטים להביא הביתה חתול נוסף.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

לעיתים ההחלטה מתקבלת ברגע, ולעיתים היא מגיעה אחרי מחשבה רבה. למרות זאת, לא תמיד החתול הקיים בבית שמח לקבל את התוספת החדשה.הוא עשוי להראות תוקפנות, או להתחיל לסמן טריטוריה בתוך הבית. ישנם מספר דברים אותם ניתן לעשות בכדי להקל על המפגש, ולעזור לחתול הוותיק לקבל את החדש.

כאשר מביאים את החתול החדש, כדאי לסגור את החתול הוותיק בחדר, ורק אז להכניס את החתול החדש.  באופן זה, החתול הקיים לא יאלץ לראות את החתול החדש.  את החתול החדש יש להכניס ישירות לחדר אחר, בו יהיו לו כלי מים ואוכל נפרדים, וכן ארגז חול (אשר ימוקם רחוק ככל האפשר מכלי המים והאוכל).

את החתול החדש יש להשאיר סגור בחדר לתקופה של כשלושה שבועות.  דבר זה יאפשר לחתול השני להתרגל לקולות אותם משמיע החתול החדש.  בנוסף, דבר זה ימנע הדבקה של החתול הוותיק במחלות אותן עשוי להעביר החתול החדש.  חשוב לתת לחתול החדש תשומת לב מספיקה במהלך תקופה זו, ולשחק איתו בצעצועים אינטראקטיביים.

לקראת סוף התקופה, ניתן להתחיל "להעביר ריחות" בין שני החתולים. אפשר לקחת גרב נקייה, לשים אותה על היד וללטף בעזרתה את אחד החתולים. לאחר מכן, יש להניח את הגרב הזו סמוך לכלי האוכל של החתול השני. במידה והחתולים משתמשים במיטות חתולים, בשמיכה או בכרית, כדאי להחליף את מקומות המרבץ הללו בין החתולים. ניתן גם להשתמש באותם צעצועים עבור שני החתולים.

כאשר החתולים לא מראים סימני תוקפנות או עצבנות לחפצים עם הריח של החתול השני, אפשר להתקדם לשלב הבא – מפגש פנים מול פנים. במידה ויש בבית יותר מחתול ותיק אחד, רצוי לבצע מפגש כזה עם כל חתול בנפרד.

יש להכין קערות עם אוכל חתולים האהוב עליהם במיוחד, לרוב אוכל משומר. את הקערות יש להניח בקצוות המרוחקים של החדר בו יערך המפגש. לאחר מכן, ניתן להכניס את החתול הוותיק לחדר, ומייד אחריו גם את החתול החדש. כאשר הראשון מביניהם מסיים לאכול, יש להפריד אותם מחדש. אחרי מספר מפגשים כאלו, אפשר להשאיר את החתולים מספר שניות גם לאחר שהראשון סיים לאכול. במידה ואין סימני תוקפנות או פחד מוגזם, יש להגדיל בהדרגה את משך הזמן בו החתולים שוהים באותו החדר, וכן לקרב מעט את הקערות זו לזו. אפשר להוסיף משחקים אינטראקטיביים, כאשר כל אדם משחק עם חתול אחר.

בכל שלב, במידה וישנם סימני תוקפנות, מומלץ לחזור מספר צעדים אחורה, ולהמשיך משם בקצב איטי יותר.

ניתן להשאיר את החתולים יחד ללא השגחה רק כאשר אתם בטוחים שהם מסתדרים היטב יחד.

© כל הזכויות שמורות לאיילה נאור

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כ-5,500 תרנגולות מטילות במושב ברק שבעמק יזרעאל נמצאו נגועות בשפעת העופות
לגזעי הכלבים הטובים ביותר להגנה יש בדרך כלל תחושת נאמנות חזקה אליך ולמשפחתך, הם ערניים מאוד, שומרי סף ופועלים בצייתנות. 
בילוי עם הכלב בים או בבריכה יכול להיות זמן איכות מצוין לכלב ובעליו. קודם כל חשוב ללמש את הכלב לשחות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן