אלכוהוליסטים ועם כיסים: עובדות משעשעות על אוגרים

ההיריון של האוגר נחשב לאחד הקצרים ביותר, הוא ניחן בכיסים, שיכולים להכיל אפילו את צאצאיו והוא גם אלכוהוליסט ידוע. 6 עובדות משעשעות על אוגרים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

הוא ניחן בכיסי לחיים ענקים, שבהם הוא ממלא את שללו גרעינים שונים ומוביל אותם למחסני האגירה – ומכאן שמו. המחזה של אוגר הממלא שני כיסי לחיים ענקיים המגיעים עד לצדי גופו בכמויות ענק של מזון הוא מחזה מרתק. לפעמים הנקבה מסתירה כך את גוריה בשעת סכנה. 

  • ההיריון של האוגר הינו הקצר שבין בעלי שלייה ונמשך כ-16-17 יום בלבד. הגורים נולדים במצב די ראשוני, ועבור חוקרים מדובר בפוטנציאל מחקרי לאור היכולת להתבונן ב"עובר" מחוץ לרחם.
     
  • האוגר הוא אלכוהוליסט ידוע. כאשר נותנים לו מים המכילים 10% אלכוהול, לצד מים רגילים הוא יבחר דווקא במשקה המשכר וישתה כמויות גדולות. הוא גם ישתה כמויות עצומות של מים ממותקים. באופן כללי, האוגר אוהב מאד לאכול ובעיקר לשתות המון. 
     
  • מאידך, האוגר כנראה אינו גאון גדול. הלמידה והזיכרון לטווח קצר לא נחשבים מוצלחים בקרב חיה זו. נראה שהאוגר אינו זוכר מה עשה אתמול ולזה יש השלכה מעשית, הוא אינו זוכר או יודע לפצות את עצמו על חוסר באוכל, וכך למשל, אם יקבל אוכל או שתייה יום כן ויום לא, הוא לא יצרוך יותר מזון, כפי שעושות חיות אחרות, וסופו למות מתת תזונה.
     
  • זוכרים את הסיפור על השפן הקטן שקיבל נזלת? ובכן יותר מתאים לשיר אותו דווקא על האוגר. רבים לא יודעים כי אוגר יכול להידבק מבני אדם בהצטננות. אך בניגוד אלינו, אצל האוגר עלולה להתפתח מחלה מסכנת חיים. 
     
  • חיה שמבקשת אהבה: אוגר שהחזיקו ושיחקו עמו מדי יום, ייהפך במהירות לידידותי. יתרה מזאתי הוא נחשב לבריא יותר, מאושר יותר ורגיש פחות למחלות והמדדים הפיסיולוגים ונוירו-כימיים שלו משתנים לטובה.
     
  • האוגר נחשב כחיית מחמד פשוטה לגידול – מזונו סטנדרטי, הוא מתרבה בקלות רבה, ובניגוד למקובל אפשר להשאיר את הזכר והנקבה יחד, במידה והנקבה קיבלה את הזכר או אם הם גדלו ביחד מגיל צעיר .

 

מאת: יוסי ינאי

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן