ריח רע מהפה

אחת התלונות הנפוצות של בעלים היא: הכלב ממש מסריח. ישנן הרבה סיבות לריח רע מבעלי חיים, כאשר הנפוצות ביותר הן ריח רע מהפה , מהאוזניים, מהעור, מהבלוטות האנאליות בפי הטבעת, במחלות כלליות ועקב טפטוף שתן.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
ריח רע מהפה


ריח רע מהפה –
כמו לאנשים, גם בעלי חיים סובלים מהצטברות אבן שן. אבן שן מורכבת ממינרלים, שיירי מזון וחיידקים הגורמים לריקבון ודלקת ברקמות הפה, וזה המקור לריח המסריח מהפה.
הפתרון הטוב ביותר הוא לעשות ניקוי שיניים יסודי הכולל הסרה של אבן השן, פוליש לשיניים וניקוי במי חמצן מהולים. ישנן מספר דרכים לשמור על שיניים נקיות לאחר ניקוי שיניים כמו צחצוח שיניים,שימוש בלעסניות דנטליות, מזון ייחודי ושימוש בג'ל מיוחד המכיל אנזימים שמפרקים את הפלאק שעל השיניים. שמירה על שיניים נקיות לאורך השנים מונעת בעיות בגילאים מבוגרים וחשובה ביותר בשמירה על בריאות הכלב.

דלקות אוזניים –
דלקות אוזניים הן אירוע נפוץ בכלבים והן נגרמות בעיקר מזיהום על ידי חיידקים ושמרים. הסיבה לריח החריף בזמן דלקת היא ההפרשות הדלקתיות המוגברות מהאוזניים. הטיפול הנפוץ הוא תרופתי, לעיתים צריך לשלוח תרבית מהאוזן למעבדה על מנת לאבחן את החיידק שגרם לדלקת ולהתאים את הטיפול הספציפי לחיידק. במקרים כרוניים של דלקות שחוזרות כל הזמן, יש צורך בניתוח להרחבת תעלת האוזן.

בעיות עור שונות  – 
עלולות לגרום לריח חריף גם כן. ישנן סיבות רבות לריח חריף מהעור: דלקות עור על רקע חיידקי, פצעים המפרישים מוגלה, הפרשות מוגברות של חלב ואלרגיות. הטיפול הניתן הוא ספציפי לכל מקרה וניתן על ידי הוטרינר המטפל. פרעושים וקרציות מהווים זרז לדלקות ואלרגיות ולכן טיפול מונע בכל עונות השנה יכול למנוע בעיות עור.  כמו כן, סוגי מזון שונים גורמים לריח עור שונה ולעיתים החלפה של סוג המזון פותרת את הבעיה.

הפרשות מהבלוטות האנאליות  –
באזור פי הטבעת ישנן שתי בלוטות המכילות נוזל מסריח, המשמש את הכלב לסימון עצמים שונים. הבלוטות אמורות להתרוקן באופן נורמלי בזמן עשיית הצואה אך ישנם מצבים אחרים בהם הבלוטות מתרוקנות כמו בזמן לחץ וסטרס ואז יש ריח מאוד מסריח.
בבלוטות שאינן מתרוקנות כהלכה עלולות להתפתח סתימה או דלקת, מצבים הגורמים לכלב סבל ודורשים טיפול על ידי וטרינר.כאשר אזור פי הטבעת של הכלב מגורה ניתן לראות שהכלב מלקק את האזור וגורר את ישבנו על הרצפה. במקרה כזה צריך להגיע לוטרינר לצורך בדיקה וריקון הבלוטות.


מחלות כלליות –
קיימים מצבי מחלה מסויימים המתאפיינים בהצטברות של חומרים שונים בדם, חומרים אשר באופן נורמלי אמורים להתפרק ולהתפנות מהגוף
לדוגמא, בכשל כליה ישנה עליה ברמת השתנן בדם. כאשר רמות השתנן גבוהות הדבר עלול להתבטא כריח רע מהפה. בנוסף, בכשל כליה ישנה הצטברות מואצת של אבן שן, דלקות חניכיים וכיבים בפה, דבר התורם לריח הרע, כפי שהוזכר בתחילת הכתבה.
דוגמא נוספת הינה מצב ספציפי של סכרת בו מצטבר אצטון אשר מופרש בנשימה. במקרים אלו תלונת הבעלים עשויה להיות שהכלב "מריח כמו שיכור…."


טפטוף שתן –
כאשר יש טפטוף שתן הפרוה בפלג הגוף האחורי נרטבת, ולעיתים מתפתחת גם דלקת עור. בכלבים ארוכי שיער קשה במיוחד להבחין בהתחלה במקור הריח והתלונה הינה על ריח רע המגיע מהכלב.

לסיכום,
ישנם מספר מקורות נפוצים לריח רע המגיע מהכלב, חלקם הינם מצבים רפואיים הדורשים אבחון וטיפול.
על כן במקרה כזה, במיוחד כאשר יש שינוי בריח הרגיל של הכלב, מומלץ להגיע לבדיקה אצל הוטרינר.

 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

אם יש לך חתול, אתה יודע שאין דבר מתסכל כמו לגלות שהחתול שלך עשה צרכים מחוץ לארגז החול

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן